חושבים ירוק: כך תשמרו על הסביבה בעשרה צעדים. צילום: shutterstock

חושבים ירוק: כך תשמרו על הסביבה בעשרה צעדים

היום (ב'), מציינים ברחבי העולם את יום איכות הסביבה במטרה להגביר את המודעות לשמירה על סביבה נקייה, איכותית ויפה. לכבוד היום הזה, גם אנחנו החלטנו להביע תמיכה בעניין ולשם כך, הכנו לכם 10 טיפים ירוקים שיסייעו לכם לשמור על סביבה מסודרת ומטופחת

לכבוד יום איכות הסביבה, שחל היום (ב'), הכנו לכם עשרה טיפים שיעזרו לכם לשמור על סביבה מטופחת. מוכנים לחשוב ירוק?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חסכון בחשמל

חשמל הוא ללא ספק אחד הדברים החשובים ביותר ביום יום (היי, בלעדיו אי אפשר להטעים את הסמארטפון) אבל יחד עם זאת, חשוב להשתמש בו במידה. איך בדיוק? כשאתם מדליקים אור בחדר מסוים בבית ואתם לא נוכחים בו, או כשהטלוויזיה דלוקה ואתם לא מולה, השתדלו לכבות אותם. כך תתרמו בו זמנית לכדור הארץ ותחסכו מבחינה כלכלית. בקיצור, משתלם לגמרי!

© giphy

מפרידים פסולת

לפני שאתם עומדים לזרוק את האשפה לפחים, שימו לב אילו חומרים אפשר למחזר ואילו חומרים אי אפשר למחזר. אם אתם נתקלים בכל מוצרי הפלסטיק למיניהם כמו בקבוקים הקפידו להשליך אותם אך ורק למחזורית ולא לפח הירוק שאתם לרוב רגילים להשליך אליו את הפסולת.

שקיות בד

בדרך כלל אנשים נוהגים להשתמש בשקיות פלסטיק, אבל זה הרגל לא טוב. למה? שקיות אלו לא מתכלות ועלולות אף לפגוע בבעלי החיים שמסביב. נשמע לא נעים, נכון? אז בשביל זה תתחילו להשתמש בשקיות בד וכך תמנעו את הטרגדיה הזאת בלי שום בעיה.

נורות חסכוניות

 ורות הלהט מבזבזות כמות אדירה של חשמל ואילו הנורות החסכוניות והידידותיות לסביבה יחסכו לכם הרבה פחות מצריכת החשמל. אם תשתמשו בנורות כאלה, תמנעו מצב של זיהום אוויר ולפליטת גזי החממה. אז קדימה, למה אתם מחכים?

רוכבים על אופניים

נכון שמכוניות מסייעות להגיע לכל מקום, אבל אם יש מקום שאתם צריכים להגיע אליו והוא קרוב לביתכם, עדיף שתעשו זאת באופניים. זה גם פחות יזהם את הסביבה וגם ישתלם מבחינה ספורטיבית. בכל זאת, גם לשמור על כושר זה חשוב לא פחות.

© tumblr

חבל על כל טיפה

כשאתם פותחים את הברז בכיור שלכם ומשתמשים בו הכל טוב ויפה, אבל בזמן שאתם מצחצחים שיניים אין צורך שהמים יזרמו ללא סיבה, נכון? לא בעיה לבצע פעולה כל כך פשוטה והיא לסובב את הברז לכיוון ההפוך ולסגור אותו וכך תוכלו למנוע את ירידת המים בכינרת, הפחתה בירידת הגשמים ובכלל מזג אוויר יבש. איך אומרים? חבל על כל טיפה.

מנקים את מה שמסביב

כשאתם הולכים לחוף הים או עורכים פיקניק בפארק, תביאו אתכם שקיות אשפה כדי לאסוף את הזבל שאתם משאירים אחריכם. אם תקפידו על זה, הסביבה תישאר נקייה כפי שהייתה וכך תמנעו מאנשים אחרים שיבואו לאותם המקומות אי נעימות.

שותים מהברז

כאשר אתם שותים מים מינרליים מבקבוקים וזורקים אותם לאשפה, הם יכולים לייצר זיהום סביבתי לא קטן. אז לשם כך, נועדו מי הברז ולא חסר בכלל אז תרבו להשתמש בהם יותר ותתחשבו בסביבה שלכם.

משתמשים בנייר ממוחזר

 כשאתם רוצים להדפיס כל דבר במחשב הקפידו לעשות זאת באמצעות טון נייר ממוחזר וכך תחסכו כמה שיותר כריתות של עצים.

© giphy

תוצרת כחול - לבן

כאשר אתם משתמשים בכל מוצר שמיובא מחוץ לארצנו, זה מצריך שימוש לא קטן בדלק וכך זה מגדיל את הסיכוי לזיהום הסביבה. לכן, עדיף להשתמש במוצרים שהם מכאן בלבד ורק כך תוכלו למנוע את הסכנה לסביבה בעקבות הדלק.

אין ספק שאם תיישמו את כל הטיפים האלה תעשו טוב לכדור הארץ וגם תרגישו טוב עם עצמכם. אז כדאי שתקחו אותם לתשומת לבכם ותכניסו אותם טוב טוב לראש!

 

תגובות