בראשית בגרות קשה: תלמידים זועמים על המבחן הקשה . צילום: אדם ליבל

בראשית בגרות קשה: תלמידים זועמים על המבחן הקשה

בניגוד לספר בראשית, שחוזר על הביטוי "וירא כי טוב", תלמידים רבים שניגשו לבחינת הבגרות בתנ"ך, שנערכה ביום חמישי האחרון, יצאו מודאגים וזועמים. משרד החינוך: "הבחינה הייתה בהתאם לתכנית הלימודים"

מאות תלמידים מרחבי הארץ התכוננו במשך חודשים לקראת בחינת הבגרות בתנ"ך, שנערכה ביום חמישי האחרון, אלא שלהפתעתם הבחינה הייתה קשה מדי ולא הוגנת. "הבגרות הייתה ברמת קושי גבוהה והשאלות בה דרשו הבנה גבוהה", מעיד עידן מיישיב, שלומד בכיתה י"ב בבית הספר ״אורט רוגוזין״ שבמגדל העמק. "הייתי צריך לקרוא את השאלות שוב ושוב כדי להבין מה השאלה בכלל מבקשת ממני למרות שאני נחשב לתלמיד מצטיין".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"בסופו של דבר, הבחינה הכילה 5 פרקים בלבד"

גם אופיר מלכה, תלמידת כיתה י"ב בתיכון "דנציגר" שבקרית שמונה יצאה זועמת מהבחינה: "שווה בכלל לעשות בגרות אם כל ההשקעה שלנו במשך חצי שנה נזרקת?", היא תוהה בעצבנות. "למדנו בלחץ עד השעות המאוחרות בערב בין למידה לבגרויות אחרות ולחץ של עבודות הגשה, ובסופו של דבר הבחינה הכילה חמישה פרקים בלבד".

לטענות הקשות של השניים, המפנים אצבע מאשימה לכיוון משרד החינוך, מצטרפת מעיין יהודה, תלמידת כיתה י"ב בתיכון "אורט בית אל", שנמצא סמוך לירושלים: "התכוננתי הרבה לקראת הבגרות למרות שהחומר לא פשוט בכלל. מצפים מאתנו ללמוד מחברות שלמות ובסוף נותנים לנו שאלה על חומר שלא למדנו. אני מאוד מתוסכלת ורק מחכה לרגע שאסיים את הלימודים".

המרואיינים מציינים כי גם תלמידים רבים אחרים התלוננו על בחינת הבגרות בתנ"ך, תוך שהמורים בעצמם הופתעו מקושי הבחינה. ויותר מזה, תלמידים רבים אף בטוחים כי הם יצטרכו להיבחן שוב בקיץ. "כולם הגיבו בבלבול, בכעס ובעיקר בתחושת זלזול", אומרת מלכה. "היינו מלאים בחוסר אונים וגם המורים שלנו הגיבו בדיוק כמונו, וטענו שלא הייתה בחינת בגרות קשה כמו זו מזה שנים". "ישר כשכולנו יצאנו מהבגרות החלטנו שנמשיך ללמוד, כי ידענו שאין סיכוי שעברנו", מוסיפה יהודה. "היינו באותו ראש, לא ידענו אם לצחוק על זה או לבכות על כך שלא עברנו ושהלמידה לא הסתיימה".

"אני מקווה שמשרד החינוך ייקח את הדברים לתשומת לבו"

למרות התסכול והזעם הרב בקרב התלמידים, הם אופטימיים ומקווים לראות התחשבות מצד משרד החינוך: אני מקווה שמשרד החינוך ייקח את הדברים לתשומת לבו", אומר מיישיב. "אולי הוא ילמד מהטעות הזאת ולא יוסיף להקשות על הבגרויות הבאות". "הלוואי שנקבל בונוס או דרך לשיפור, שיתחשבו בנו קצת", מקווה יהודה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הבחינה הייתה בהתאם לתכנית הלימודים, והיא שיקפה את רמת הידע והמיומנויות הנדרשות מהתלמידים. הבחינה שיקפה את עיקרון השוויוניות והאחידות, שמנחה אותנו בהכנת כל השאלונים ובכל המועדים. בבחינה לא היו דברים חדשים אשר לא נאמרו והוצגו קודם לכן”.

 

תגובות