המורה של השכונה: עומר גולדמן מספרת על עבודתה כמורה. צילום: אינסטגרם

המורה של השכונה: עומר גולדמן מספרת על עבודתה כמורה

לא הרבה יודעים שהשחקנית והבימאית המוכשרת, עומר גולדמן משמשת גם כמורה לתיאטרון בבית ספר. בראיון מיוחד היא מספרת לנו על החוויה ועל הכלים שהיא מעבירה לנוער אותו היא מלמדת

בשיתוף עם המורה של המדינה

אתם אולי מכירים את עומר גולדמן כשחקנית אהובה ומעולה, בעיקר בשל השתתפותה בסדרת הנוער "שכונה". אבל אם לא צפיתם בסדרה, אז בטח ראיתם את הקליפים המוזיקליים שהיא ביימה לאסף הרץ ולאיה זהבי פייגלין. אך בנוסף לטייטלים האלו, לא הרבה יודעים שגולדמן היא בעצם גם מורה בבית ספר. תפסנו אותה בזמן ההפסקה לשיחה על עבודתה כמורה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"תמיד הייתה לי נגיעה לחינוך, כבר בשנת השירות שעשיתי" מספרת לנו גולדמן ומוסיפה: "לאחרונה שילבתי את זה עם התואר הראשון בבימוי, ואני מאוד מרוצה. אני מלמדת תאטרון והשנה אני מלמדת בכיתה ט׳ בבית הספר 'אורט חולון'.


למה בחרת לשלב גם את מקצוע ההוראה בחייך?

"אני מרגישה שחינוך, ובמיוחד הוראת תאטרון ואמנות, זה דבר מאוד חשוב. החינוך מאוד מספק אותי, גם מבחינת התכנים שאני מעבירה וגם כמות הדברים שאני לומדת מהתלמידים והתלמידות שלי על עצמי ועל העולם".

מתוך "בא לשכונה". צילום: ירון שרון
 

התלמידים מתייחסים אלייך כאל מורה לכל דבר או יותר כאל דמות שהם מעריצים?
"הכיתה שלי הייתה הכי-הכי 'קולית' השנה, חלקם רואים אותי בטלוויזיה והשאר יודעים שאני משחקת, אבל הם לא התרגשו יותר מדי והיו מושלמים מכל בחינה. כמובן שלפעמים אני מדברת איתם על המשחק ועל שכונה, אבל אחרי השיעור או לפניו".

מה הרגע שאת הכי אוהבת בזמן השיעור?
"אני הכי אוהבת את הרגע שהם עולים לבמה ומופיעים. הסצנות שהם ממציאים ויכולת האילתור שלהם, תמיד מפתיעים אותי לטובה!". כשהתלמידים לומדים ממני ומהדברים שאני מעבירה  - זה גורם לי להרגיש טוב מאוד, אני מאמינה בכל ליבי שחינוך זה המפתח להכל, וכשאני רואה שינוי והתקדמות זה מרגש אותי".

ויש משהו שאת למדת מהתלמידים שלך?
"מלא, בעיקר שצריך לדבר בגובה העיניים ושהם הרבה יותר חכמים וחכמות מהאופן שפונים אליהם לפעמים, הם נענו לכל אתגר שנתתי, זה לימד אותי להציב רף גבוה יותר".

עומר גולדמן
עומר גולדמן © צילום פרטי

יש לך שיטת לימוד מיוחדת?

"אני משתדלת לשלב מעט חומר עיוני, אלא להעביר שיעור שהוא בעיקר חוויתי ופעיל, וכמובן לתת להם (לתלמידים - מ.א) מקום להתבטאות אישית וליצירה".

מי  מורה הכי השפיע עלייך? 
"המורים שלי לתאטרון בתיכון הם אלו שהכי השפיעו עליי ובזכותם המשכתי במקצוע הזה. בראשם היה מורה בשם יובלל לירון, איש סופר מיוחד ורגיש שפתח לי את העיניים".

 

 

תגובות