כנס מדעני העתיד: "מעבר ללמידה הרווחנו חברים לחיים". צילום: שרון עמית

כנס מדעני העתיד: "מעבר ללמידה הרווחנו חברים לחיים"

ביקרנו בכנס המיוחד של "מדעני העתיד" בבנייני האומה בירושלים ופגשנו את החניכים המוכשרים שסיפרו לנו על החוויות והניסיון שצברו במסגרת התכניות "אלפא" ו"אודיסאה". צפו

חולמים להיות מדענים? רוצים לחקור? רוצים ללמוד וגם לצבור חוויות? אם עניתם "כן" על הכל אתם חייבים להכיר את תוכניות "מדעני העתיד", שמוביל המרכז למחוננים ומצטיינים של קרן מיימונידיס בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים ובשיתוף מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה. אנחנו זכינו להתלוות למפגש המיוחד של חניכי "מדעני העתיד" שהתקיים בבנייני האומה בירושלים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אל הכנס הראשון של מרכז "מדעני העתיד", שהתקיים במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ושר החינוך, נפתלי בנט, הגיעו כאלף בני נוער מחוננים ומצטיינים שהם תלמידי ובוגרי תכניות המרכז. באירוע התקיימו הרצאות מרתקות של מיטב המרצים המובילים בישראל, במתחם החדשנות הוצגו פיתוחים חדשניים של החברות המובילות בארץ וכן התקיימו מסלולים אתגריים ובהם BEAT THE BOX- במסגרתו התחרו עשרות חברות מובילות בעולם לפיצוח קוד פתיחה של קופסא. תלמידי מרכז מדעני העתיד הדהימו את כולם ושברו שיא עולמי, כאשר הצליחו לפתח את קוד הפתיחה ב- 49 דקות ובכך גברו על מתחרים בינלאומיים.

כנס מדעני העתיד. כתב: נבו טרבלסי | צילום: גיל יוחנן | עריכה: תום עוזיאל |
 

במהלך האירוע נשאו דברים נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, שר החינוך, מר נפתלי בנט ויו"ר מרכז מדעני העתיד, ד"ר שמשון שושני. מנכ"ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד, אמר: "הכנס היום מרגש ומעורר השראה בו התקבצו בחלל אחד דור העתיד, שיעמוד בחזית הטכנולוגית, מחקרית ומדעית של מדינת ישראל. מרכז מדעני העתיד משקיע בטיפוח התלמידים המחוננים והמצטיינים במטרה להקנות להם את הכלים האיכותיים ביותר לחיזוק ולקידום החברה הישראלית ולפתרון האתגרים המשמעותיים עימם מתמודדת האנושות". מנחם נדלר, מנהל האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך הוסיף: "בני הנוער מאתגרים אותנו ואנחנו מאתגרים אותם בחזרה. כל היום הזה הוא הפקה גדולה של האתגר האינטלקטואלי שאנחנו מאפשרים להם. הם אלו שיובילו את העתיד שלנו".    

מרכז מדעני העתיד מפעיל תכניות למחוננים ומצטיינים בשיתוף עם משרד החינוך, האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים ומשרד ראש הממשלה, מטה הסייבר הלאומי. התכניות מופעלות באוניברסיטאות השונות ברחבי הארץ: תכנית "אלפא"- תכנית למחקר בתחומים מדעיים, תכנית "אודיסיאה"- תכנית ללימודים אקדמיים במדעים והחל משנת הלימודים הקרובה תופעל תכנית "אידיאה"- תכנית למחקר בתחומים הומניסטיים.

 

תגובות