לא יוצאת מהמיטה: "החבר הכי טוב שלי התאבד". אילוסטרציה. צילום: shutterstock

לא יוצאת מהמיטה: "החבר הכי טוב שלי התאבד"

אין דבר כואב יותר מאשר לאבד את האנשים שהכי יקרים ללבנו, אלה שהיו כאן תמיד בשבילנו בטוב וגם ברע, ולא חסכו בעידוד, בהקשבה, בצחוק או במילה טובה. נערה בת 16, שאיבדה לאחרונה את החבר הכי טוב שלה לא מצליחה להמשיך הלאה ולהיפרד מהדמעות. מה עושים במצב כזה?

לצערנו, לצד כל הרגעים המשמחים והמרגשים שיש בחיים שלנו, לא פעם אנו נאלצים להתמודד עם אבל ואובדן. לפעמים מדובר בחבר קרוב, באישיות מוערצת ולעתים זה אף קרוב משפחה, ובכל אחד מן המקרים הללו קשה להתחזק, לחייך ולהעלים את הכאב.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נערה בת 15, שאיבדה לאחרונה את החבר הכי טוב שלה ועדיין מתקשה להמשיך הלאה, פנתה לגולשי אתר ask people בבקשה לעזרה. "לפני חודש וחצי חבר הכי טוב שלי התאבד ואני פשוט לא מסוגלת להמשיך", כך כותבת הנערה המתוסכלת. היא מספרת שהיא מאז לא הגיעה לבית הספר והיא בקושי יוצאת מהמיטה, ובוכה מרוב געגועים. לדבריה, הוא היה הבן אדם שהיא אהבה יותר מכל והיא אינה מסוגלת להסתדר בלעדיו. הנערה משתפת את הגולשים בכך שהיא חולמת עליו בלילה ולעתים אף הוזה שהיא רואה אותו. ההורים שלה מנדנדים לה ללכת לפסיכולוג והנערה אף בעצמה מודעת לכך שהיא זקוקה לזה, אך היא חוששת מכך שהוריה יתקשו לשאת במחירים הגבוהים של הטיפול. הנערה המבולבלת פנתה לגולשים וביקשה את עזרתם: "הם בעד ומנסים לחפש פסיכולוגים שיבואו לבית, כי אני לא זזה מהבית. אבל אני אישית מפחדת, כי זה יקשה עליהם. להסכים או לא?"

© צילום מסך

הנערה זכתה לקבל תגובות רבות מצד הגולשים, אשר תומכות ומחזקות בצורה מדהימה. "משתתפת בצערך, אבל את חייבת למצוא מעגל חברי כדי שהוא יצליח להסיח את דעתך. התמודדות לבד רק תכניס אותך לדיכאון עוד יותר. הנפש של אדם הרבה יותר חשובה מהכסף. תעשי מאמצים לקום מהמיטה וללכת לטיפול, זה רק יעשה לך טוב", כתבה אחת הגולשות. "תדעי שאת מדהימה. זה לא מובן מאליו שילדה בגילך תחשוב על הקושי של ההורים. בדרך כלל רוב בני הנוער רק לוקחים.זה לא פשוט לחוות אבדה כזו וגם אם את היית יוצאת מהבית, עדיין הייתי חושבת שאת צריכה טיפול פסיכולוגי. זה לא טוב שהכל נאגר, כי מתישהו בסוף זה יתפוצץ ותאמיני לי שאני מדברת מניסיון", הוסיפה גולשת אחרת שאיבדה אדם קרוב בעצמה. 

© צילום מסך
אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שגם ברגעים הקשים חשוב לשמור על פרופורציה, להמשיך הלאה ולנסות לחייך.
 
תגיות
תגובות