כך זה עובד: בני הנוער שהפכו את הרשת למקור פרנסה . צילום: רבקה נרקיס

כך זה עובד: בני הנוער שהפכו את הרשת למקור פרנסה

אי פעם אמרו לכם שאתם טובים במשהו? מסתבר שאתם יכולים לעשות מזה כסף. אמנם זה נשמע כמו עוד הודעה שקרית שמופיעה לרגע על המסך, אבל הפעם זה באמת נכון; בני נוער רבים משתמשים ברשתות החברתיות כדי להפוך את הכישרון שלהם למקור פרנסה. איך כל זה קורה והאם זה בכלל שווה? הכירו את בני הנוער שהפכו את ה"חיים בסרט" לחיים ברשת

אין ספק שאם נתעלם מן הספרים והמחברות, האינסטגרם והפייסבוק יכולים להפוך לחיים השניים שלנו, שהרי לא אחת אנו נתקלים בבני נוער שהחליטו להתקדם דרך הרשת. עדי ביטי, נועה קירל ועוד רבים אחרים הם רק דומה לכך שעמודי הזמנות ופרסום הפכו לטרנד חדש בקרב בני הנוער, שכבר הפסיקו להבין שעבודה מחוץ לבית היא רק תוספת לעבודה המהירה דרך הטלפון הנייד. אם אתם עדיין לא כל כך מבינים על מה מדובר, כדאי שתכירו חמישה בני נוער שלקחו את הכישרון שלהם צעד אחד קדימה, לתוך הרשתות החברתיות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קולעת בול

אביטל דרור בת ה-17 מרמת גן היא מסוג התלמידות שדואגות לכול האירועים וימי ההולדת שיש בשכבה. היא אופה עוגות וקולעת צמות בהרבה כישרון, ובכך הופכת כל אירוע משעמם לחגיגה אמתית. עמודי התסרוקות הרבים שצצים ברשת האירו לדרור את הכישרון המיוחד וגרמו לה לפתוח עמוד אינסטגרם משלה לצמות, שבו היא מעלה תמונות, מזמינה את כולן לבוא ועל הדרך גם מרוויחה כסף. אין ספק שאביטל מצליחה בו זמנית ליהנות ולהרוויח כסף, ולדעתנו היא מצליחה לקלוע בול את הצמות ואת הרעיון.

לפרטים נוספים: לחצו כאן

© צילום מסך מהאינסטגרם

אופה מכול הלב

שקד יעקובזון בת ה-16 מפתח תקווה יודעת כמעט הכול על קינוחים ומאפים, ותהיו בטוחים שהיא רוצה לדעת יותר. כשכולנו היינו קטנים רק היינו מחכים כדי לאכול את מה שנשאר על הכף שאתה מכינים את התערבות של העוגה, אבל בשביל שקד זה היה הכי בקטנה, כי כבר אז היא ידעה לאפות ולבשל, וכשגדלה היא החליטה לקחת את הכישרון רחוק יותר. במקום לחכות או להתנסות בתכניות הבישול המגוונות היא פתחה עמוד פייסבוק שבעזרתו תוכל להרוויח כסף ולגרום לכולם ליהנות מן האוכל שהיא מכינה. בעמוד הפייסבוק של שקד תוכלו למצוא כמעט כל דבר שתעלו על דעתכם: נאגטס, סטייק או עוגיות מעוצבות שרק מחכים לקונה הבא.

לפרטים נוספים: לחצו כאן

© צילום מסך מהפייסבוק

 מצלם מכול הזוויות

דניאל פחימה מקרית גת אמנם רק בן 15, אבל כבר נחשב לצלם מקצועי, שפתח עמוד פייסבוק כדי לשווק את התמונות המיוחדות, המעניינות ומלאות הכישרון שלו. בדומה לעמית מורשת, אחיו הקטן של דניאל מורשת, שהתחיל גם הוא מפרסום תמונות שצילום באינסטגרם שלו, כך גם דניאל פחימה, שמצלם תמונות מזוויות מיוחדות שקשה לנו להישאר אדישים אליהן. אנחנו בטוחים שפחימה רק יכול להמשיך ולהתקדם מעמוד הפייסבוק שפתח ולהגיע רחוק.

לפרטים נוספים: לחצו כאן

© צילום מסך מהפייסבוק

 מסיפורים בהמשכים לספר ממשי

טליה לביא היא עדיין נערה, אך כבר הספיקה להוציא ספר שכתבה בעצמה ולקדם אותו באמצעות הפייסבוק. לביא אהבה לכתוב כבר כשהייתה קטנה, אבל ברגע שגדלה הכתיבה הפכה עבורה לתחביב רציני והיא החלה לכתוב סיפורים בהמשכים במחברות שהסתובבו בין הבנות בכיתה. לאחר שלביא הרגישה שהיא מצתה את עניין הסיפורים, היא החליטה שהפעם תסיים לכתוב ספר והוציאה את הספר "מעבר לקללה" שהודפס והוצא באופן פרטי. אמנם טליה מודה שמכירת ספרים אינה דבר רווחי, אבל היא מעידה כי מדובר בדבר מהנה שחשוב עבורה. היא אף פתחה עמוד פייסבוק לספר נוסף שהיא כותבת, "אש התכלת" ומאפשרת לכולנו להתאהב בספר, תוך שהיא הופכת את התחביב שלה למקצוע.

לפרטים נוספים: לחצו כאן

© צילום מסך מהפייסבוק

תסרוקות ואיפור עד הבית

בשנים האחרונות עולים לרשת אלפי סרטונים שבעזרתם תוכלו ללמוד איך להתאפר וכיצד לעצוב את השיער בכול דרך ובכול סגנון, אך כשמדובר בענבל גולנזר בת ה-18 מפתח תקווה אין צורך בשום סרטונים, מפני שהיא כבר מכירה את כל השיטות ומלאת אנרגיה למרות גילה הצעיר. כמו לאחרים, גם לענבל יש עמוד פייסבוק, שבו היא מפרסמת תמונות של איפור ותסרוקות המעוצבות ברמה גבוהה, שכן היא כבר הספיקה להכין עשרות נשים ונערות לנשף הסיום או ליום החתונה בלי שום פשרות. בנוסף לכך, גולנזר שמה את האהבה שלה לבעלי חיים לפני המקצוע ומוודאה שהמוצרים שבהם היא משתמשת לא נוסו על בעלי חיים. אין ספק שאנחנו צריכים עוד מעצבים כמוה, גם במקצוע וגם בתור נערה שלקחה את הכישרון שלה הכי גבוה שיש.

© צילום מסך מהפייסבוק
תגובות