"יש לי אמא חרדתית וזה הורס לי את החיים". צילום: shutterstock

"יש לי אמא חרדתית וזה הורס לי את החיים"

מכירים את הרגע הזה שלא עניתם לטלפון מאמא ומהשנייה הזאת היא במתקפת הודעות ושיחות, ובטוחה, אבל ממש בטוחה שחטפו אתכם חייזרים? אתם לגמרי לא לבד. אך מה עושים כאשר הדאגה שלה מוגזמת ולא מרפה מכם?

במשך כל החיים הם גידלו אותנו, דאגו לכל מה שאנו זקוקים לו, הלכו לאסיפות הורים, באו לקחת אותנו מאיזו תחנה שכוחת אל באמצע הלילה, כי נגמרו האוטובוסים והכי חשוב - כאן בשביל לתמוך בנו. אבל פתאום, אנחנו גדלנו ועדיין נשארנו עבורם התינוקות שלהם, שכבר לא עונים לטלפון עד כדי מצב של חוסר אמון שמתפתח לא פעם בין שני הצדדים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 נער בן 14, שפנה לגולשי האתר בבקשה לעזרה מכיר זאת מקרוב. הוא מספר כי הוא בן יחיד להורים גרושים, אבא של לא גר בעירואמא היסטרית וחרדתית. "אם אני רוצה ללכת לסרט בשעה 18:00 או 19:00 היא פשוט תגיד לא , בלי ויכוחים. היא טוענת שאחזור מאוחר כשיש למחרת בית ספר ושאני קטן מדי בשביל לחזור בשעות כמו 21:00 או 22:00. אם אני רוצה ללכת לישון אצל חבר היא תגיד לא. היא אומרת שהיא מפחדת שאחד מבני המשפחה של החבר יעשה לי משהו, ושהיא לא מסכימה להשאר לישון לבד", משתף הנער. לדבריו, בסיטואציות שונות שבהן לחברים שלו נענו בחיוב, הוא נאלץ לבקש מהאמהות של החברים לשכנע את אמו להסכים. 

© צילום מסך

הנער מציין כי "אמא שלי מחזיקה אותי קצר ומתייחסת אליי כאל ילד בן ארבע". לטענתו, החרדתיות האופיינת לה פוגעת במצב החברתי שלו. היא מונעת ממנו לבלות עם החברים כשהם מזמינים אותו וגורמת לו לחוש בחוסר אונים. "אני חייב לעשות עם זה משהו, כי אני לא מוכן להמשיך ככה יותר", הוא כתב בתקווה לקבל עצות מן הגולשים.

הגולשים נענו בחיוב לבקשת הנער והציעו לו מגוון פתרונות לבעיה. "בסופו של יום, אמא שלך מאוד דואגת לך וזו הסיבה היחידה שהיא אומרת את זה. בגלל שההורים שלך גרושים והיא זאת שמגדלת אותך היא צריכה להיות "מרשעת" בגלל שכל האחריות עליה וזה נורא קשה לעשות את זה לבד. מה שאני ממליץ לך הוא לבקש ממנה לדבר על זה, ולהסביר לה שאתה מבין מאיפה זה בא, אבל צריך את החופש שלך", כתב אחד הגולשים. "קנה את הספר 'להפחיד את הפחד' הנותן כלים לאדם הסובל מחרדה איך להתגבר עליה. יש שם גם הדרכה לאנשים קרובים מה הם צריכים לעשות כדי לקדם את זה. אם תקרא את הספר תוכל לעזור לה לעזור לעצמה", הציע גולש אחר.

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר שתמיד תישארו התכשיט של ההורים שלכם. גם אם הם לעתים דואגים לכם יותר מדי זה נובע מאהבה.

 

תגיות
תגובות