הישראלי הבא בחלל? פרויקט מיוחד של בתי הספר "אורט". באדיבות רשת "אורט"

הישראלי הבא בחלל? פרויקט מיוחד של בתי הספר "אורט"

פרויקט חדש בבתי הספר של אורט מציג תכנית למידה היקפית על החלל שאחד ממטרותיה הוא לייצא את האסטרונאוט הישראלי הבא

"רמון ספייס לאב" היא תכנית מצוינות של קרן רמון בשיתוף עם רשת אורט המאפשרת לתלמידים לשלוח ניסוי לתחנת החלל הבינלאומית.השנה לוקחות חלק בתוכנית 12 בתי ספר של רשת אורט, בשנה הבאה צפויה לגדול התוכנית לכ-24 בתי ספר ברשת. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שוחחנו עם אחינועם שי, אופק לוי, נועם בדיחי מבית הספר "אורט מעלה אדומים" ועם אריאל קליוץ מבית הספר "אורט מודיעין" על פרויקט החלל המיוחד.

אחינועם מספרת על תהליך לידה קצת אחר בתוכנית "בפרויקט אנחנו עוברים תהליך למידה אחר, המורים לא מלמדים אותנו - הם לומדים איתנו, או למשל יוצאים החוצה עושים מעגל ולומדים מה קורה בסופרנובה".

החלל
 

אופק מוסיף ואומר כי "למידה והתהליך היא עצמאית ואנחנו לומדים במהלכה להכיר יכולות חדשים כמו: עבודת צוות, שיתוף פעולה, התמדה, יכולות אישיות ועוד. כמובן שבמהלך הפרוייקט אנחנו מגלים מהו החלל והיקום בעזרת סדנאות, הרצאות מעניינות ומשימות שונות".

אריאל מוסיף ש"מדי שנה ישנם מספר כנסים שונים בנושא החלל. בכנס החלל שהיה בקריית מוצקין השנה אני זכיתי להיות בין הילדים הבודדים שמייצגים את בית הספר אורט עירוני ד' מודיעין" מספר ומוסיף "בפרוייקט אני מגלה עוד ועוד סקרנות במדע ובחלל בפרט אבל עכשיו אני מגלה עניין רב בפיזיקה שבחלל ואיך אפשר בכלל להתקיים בחלל מאוד מעניין אותי וגם שתמיד יהיה מה לחקור - כי הרי הוא אין סופי".

 

© באדיבות רשת "אורט"

 

נועם משתפת אותנו בחשיבות הפרויקט "צריך פרויקט כזה כי הוא נותן המון התעניינות ורצון למשתתפים בו ולאלו שצופים בו מהצד, סקרנות היא אתגר ואתגר זה עבודה. צריך לעבוד מאוד קשה בפרויקט הזה והוא באמת בונה אופי ונותן ערכים ועצות, הפרויקט הוא על חלל אבל אני יכולה להגיד שאני רואה אותו מעבר, רואה אותו מעבר בתור איך לעמוד מול קהל, איך לעניין את הקהל, איך להצליח בהדרכות ואיך לעבור את כל התחנות להצלחה, בנוסף אני יכולה להגיד שלפני הפרויקט ממש לא התעניינתי באסטרונומיה ועכשיו זה מה שאני רוצה להתקדם בו בחיים, היו לי תכניות לעתיד ולמה שאני יעשה ומאותו שיעור ראשון של 'ספייס לאב' הכל השתנה".

 

שאלנו את משתתפי הפרויקט, האם יש להם שאיפה להיות הישראלי הבא בחלל?

אריאל: "זו שאלה קשה, אבל אני חושב שכן כי כשאני חושב על זה שאני אסטרונאוט אז זה מאוד מרגש אותי כי זו הרפתקה שמערבת את כל הרגשות ובעיקר מלמדת".

נועם: "אני לא רוצה להיות הישראלית השניה בחלל, זה באמת תפקיד חשוב אבל לדעתי אלה שמתכננים, שמחשבים, שבודקים ועושים זו עבודה לא פחות חשובה אז אני רוצה לעמוד מאחורי הישראלי השני בחלל ולתת לו את האפשרות להיות האיש הזה".

 

אילן רמון ז
אילן רמון ז"ל. הישראלי הראשון בחלל © gettyimages

 

אופק: "אני מאוד רוצה להיות הישראלי השני בחלל! אני חושב שבעזרת הפרוייקט למדתי להכיר את האהבה הגדולה שלי לחלל, להצלחה ולשאיפות. כאחד שאוהב תמיד לשאוף וללמוד אני חושב שלקחת חלק גדול בהיסטוריה ובישראל יהיה הישג משמעותי בחיים שלי. בנוסף, תמיד חלמתי לטוס לחלל!".

אחינועם: "אני לא יודעת אם זה במקרה או לא אבל החלום שלי זה להיות אסטרונאוטית, עוד לפני הפרוייקט, לא כל כך ידעתי מאיפה להתחיל ובספייס לאב באמת האמינו בי והאמינו שאני אצליח. אני נורא אוהבת את החלל, ואני די בטוחה שיש עוד המון דברים לחקור כי אנחנו רק בהתחלה וזה מדהים לחשוב בכלל על להיות שם כי אנחנו כל כך קטנים לעומת המקום הקסום הזה וגם זה כבוד לייצג את המדינה". 

אחינועם מספרת על החשיבות הגדולה של הפרוייקט למשפחה שלה "המשפחה שלי מאוד התרגשה שהיא שמעה על הפרוייקט למשל, אני ועוד שלושה חברים נבחרנו לייצג את קרן רמון בכנס החלל העולמי וזה יוצא על התאריך שהייתי אמורה לטוס אז ביטלנו את הטיסה כי הם יודעים כמה זה חשוב לי".

תגובות