פיגוע משולב בלונדון: 7 הרוגים ועשרות פצועים. צילום: GettyImages

פיגוע משולב בלונדון: 7 הרוגים ועשרות פצועים

בתוך שבועיים מאז הפיגוע בהופעתה של אריאנה גרנדה; הלילה (א') פיגוע נוסף וקטלני בלונדון שגבה את חייהם של שבעה בני אדם ועוד עשרות פצועים. כל הפרטים

לונדון בהלם: כשבועיים לאחר הפיגוע הרצחני במנצ'סטר, בירת בריטניה מתמודדת בפעם השנייה בתוך שלושה חודשים עם מתקפת טרור רצחנית שבוצעה על ידי איסלאמיסטים קיצוניים. הלילה (יום א'), שמונה דקות אחר חצות (שעון ישראל), התקבלה הקריאה הראשונה על אירוע דריסה בגשר לונדון.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לפי הידוע, שלושה מחבלים נסעו ברכב מסחרי במהירות גדולה ודרסו הולכי רגל בגשר לונדון. לפחות שישה בני אדם נפגעו באירוע הזה. המחבלים עצרו במתחם "בורו מרקט" הסמוך לגשר, שם בילו אזרחים ותיירים בפאבים ובמסעדות, והחלו לדקור את הנוכחים. שמונה דקות לאחר הקריאה הראשונה חוסלו שלושת המחבלים, ולפי משטרת לונדון מדובר במחבלים היחידים במתקפת הטרור.

לפי ההודעה האחרונה של משטרת בריטניה, שישה בני אדם נרצחו ו-48 נפצעו. המחבלים לבשו אפודים עם מכלים ופחיות ובתחילה היה חשש כי מדובר בחגורות נפץ. עם זאת, התברר כי אין מדובר בחגורות נפץ.

עשרות נמלטו מזירות המתקפה ועל כמה מהם ניכרו פצעי דקירה וחתכים. כוחות רבים הוזעקו לאזור והמשטרה ביקשה מהציבור להתרחק מהמקום. סירות הצלה סרקו לאורך שעות הלילה את נהר התמזה מחשש שחלק מהנפגעים נפלו לנהר. אורחי המלונות באזור גשר לונדון פונו. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראו שוטרים שנכנסו לבר וביקשו מאנשים להשתטח על הרצפה. במקומות אחרים נראו אזרחים נמלטים כשידיהם על ראשם. כמה מהם סיפרו לרשת "סקיי" כי לא קיבלו הנחיה לשים את ידיהם על הראש, אך חשו שזה הדבר הנכון לעשות כדי להיחלץ בשלום ולא להיפגע.

© צילום: GettyImages

ג'רלד וולס, בן 47, סיפר לעיתון "גרדיאן" שהוא ישב בפאב וראה את גמר ליגת האלופות בין ריאל מדריד לבין יובנטוס. לדבריו, הוא ראה אישה נדקרת 15-10 פעמים על ידי שלושה גברים בקצה הדרומי של גשר לונדון. לדבריו, הוא השליך לעבר המחבלים כיסאות, חתיכות זכוכית ובקבוקים כדי לעצור אותם. "הם ניסו להתקרב אליי ולדקור אותי הם ניסו לדקור אנשים אחרים. רעים, אנשים רעים. היא צעקה 'עזור לי, עזור לי' ואני לא יכולתי לעשות דבר. אני רוצה לדעת אם הבחורה הזו עדיין בחיים. הסתובבתי במשך שעה וחצי עם דמעות בעיניים. אני לא יודע מה לעשות". 

המשטרה צייצה הנחיות לתושבים:

  1. ברח למקום בטוח. זו אפשרות טובה יותר מאשר להיכנע או להתעמת. אם אין לך לאן ללכת -
  2. התחבא. העבר את הטלפון הנייד למצב שקט וכבה את הרטט. אם זה אפשרי - חפש מקום מחסה.
  3. דווח למשטרה בטלפון ברגע שזה יהיה מספיק בטוח. 

לפני כשבועיים נרצחו 22 בני אדם ו-59 נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות בעיר מנצ'סטר עם סיום הופעה של הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה. כאמור גם בלונדון עצמה היה פיגוע קטלני רק לפני כחודשיים. ב-22 במרס נרצחו חמישה בני אדם ועשרות נפצעו בדריסה על גשר ווסטמינסטר. המחבל, בריטי מוסלמי-קיצוני, גם דקר שוטר לפני שנורה למוות בידי שוטרים. דאעש לקח אז אחריות לפיגוע.

כמו כן, הערב אמור להתקיים מופע הזיכרון של גרנדה במנסצ'סטר לזכר הנופלים והנפגעים בפיגוע, שם צפויים להתארח אמנים נוספים כדוגמת ג'סטין ביבר, כשהסכנה לפיגוע נשנה עדיין מרחפת מעל.

כרזת המופע
כרזת המופע © צילום מסך
תגובות