יפה גם מבפנים: מלכת היופי היוצאת שותפה ליום התרמה. צילום: כנפיים של קרמבו

יפה גם מבפנים: מלכת היופי היוצאת שותפה ליום התרמה

קארין עליה, מלכת היופי היוצאת של ישראל יודעת היטב מהו יפה אמתי, שכן היא הייתה שותפה אתמול (ה') ליום התרמה ארצי של תנועת הנוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים, "כנפיים של קרמבו" שהתקיים במרכזי הערים

יופי אמתי לא נמדד במראה החיצוני אלא במעשים ואת זה מבינה היטב קארין עליה, מלכת היופי היוצאת של ישראל, שנרתמה אתמול (ה') ליום התרמה ארצי לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים של תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" וזאת לאחר שהצטרפה בתחילת השנה כחונכת מן המניין לסניף קריית גת במסגרת פרויקט מעורבות חברתית הנדרש מכל מלכה מכהנת. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קארין עליה בפעולה בכנפיים של קרמבו © כנפיים של קרמבו

עליה המסיימת את שנת המלכות שלה בימים אלו ממש, ליוותה במהלך שנת הפעילות בתנועה את  ויטאלי ליטינוב, נער בן 16 בעל שיתוק מוחין. ליטינוב הוא ילד רגיש, מקסים ואוהב, ובמהרה נוצר קשר מופלא בינו לבין מלכת היופי היוצאת, ובינה ליתר החונכים בסניף שהתרשמו מן הרצינות וההשקעה שלה בפעילויות וקיבלו אותה באהבה גדולה.

על מנת להתכונן לתפקידה כחונכת ב"כנפיים של קרמבו", עברה עליה הכשרות חונכים ובהן היא למדה קצת יותר על עולם הצרכים המיוחדים ועל הערכים והעקרונות שעליהן מושתתת הפעילות בתנועה. היא השתלבה עד מהרה בפעילויות השבועיות ובטקס "מסדר הכנפיים" המסורתי של התנועה (טקס בו מציינים את תום תקופת לימוד ערכי התנועה) עלה ליטינוב לבמה מלווה במלכת היופי ובחיים, החונך השני שלו, ולראשונה בחייו ניגן בגיטרה מול קהל כשעליה והחונכים שעמה עמדו לצדו כשהם מעודדים, תומכים בו וגאים בו על הצלחתו.

קארין עליה, מלכת היופי של ישראל עם ויטאלי ליטינוב © כנפיים של קרמבו

אין ספק שעל מנת להוביל מהפכה חברתית לא מספיק לדבר על שינוי אלא חובה לחיות אותו, כפי שאמר מהטמה גנדי. משפט החזון של התנועה מדבר על יצירת מקום ומשמעות לכל אדם. כדי לשנות עמדות ותפיסות יש צורך במפגש של עולמות שונים במסגרת אחת, אבל המפגש כשלעצמו אינו מספיק. השינוי החברתי האמתי מגיע מתוך תחושה של משמעות שנוצרת בלבו של כל נער ונערה שמאמצים את האמונה במסוגלות של כל אדם וביכולתו להוביל. כשנערה עם שיתוק מוחין שמתקשרת באמצעות העיניים בלבד מובילה את המשחק בפעולה, או כשילד מוסלמי עם תסמונת דאון מלמד את חבריו היהודים בסניף שירים בערבית כל הדעות הקדומות וההגדרות מראש מפנות את מקומן לתפיסות חדשות ונוצר שינוי אמתי. השינוי שמתחיל בבני הנוער בתנועה "מדביק" את החברים מבית הספר, המשפחות והקהילה וכך נוצרות אדוות של שינוי חברתי שמגיע לכל קצוות הארץ.

התחושה הקרמבואית הזאת באה לידי ביטוי בכל סניף ובכל מפגש. במעגל אחד של חברים יישב יהודי חילוני, מימינו תשב נערה מוסלמית בכיסוי ראש, משמאלו תשב בת שרות לאומי בחצאית ארוכה ולצידה יישב צעיר הומו, חובש כיפה שרק בקרמבו קיבל אומץ לצאת מהארון. באותו מעגל נפגוש גם בנערה בכיסא גלגלים עם שיתוק מוחין שחונכת אותה נערה שלא מבוגרת ממנה בהרבה שבעצמה לוקה בשיתוק מוחין, אבל מתנהלת בהליכון ומבחינה קוגניטיבית נמצאת ברמת תפקוד מאוד גבוהה. כשעושים זום אאוט מהמעגל, מתגלים במלוא תפארתם גווני החברה הישראלית כולה. מהפכה חברתית אמנם לא נעשית ביום, אך כשהיא מתחילה אצל בני הנוער שמחליטים שהעולם ישתנה, אז אין לו ברירה והוא משתנה.

 

תגובות