"המורה כופה עלינו טבעונות - מה לעשות?". צילום: shutterstock

"המורה כופה עלינו טבעונות - מה לעשות?"

לכל אחד מאיתנו יש השקפות השונות מאלה של סובבינו. הם חושבים אחרת מאיתנו, מאמינים בעקרונות אחרים ושמים ערכים שונים במרכז, אשר כולנו משתדלים לקבל. אבל מה קורה כאשר מורה בעלת סמכות מחייבת תלמידים לחשוב בדרך שלה, על אף שאין זה קשר לחומר הנלמד?

בעידן שבו בעולם לכל אחד יש מה להגיד עם דעה שונה והסתכלות אחרת על החיים, קשה מאוד שלא להיתקל בכפייה מחשבתית מדי פעם. בהפגנות שצצות לפעמים הציבור שבא מגיע כדי למחות על משהו או להילחם לשם דבר שהוא מאמין בו, אבל לעולם לא יחייב מישהו לחשוב בדיוק כמוהו. חילוקי הדעות הכרחיים לקיום, אך כמובן כאלה הבאים בנועם ובטוב טעם במטרה להבין את הצדדים. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תלמיד בן 16 פנה לגולשי אתר askpeople והציג מצב, שבו מורה בעלת סמכות מחייבת את התלמידים לעשות משהו הנוגד את חשיבתם. "המורה כופה על הכיתה טבעונות. מה אפשר לעשות? כשאנחנו רוצים להזמין אוכל לכל הכיתה באירועים מיוחדים כמו למשל קבלת תעודות היא כופה עלינו להזמין רק ממסעדות טבעוניות (אף ילד בכיתה לא טבעוני/צמחוני). פעם בשבוע היא עושה שיעור על טבעונות ובכל פעם מראה לנו מצגות של כמה זה בריא לגוף וכל מיני כאלה. כשהיא ראתה שזה לא כלכך עובד לה - הראתה לנו מה עושים לבעלי החיים בבתי שחיטה", הוא מספר. לדבריו, כיתתו והוריהם דיברו עם המנהלת ואספה חתימות מכל הילדים בתקווה שתתחלף המחנכת, אך היא אמרה להם שאין שום דבר לעשות בנושא. הנער המתוסכל אינו יודע מה לעשות בעניין ופנה לגולשים בשאלה: "יש מה לעשות?". 

© צילום מסך

הגולשים היו המומים מן הנכתב והציעו לנער שלל רעיונות כדי לפתור את הבעיה. "לשלוח למנהלת מכתב בצירוף כל החתימות ולכתוב שאתם דורשים שהכפייה הטבעונית מצד המורה תיפסק ולכתב את המפקח/ת האזורי, ראש מחלקת החינוך בעיר/יישוב ואת משרד החינוך. כשהמנהלת תראה שהמכתב עבר בהעתקים לכל כך הרבה דרגים מעליה היא תצליח בקלות מאוד להחליף מורה או במינימום לגרום לה להפסיק לנסות לשטוף לכם את המוח", כתב אחד הגולשים. "אני טבעוני ותומך מאוד בהכנסת תוכן שקשור לטבעונות לבתי הספר, אבל זאת ממש לא הדרך. היא טועה ובגדול".

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם לדבוק בעקרונות שלכם בדרך סובלנית ומכבדת. 

תגובות