שוברי גלים - גרסת המציאות: "המועדון הוא כמו בית". צילום: Surfing Tel Aviv

שוברי גלים - גרסת המציאות: "המועדון הוא כמו בית"

"לוקאל" בתל אביב היה תחילה מועדון גלישה עבור 15 נערים ונערות המגיעים מרקע סוציו- אקונומי וחברתי קשה, אך מהר מאוד הוא הפך עבורם לבית חם. שם הם מתמודדים עם החולשות והקשיים שלהם אל מול הים הגדול, מקבלים אהבה ללא כל גבולות ויותר מכל - הופכים לבני אדם אחרים

הם נולדו למציאות לא פשוטה המלאה בקשיים, פחדים וחולשות, אשר מנעה מהם להצליח כפי שהם תמיד ייחלו וליהנות. אך אז, הגיע גולן גוטיירז, לאחר שעבר קורס מאמני גלישה והחליט לקחת תחת חסותו 15 בני נוער בסיכון, תוך שהפך עבורם לאבא האמיתי. הוא נמצא בקשר תמיד עם מנהלי בתי הספר שלהם ועם המשפחות, מהווה עבורם אוזן קשבת, כזו שלא שופטת, מחבקת אותם כפי שהם ובעיקר מעניקה להם גל חדש של חיים.   

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"התחלתי לגלוש בשביל להתגבר על הפחד מהים. כשהייתי בת עשר כמעט טבעתי ומאז בכל פעם כשהייתי בים והיו מגיעים גלים קטנים אל החוף הייתי בורחת, עד שלפני שנתיים החלטתי להתמודד עם החשש בעזרת הגלישה", מספרת יובל (19) המתגוררת בתל אביב. "התחלתי לגלוש בגיל עשר ומאז התאהבתי. אני נמצא כל יום בים, לא רוצה לפספס אף גל", מצטרף שחר (17), תלמיד כיתה י"ב מתל אביב ואחד מהנערים הבולטים במועדון הגלישה ״לוקאל״ כבר שבע שנים.

"לא רוצה לפספס אף גל" © צילום מסך מהפייסבוק

משפחה שנייה

לדברי השניים, לא מדובר בעוד מועדון או בחוג רגיל, אלא בהרבה מעבר לכך. "המועדון שלנו שונה משאר מועדוני הגלישה בארץ. אנחנו לא משלמים רק בשביל לאכסן את הגלשן ולהגיע מתי שיש גלים. המועדון שלנו הוא כמו משפחה. תמיד כשאין לנו מחויבויות אחרות כולנו מגיעים אליו. כל הנערים במועדון הם החברים הכי טובים שלי ואנחנו נפגשים בלי קשר לגלישה", מציין שחר. יובל אך היא סבורה כי "המועדון הוא כמו בית". "זה לא חוג רגיל, אלא זה מקום מהנה שבאים אליו אחרי בית הספר או אחרי העבודה. אנחנו עוזרים בכל מה שצריך, בין אם זה לשפץ את המועדון, או להיות שמרטפים עבור הבנות של גולן במקרה הצורך".

אבא אמיתי

גולן ישראל גוטיירז, שמקדיש את חייו לשיקום הנערים, הוא אינו עבורם עוד מדריך גלישה, או מנהל המועדון. הוא הרבה מעבר לכך. "גולן הוא דמות חמה מאוד ומקבלת. סבא שלי נפטר לפני שנה ובאותה תקופה גולן היה מתקשר ושואל לשלומי", משתפת יובל. גם שחר משיב ללא היסוס כי "גולן הוא לא כמו שאר המבוגרים. הוא מדבר איתנו בגובה העיניים. אני יכול לדבר איתו על כל נושא. על היחסים שלי עם ההורים, הוא מתעניין לגבי בית הספר ועל היחסים עם החברה שלי".

איך הגעתם למועדון הגלישה?

יובל: "ידיד טוב שלי היה אחד מהנערים המקוריים במועדון, הוא הכיר לי את גולן. בהתחלה היה חשש שאני לא מתאימה למועדון, מאחר שאני והבת של המדריך היינו הבנות היחידות. ההתחלה הייתה קצת קשה, אבל גולן עזר ליא מוד. הוא סידר לי גלשן וחליפה בשביל שאני אוכל לגלוש ועזר לי להתמודד עם הפחד מהים".

שחר: "גולן צריך לבחור את החברים שמצטרפים למועדון. כל הנערים במועדון היו ילדים קצת בעייתים שגולן שם לב לפוטנציאל שלהם וטיפח אותם. הוא עוזר לנו בכך שהוא מלמד אותנו לגלוש, להכיר את הים ובכך שיש לו אוזן קשבת כל הזמן".

"לא כמו שאר המבוגרים" © צילום מסך מהפייסבוק

יובל, איזה מקום הגלישה תופסת בחייך?

יובל: "הייתי תלמידה טובה, אבל המצב הנפשי שלי השפיע על הציונים שלי. כשמצב הרוח שלי ירוד אין לי חשק ללמודף אבל אם ידעתי שאחרי בית הספר אני אגלוש זה נתן לי מוטיבציה. בעבר הייתה לי תקופה קשה בלימודים, אמא שלי הודאגה מהמצב, היא חשבה שהדרדרות בלימודים שלי נגרמה בגלל הגלישה. היא התקשרה לגול,ן אך במהרה הבינה שהגלישה עזרה לי בלימודים ומאז גם היא בקשר עם גולן".

הייתם רוצה להקים מועדון גלישה בעתיד?

שחר: "לא הייתי רוצה לפתוח מועדון גלישה משלי, אבל הייתי שמח בעתיד לעזור לגולן ולשדרג את המועדון הנוכחי שלנו".

יובל: "לא, גלישה היא רק בגדר תחביב בשבילי, אבל הייתי רוצה להשתפר", היא אומרת בלב שלם.

 להצטרפות למועדון הגלישה "לוקאל" ולפרטים נוספים ניתן לפנות בדף הפייסבוק

תגובות