היו"ר החדש: "אני רוצה לנצל את הכח למעשים מדהימים". צילום: זיו אבוטבול

היו"ר החדש: "אני רוצה לנצל את הכח למעשים מדהימים"

לכבוד הניצחון בבחירות ליו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית תפסנו את חנן יזדי לראיון, בו הוא מספר על הציפיות ממנו, ההתמודדות לתפקיד מול חבר מועצה, האם הוא רוצה להיות פוליטיקאי בעתיד ומה הוא מתכנן לנו לשנת הלימודים הקרובה

הכירו את חנן יזדי - הוא עולה לכיתה יב' בבית ספר אליאנס בחיפה, ונבחר, ביום ראשון האחרון, לכהן השנה כיו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית. שוחחנו איתו לאחר בחירתו לתפקיד, "אני עדיין מתרגש מהזכייה, זה תפקיד גדול שאני רואה בו חשיבות רבה והרבה אחריות".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"לא הייתי מתמודד לתפקיד אם לא היה לי רצון לעשות טוב לבני הנוער בישראל"

אתה נכנס לנעליים גדולות מאוד, מה אתה מרגיש שמצופה ממך?

"כל יו"ר מציב רף חדש, השנה אליאב הציב רף מאוד גבוה. הוא הניף את המועצה למקומות מדהימים ואני מאמין שגם השנה נמנף את ההצלחות האלה ונפתח עוד יוזמות ודברים חשובים".

 ממתי רצית להתמודד על תפקיד היושב ראש?

"זו לא מטרה שנולדתי איתה וגם לא מטרה שהייתה לי כשנכנסתי לתפקידים השונים במועצות הנוער. אני חושב שהרצון התפתח תוך כדי עבודה. אני מאמין שבערך לפני חודשיים, כשהייתי לקראת סיום תפקידי כיו"ר מחוז חיפה הבנתי שאני רוצה להשפיע ברמה ארצית ולנצל את הכוח והמשאבים לטובת מעשים מדהימים למען בני הנוער".

מי הם האנשים שגרמו לך לרצות להילחם על התפקיד הזה?

"כמובן שהחברים הקרובים במועצה רצו שאני אתמודד ואבחר, אבל אני חושב שזו בעיקר החלטה אישית מכיוון שהתפקיד הטובעני הזה ודורש המון שעות עבודה. צריך לעשות חשבון נפש ולשאול את עצמך אם אתה מסוגל לעשות את התפקיד הזה ברמה האישית".

לא חששת שהתפקיד יפגע לך בלימודים ובחיי החברה?

"אני פעיל במועצת כבר יותר מארבע שנים, אז לקחתי את זה בחשבון, אבל התפקיד שווה את זה, הוא תורם המון, בעיקר מבחינת הסיפוק. בנוסף, אני מאמין במועצת הנוער הארצית, לא הייתי מתמודד לתפקיד, אם לא הייתה לי האמונה והרצון לעשות טוב לבני הנוער בישראל. לכן הלכתי על זה בכל הכוח בידיעה שזה יכול לפגוע לי בלימודים ובחיי החברה".

אתה יכול לספר לי על החוויה של ההתמודדות לתפקיד מול חבר מהמועצה?

"זה קשה מכיוון שאני עובד עם המתחרה (איתי שובל) כבר שנה וחצי, אבל אין ספק שבסופו של דבר רק אחד מאיתנו יכל להיבחר ואני מאמין שבלי שום קשר אנחנו נמשיך לעבוד ולפעול יחד, הבחירות לא השפיעו על הרמה החברית".

 

איתי שובל
"נמשיך לעבוד ולפעול יחד". איתי שובל © צילום: בני ג׳אג׳אטי

 "יחסי אנוש מעולים זו יכולת שכל יו"ר צריך לפתח"

מהו האתגר הכי גדול שנאלצת להתמודד איתו במהלך כהונתך כיושב ראש מועצת התלמידים והנוער במחוז חיפה?

"יש המון אתגרים, המרכזי מבניהן הוא עבודה עם הרשויות שנמצאות תחת המחוז, צריך לשמור על קשר טוב עם כולן ואני חושב שהתפקיד פיתח אצלי יכולת גבוהה יותר של יחסי אנוש. בעייני זה מה שיצר את ההצלחה בגלל שאם במהלך השנה לא הייתי שומר על קשר אישי עם כל יו"ר הראשויות זה היה פוגע במחוז, ואני חושב שיחסי אנוש מעולים זו יכולת שכל יו"ר צריך לפתח".

מהו הדבר הראשון שאתה רוצה לקדם בתור יושב ראש?

"שבוע אהבת חינם, הוא התקיים בשנה שעברה, אבל השנה אנחנו רוצים להרחיב אותו, לשתף את כל מועצות התלמידים והנוער ולשים דגש על העיניין של שיימינג. אני מאמין שיש היום המון שיימינג בוואטספ ובשאר הרשתות החברתיות וכשנעשה שבוע שמכיל כל כך הרבה ערכים, אהבה ושיתוף פעולה, נפיץ אור בעולם ונמגר כמה שאפשר את תופעת השיימינג".

