מה קורה כשבני נוער נכנסים לנעליים של אנשי חינוך?. המועצה המחוזית ירושלים

מה קורה כשבני נוער נכנסים לנעליים של אנשי חינוך?

תלונות של בני נוער כלפי מערכת החינוך, הם עניין שבשגרה. אך מה קורה שהם בעצמם הופכים לאנשי חינוך ליום אחד? עומר בר וחבריו ממועצת הנוער של מחוז ירושלים, עשו את זה וחזרו עם תובנות חדשות. "נחשפתי לאנשים שעובדים לטובת בני הנוער במחוז מתוך תחושת שליחות אמיתית ועם תפיסת עולם חינוכית ערכית, שאני יודע, שתשנה את פני החברה בשנים הבאות"

את עיר הבירה של ישראל, ירושלים, מנהלים ביד רמה אנשים רבים מכל התחומים, ובינהם שולט גם תחום החינוך, בו נמצאים מנהלים, מפקחים ויועצים רבים. אתמול, נתנו  חברי המוצעה המחוזית של ירושלים, יום חופש לאותם אנשי החינוך של העיר, וקיימו יום חילופי שלטון. במסגרת היום, החליפו נציגי המוצעה המחוזי את בכירי משרד החינוך במחוז ירושלים. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מבין בני הנוער שהיו מנהיגים ליום אחד, נמצא גם עומר בר, תלמיד כיתה י"ב בבית ספר עירוני ג' ע"ש מוטה גור בעיר מודיעין מכבים-רעות, מכהן השנה כסגן יושב ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית ונציג במועצת התלמידים והנוער המחוזית ירושלים. אתמול, במסגרת היום, הוא החליף את יפה צדקיהו, מנהלת מינהל חברה ונוער במחוז ירושלים ליום אחד.

© המועצה המחוזית ירושלים

"מועצות התלמידים והנוער כאן כבר למעלה מעשרים שנה והן כאן כדי להישאר, כאן כדי להמשיך לייצג את כלל בני הנוער במדינה מול מקבלי ההחלטות. על מנת לבצע את תפקיד זה, התקיים יום חילופי שלטון במועצת התלמידים והנוער המחוזית במחוז ירושלים", מספר לנו עומר. "מטרת היום הייתה לחזק את הקשר בין מועצות התלמידים להנהלת המחוז וליצור דיאלוג משותף על מנת להעלות בעיות מהשטח בפני מקבלי ההחלטות". 

"בכמה שעות בודדות הצלחנו לגעת בהמון תחומים בהם מינהל חברה ונוער במחוז מתעסק וביניהם: פעילויות הקיץ והמשך הפעילות בחינוך הבלתי-פורמלי למרות החופש הגדול, שיתוף הפעולה עם הצבא והמורות החיילות ותפקידן בשטח בכלל ובפרויקט "נר זר ודגל" בפרט, תחום השל"ח וידיעת הארץ ובתהליכים משותפים בין החינוך הממלכתי דתי לחינוך הממלכתי במחוז".

חברי המועצה המחוזית עם אנשי החינוך שהחליפו
חברי המועצה המחוזית עם אנשי החינוך שהחליפו © המועצה המחוזית ירושלים

על מה שלמד מהיום הזה, מספר עומר: "נחשפתי להמון דברים שלא הייתי יכול להיחשף אליהם אם יום זה לא היה מתקיים, נחשפתי לאנשים שעובדים 24/7 לטובת בני הנוער במחוז מתוך תחושת שליחות אמיתית ועם תפיסת עולם חינוכית ערכית, שאני יודע, שתשנה את פני החברה בשנים הבאות. לא רק אני נחשפתי לדברים חדשים, גם בעלי התפקידים שהוחלפו נחשפנו לאחרון התלמידים, למה שבאמת קורה בשטח וביחד עם חשיבה משותפת, הוכחנו כבר ביום זה, שהתוצאות בעקבות הפעילות המשותפת מרקיעות שחקים".

ירושלים, שמורכבת מאוכלוסיית שונות, היא עיר שמאוד קשה לנהל ועל כך מספר גם עומר: "הבנתי את המורכבות בניהול המחוז עם אוכלוסייה כל כך מגוונת, ולמדתי איך מצליחים לשלב זרועות למרות הקשיים ותפיסות העולם השונות בין קבוצות אלו". 

"חוויתי את חייה של מנהלת המחוז", מסכם עומר את היום. "היא קופצת מדבר לדבר ומפגישה לפגישה ועדיין נשארת מחויכת, מלאה בשמחת חיים ודובקת תחושת השליחות שמלווה את עשייתה ביחד עם צוות מדהים. זכות גדולה להתלוות למנהלת מדהימה שכזו ליום אחד". 

©המועצה המחוזית ירושלים "זכיתי להתלוות למנהלת מדהימה שכזו"
תגובות