FuckUp Nights: ״כשלון זה בעיני המתבונן״. צילום: רוני יורי

FuckUp Nights: ״כשלון זה בעיני המתבונן״

אחרי שהאירועים של FuckUp Nights זכו להצלחה רבה בקרב אנשים, שראו משהו אחר וייחודי בנוף התל אביבי, הארגון הגלובלי החליט להגדיל את מעגל ההשראה ולקיים אירוע ייחודי לנוער שנערך ביום ה׳ האחרון. דובר באירוע: ״אני מאמין בבני נוער״

כולנו שומעים כל הזמן על הצלחות בתקשורת, אבל לרוב לא שומעים על הדרך שהובילה אליהן כשהיא רצופה בקשיים ובנפילות. FuckUp Nights הוא ארגון עולמי, ששם לעצמו מטרה לקדם שיח בנושא כישלונות. ביום ה׳ האחרון ערך הארגון אירוע שמיועד לנוער בפעם הראשונה, אשר כלל ארבעה דוברים, שבע דקות וקהל שמנה לא פחות מ-300 אנשים שבאו כדי להקשיב וללמוד.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

״המטרה שלנו היא לשים את הכל על השולחן ובאמצעות כך לעודד אנשים לנסות ולעשות״, כך אומרים מייסדי הארגון על האירוע שעוסק בכשלונות שהדוברים עברו בדרכם אל התוצאה. את טענה זו חולקים גם הדוברים. ״אני מאמין שתמיד צריך להמשיך לעשות את מה שאוהבים, ההצלחה כבר תגיע״, אומר דן בטלר (26) שדיבר במשך שבע דקות על הכשלונות שעבר בדרך אל התוצאה. לא פלא שידע שהוא רוצה להיות יזם כבר כבר בגיל 15, לאחר שנכנס לפרויקט שנקרא "יוניסטרים", אשר עוסק בחינוך נוער ליזמות, מה שבעצם גרם לו להיכנס לעולם הזה.

© רוני יורי

אי שם לפני תשע שנים, יצא לפועל המיזם הראשון של בטלר שהיה כיסוי נגד מים לטלפון הנייד, כאשר הבעיות שקרו בדרך החלו בקשיים לגיוס הכסף. הם היו שלושה בני נוער צעירים מהפריפריה, לא היו להם קשרים והיה מאוד קשה להשיג אנשים שעוסקים בתחום היזמות, שיתנו להם כסף להתחיל בפיתוח.
לאחר כמה מאמצים כושלים בעפולה, הגיעו לתל אביב והצליחו לאתר שם אנשים דרך קשרים ולגייס כסף למטרת המיזם. בסופו של דבר, השיגו את רוב הכסף, אך המיזם הזה לא יצא לפועל, מפני שהשלושה היו לפני גיוסם ולא בדקו אם הרעיון שלהם יהיה רלוונטי גם אם אחרי שישתחררו. ואכן, המיזם כבר לא היה מתאים והם נאלצו להיפרד ממנו.

למרות שלבטלר היו הרבה נקודות שבר, כשאחת הבולטות ביניהן היא לשמוע ׳לא׳ יותר מ-40 פעמים לאחר שהשקיע בהסבר ובתקוות, הוא מציין שדווקא הכשלון הזה הוא מה שגורם לו להיות מוכן יותר לדבר הבא בהמשך הדרך: "כשלון זה בעיני המתבונן. המיזם הזה לא יצא לפועל ואפשר לראות את זה כאכזבה, אבל אני בוחר שלא - לקחתי מזה הרבה לקחים לחיים. זה כמו יצירת אומנות, אין דרך אחת לצייר ציור או ליצור מוזיקה, כל דבר כשלעצמו זו אומנות".

דן בטלר © רוני יורי

מי שעוד עלה לדבר הוא דור ברנע (17) שהקים פרויקט בשם ׳כנפי יהלום׳ שמתקיים בבתי- ספר, תוך שהוא מעודד חשיבה עצמאית ונותן כלים להמשך. הפרויקט פועל כתכנית של סדנאות, כאשר בבכל פעילות לומדים על כלי מסוים שמסייע להתמודד עם סיטואציה ומעניק ביטחון.
כאמור, הפרויקט נותן מקום לכשלון ומראה שזה בסדר שלא הלך חלק. ברנע אוהב לדבר על הכשלון במקרה הזה, כי למד ממנו המון. בעיניו זו גם הזדמנות להפיץ את הפרויקט שלו, שכרגע היעד שלו הוא להתרחב לעשרה בתי ספר בשנה הבאה.
״אחרי שהכל הלך חלק בבית הספר שלי, פניתי באמונה שלמה בדרך וברעיון שלי לבתי ספר אחרים וכשהתקשרתי כדי להציע אותו למנהל של בית ספר אחר קיבלתי ניתוק״, מספר ברנע על הכישלון המרכזי שניצב בדרך להקמת הפרויקט שלו. מה שעזר לו להתגבר ולהמשיך במה שמאמין בו הוא ללא ספק הצוות שלו ב"ליד" (ארגון שמפתח מנהיגות בבני נוער) ובזכות הרבה מוטיבציה הוא נמצא במקום שלו עכשיו, כשהמטרה שלו היא שבכל בית ספר תפעל התכנית, שמתקיימת נכון לעכשיו על שעות הלימודים בשני בתי ספר כשכרגע עובדים על הקמת תכנית לשעות אחר הצהריים.

דור ברנע © רוני יורי

המוטו של ברנע לחיים הוא לעשות דברים בלי לחשוב בדיעבד איך היה עושה משהו אחר והיעד הבא שלו הוא קורס חובלים, כשכבר בימים אלו הוא מכשיר אנשים שימשיכו אותו בנתינת כלי עזר לבני נוער בבית ספר. ״אל תפחדו מהעובדה שאתם בני נוער ולא מבוגרים, זה יתרון. תצאו ותאמינו״, הוא מסכם ופונה אליכם, בני הנוער.

תגובות