תכננתם פעילויות מסוימות לשבוע אהבת חינם?

"אנחנו נמשיך עם הקונספט של שנה שברה, לעלות לפייסבוק פוסט שמספר על שלושה אנשים משמעותיים בחיים שלכם. לספר בפוסט זה על הטוב שהם מעניקים, על התכונות החיוביות שלהם, לפרגן ולהודות להם. על הפוסט יש לתייג את אותם אנשים ואת ההשטאג #אהבת חינם וכך תווצר רכבת של פרגון. בנוסף,  אנחנו רוצים גם אירועים פיזיים במקומות מסוימים ולא רק ברשתות החברתיות מכיוון  שבסופו של דבר רשת חברתית היא מסך, אבל כשפוגשים אחד את השני החוויה של אהבת החינם מתעצמת".

 

שבוע אהבת חינם בשנה שעברה
שבוע אהבת חינם בשנה שעברה © צילום מסך מהפייסבוק

 

"הופתענו לראות שרוב בתי העסק נותנים לבני הנוער את הזכויות המגיעות להם"

מהם הפעולות העיקריות שאתה מתכנן לשנת הלימודים הבאה?

"המועצה הארצית פועלת בעניין הזה בכמה מישורים, במישור הראשון אנחנו הולכים להפיק השנה כנס חינוך גדול שפיתח -"צוות חינוך לחיים". הצוות עוסק בפיתוח הכנס יחד עם מנהלת האגף לחינוך על יסודי במשרד החינוך. מטרת הכנס היא לשפר את מערכת החינוך במדינת ישראל. בכנס הולכים להשתתף מנכ"לים ממשרד החינוך, אירגוני המורים, אירגוני ההורים, מועצת התלמידים והנוער הארצית, כל מיני גופים שעוסקים בחינוך וכמובן גם שר החינוך. התוצר של הכנס יהיה דוח המלצות למען שיפור מערכת החינוך".                                                                

"בנוסף אנחנו מטפלים בתלונות שמגיעות אלינו מהשטח דרך מוקד הפנויות שלנו, הפייסבוק והמייל. יש עוד כמה יוזמות שהמועצה הארצית תקדם גם השנה, למשל הורדת גיל הבחירות לכנסת לגיל שבע עשרה. השנה התחלנו שיתוף פעולה עם חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת ואנחנו עובדים יחד על הקמת עיירות נוער ברשויות שהתפקיד שלהן יהיה לתת תקן לבתי עסק על העסקת בנוער בני נוער בצורה הוגנת. הפרויקט נמצא כבר בחמישים ושש רשויות והשנה אנחנו שואפים להגיע  לבתי העסק בכל הארץ ולבדוק אם הם נותנים לבני הנוער את הזכויות שמגיעות להם. הפרויקט קורה בשיתוף הנוער העובד והלומד שיש להם אגף שעוסק בנושא והם גם נותנים  לנו סיוע משפטי במקרה הצורך".

חברי המועצה
חברי המועצה © צילום: זיו אבוטבול

בזכותכם העסקים נותנים את הזכויות התאימות לנוער?

"היינו ביום רביעי שעבר(13.7),  בנמל תל אביב יחד עם חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון ועברנו בין בתי עסק בנמל כדי לראות אם הם מעסיקים נוער בצורה הוגנת, והופתענו לראות שרוב בתי העסק נותנים לבני הנוער את הזכויות המגיעות להם".

 איך אתם פועלים במקרה שהעסק לא נותן לעובדים את הזכויות המתאימות?

"ראשית אנחנו מיידעים את בני הנוער שעובדים בעסק ומפנים אותם ישירות לאגף בנוער העובד והלומד שפועל בנושא ועוזר לבני הנוער. כבר רואים את התוצאות בשטח, היו כמה מקרים שכבר טופלו בזכותנו".

"אני בכלל רוצה להיות רופא"

אתה תמשיך לקדם את הפרויקטים הקודמים של המועצה?

"אנחנו גוף מאוד דינמי וקשוב לבעיות של הנוער. בעיית הטסטים כבר נפתרה, השביתה הסתיימה ונוספו עוד שלושים בוחני נהיגה למערכת. כמובן שעכשיו יש עומס בגלל השביתה הארוכה, אבל בגדול רואים את התוצאות בשטח. בעניין של הרפורמה החדשה - יש לנו קשר מעולה עם כל הנהלת משרד החינוך, ובמקרה ונראה שמגיעות אלינו תלונות באופן רציף אז נפתור את הבעיה".

חולם על רפואה, לא על פוליטיקה. חנן יזדי
חולם על רפואה, לא על פוליטיקה. חנן יזדי © צילום: אלי בר

אם היית יושב ראש המועצה בשנה שעברה, מה היית עושה אחרת?

"אני מאמין שלא הייתי עושה הרבה אחרת, בשנה שעברה אליאב פיקד על עבודה טובה מאוד שקידמה את המועצה. הייתי גם יו"ר מחוז אז אם לא הסכמתי למשהו הבעתי את דעתי".

יש לך שאיפות פולטיות?

"אני בכלל רוצה להיות רופא. רפואה זה נושא שמאוד מעניין אותי".

תגובות