רוכבים על אופניים חשמליים? הקנסות בדרך. צילום: shutterstock

רוכבים על אופניים חשמליים? הקנסות בדרך

מחודש ספטמבר יוכלו פקחי העירייה לחלק קנסות במסגרת החוק שנועד בעיקר להילחם בתופעת האופניים החשמליים. שימוש בסלולרי תוך כדי רכיבה יעלה לרוכב אלף שקלים, נסיעה שלא בשביל ייעודי דינה קנס של עד 250 שקל. הולכי רגל שייתפסו בשבילי אופניים ייקנסו ב-500 שקלים

המלחמה באופניים החשמליים בתל אביב יוצאת לדרך: החל מחודש ספטמבר תחל עיריית תל אביב-יפו באכיפת "חוק האופניים" ברחבי העיר ותחלק קנסות לעברייני התנועה. עשרות פקחים כבר הוכשרו למשימה שהציבה לה יעד לצמצם בצורה משמעותית פגיעות בהולכי הרגל ולהפריד בין רוכבי האופניים להולכי הרגל.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

על שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה "יזכה" אותו רוכב אופניים בקנס של אלף שקלים. רוכבים שייסעו על מדרכות או בשבילים שאינם מיועדים לאופניים ייקנסו בסכום שבין 250-100 שקלים. גם על שימוש באוזניות לרוכב במדרכה יינתן קנס בסך 250 שקלים. הולך רגל שייתפס הולך בנתיב המיועד לרכיבת אופניים ייקנס בסכום של 500 שקלים. כמו כן, לפקח תינתן הזכות החוקית להחרים אופניים או להוציא אוויר מגלגליהם.

© מוטי קמחי

במסגרת החוק שאושר יבצעו פקחי העירייה אכיפה על המדרכות, בשבילי אופניים, בנתיב שסומן כשביל אופניים, באזורים שהנסיעה בהם הוגבלו למהירות מרבית של 30 קמ"ש, בשביל המיועד להולכי רגל וסומן בתמרור וכן במעברי חצייה. בין היתר יאכפו פקחי העירייה איסור נסיעה על המדרכה ברחוב שבו קיים שביל אופניים, איסור נסיעה על המדרכה לרוכבי אופניים חשמליים ברחוב ממותן תנועה בו לא קיים שביל אופניים (למעט רוכבי אופניים רגילים מתחת לגיל 16), איסור חציית מעבר חצייה ברכיבה, חצייה מותרת להולך רגל רק בהובלה של האופניים הרגילים והחשמליים או הקורקינט הרגיל או החשמלי ואיסור הליכה של הולכי רגל על נתיב המיועד לאופניים.

בימים הקרובים תפעל העירייה לידע את הציבור בסעיפי החוק ואכיפתו ובחודש אוגוסט תחל באכיפה שתגרור במשך חודש רישומי אזהרה בלבד. בחודש ספטמבר תתחיל העירייה לאכוף את החוק במלואו, כך שיינתנו קנסות לעברייני התנועה. "מדרכות העיר נועדו בראש ובראשונה להולכי הרגל", הסביר ראש העיר תל אביב רון חולדאי. "אנחנו מדגישים שהמדרכות אינן הפקר".

בשבועות האחרונים הכשירה עיריית תל אביב עשרות פקחים עירוניים שהוכשרו למשימה שמטרתה לצמצם את מספר הפגיעות בהולכי הרגל ולהפרידהשימושים בסוגי הדרך השונים. "העירייה פעלה ופועלת לקידום תחבורה בטוחה ויעילה בעיר כיעד אסטרטגי ראשון במעלה ומעודדת שימוש בכלי רכב אלטרנטיביים על חשבון הרכב הפרטי", נמסר בהודעת העירייה. "בשל ריבוי התאונות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליים והולכי רגל וכן העדר אכיפה על המדרכות, הובילה העירייה להענקת סמכויות אכיפה נרחבות לפקחים העירוניים במסגרת חקיקה ייעודית".

חולדאי הוסיף כי "לא ניתן להשלים עם תופעות של נסיעה פרועה המסכנת את הולכי הרגל. אנו משקיעים רבות בסלילת שבילי אופניים ופיתוח תשתיות ובקרוב תתווסף גם אכיפה כנגד נסיעה בניגוד לחוק".

מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה: "תל אביב, כמו ערים גדולות נוספות בעולם, מקדמת את השימוש באופניים כתחליף אמיתי לרכב. כמות רוכבי האופניים העולה מדי שנה עומדת ברף הגבוה של התחזיות ואף מעבר לכך. מדיניות האכיפה בעיר תחל לאחר תקופת הסברה והתראה והיא עוד צעד חשוב ומתבקש על מנת להפוך את הרכיבה על אופניים בעיר לאלטרנטיבה של ממש לכלי התחבורה הממונעים ולצמצום הפגיעה במרחב של הולכי הרגל".

תגובות