מצילים חיים: "אני מרגיש טוב עם עצמי" . צילום: יאיר צור

מצילים חיים: "אני מרגיש טוב עם עצמי"

אולי תקראו לפעילות שלהם בזבוז זמן, או תחשבו שעדיף לבלות עם חברים, אך הם בחרו להעביר את החופשה שלהם בהתנדבות ובהצלת חיים. למה הם בחרו להעביר את החופשה שלהם כך, מה הם עברו במסגרת הקורס וכיצד הם מתמודדים עם המועקות הנפשיות הנלוות?

 בזמן שרובנו מעבירים את הימים האחרונים שנותרו לחופשה עם חברים או בעבודה, כ-700 בני נוער בחרו להעביר את הקיץ שלהם בתוך האמבולנס כדי לשגרג את הכשרתם בקורס לטיפול באירוע רב נפגעים, כאשר 450 נוספים הוסמכו בקורס מדריכים צעירים ובקורס מדריכי עזרה ראשונה, כאשר הם עתידים להכשיר מאות בני נוער החולמים להציל חיים. בין אותם בני נוער מלאי נתינה, יכולתם למצוא את עידו מרגלית מרמת גן ואת וריה ירמייב מנתניה העולים שניהם לכיתה י"א.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"כוחו של מד"א טמונה בהון האנושי המרכיב אותו. אני מלא גאווה אל מול אלפי בני הנוער האיכותי והמיוחד הזה שלוקחים חלק בהכשרות מד"א בחופשת הקיץ בכל שנה מחדש על מנת לסייע לארגון שמשימתו, הצלת החיים", אמר אלי בין, מנכ"ל מד"א. "רבים מבני הנוער הללו, יהפכו בעתיד למתנדבים בוגרים ועובדים שימשיכו לתרום לארגון, לא יכולנו לבצע את המשימות היומיומית הניצבות בפנינו בלעדיהם".

"אוהב ללמוד ולגלות דברים חדשים" © יאיר צור

את דבריו של מנכ"ל מד"א משקפים היטב מרגלית וירמייב. "אני אדם שמאוד אוהב ללמוד ולגלות דברים חדשים. למרות שחיי היום יום רגועים יחסית חשוב לעבור קורסים כאלה, מכיוון שהם מעשירים את הידע ומכינים אותנו למקרים קשים במיוחד שיכולים לקרות תמיד ולהפתיע אותנו", מסבירה וירמייב. "שמעתי הרבה מאוד דברים טובים על הקורס הזה ממתנדבים בוגרים ממני שיצאו בשנים הקודמות. הקורס הוא מקום מדהים להכיר עוד אנשים מקסימים, זו הזדמנות מיוחדת", מצטרף מרגלית.

מדובר בקורס אינטנסיבי ולא פשוט. באילו קשיים נתקלתם במהלכו?

ירמייב: "למרות היכף והלמידה היו קשיים. החל מהדברים הכי בסיסיים, כמו לחיות עם אנשים חדשים וזרים בהתחלה באותו החדר, להכיר הרבה אנשים חדשים ביום אחד ולהתסדא עם המשמעת, התנאים של החום ושל לחץ. אבל המשפחה שלי תמיד נותנת לי יד חופשית כמדובר בהעשרות וגם החברים שלי לרוב מתייחסים לכך באופן דומה".

מרגלית: התגובות לפעמים היו מזלזלות. שאלו אותי למה אני מתנדב ולוקח חלק במשמרות ארוכות במקום ללכת לעבוד ולהרוויח כסף באותו הזמן".

על אף הכלים הרבים שהקורס מקנה לכם מוטלת על כתפיכם אחריות לא קטנה. אתם לא חוששים מכך?

מרגלית: "להפך, אחרי הפעילות במד"א אני מרגיש טוב עם עצמי כשאני עוזר לאחרים. נכון שלפעמים לא מצליחים להציל חיים, אבל הפעמים שאתה עוזר למישהו הן אלו שמשפיעות יותר".

ירמייב: "אני מניחה שכל אחד ממתנדבי נוער וגם מהעובדים בתקופה מסויימת חשש לפחות קצת ממשהו שמוטל עליו כחלק מארגון מד"א. אבל החשוב הוא שאנחנו לא לבד, אנחנו צוות. כמתנדבי נוער אנחנו מהווים חלק חשוב בצוות, אך ממש לא היחיד. התפקיד שלנו הוא לעזור במה שאנחנו מוסמכים. גם אחרי הקורס הזה התפקיד שלנו לא השתנה. תמיד נעשה את מה שאנחנו יכולים מבלי לחרוג מהסמכות שלנו. אני לא חושבת שהעובדה שאני מתנדבת במד"א מפילה עליי משהו שאני לא יכולה לבצע".

"אנחנו מהווים חלק חשוב בצוות" © יאיר צור

מהנה ומלמד בו זמנית

כשירמייב חושבת על הקורס שעברה, היא לא יכולה שלא להיזכר בחוויות השונות, אך חוויה אחת זכורה לה באופן מיוחד. "אני הכי זוכרת את פריסות הציוד עששינו עם הכיתה. העלנו שם דמוי אירוע רב נפגעים עם מספר חובשים, נפגעים ואלונקאים. זה היה כיף, מצחיק, מעניין ומלמד בו זמנית והמחיש את מה שלמדנו קודם". 

 אתם מתכוונים ללכת בעתיד לכיוון של רפואה או הצלת חיים?

ירמייב: "אני מקווה שבהמשך הדרך שלי אתקבל ללימודי רפואה".

מרגלית: "עדיין אין לי כיוון ספציפי, אבל בינתיים כן". 

תגיות
תגובות