לומדים גאוגרפיה? השיעורים שלכם בקרוב יראו אחרת. צילום: sutterstock

לומדים גאוגרפיה? השיעורים שלכם בקרוב יראו אחרת

כבר בשנת הלימודים הקרובה, שיעורי הגאוגרפיה משנים כיוון במסגרת שיתוף פעולה בין צה"ל לבין משרד החינוך. מה הם יכללו ואיזו הכשרה יעברו התלמידים? כל הפרטים על התוכנית החדשה, שתפגיש אתכם עם למידה מעולם אחר

 אם אתם כבר משתעממים מהאטלס ונמאס לכם לשרטט מפות על הדף, ייתכן שהחדשות הבאות יגרמו לכם לחייך. החל משנת הלימודים הקרובה, 100 בתי ספר מרחבי הארץ יקחו חלק במסלול חדש שנפתח על ידי שיתוף פעולה בין משרד החינוך וחיל המודיעין, אשר ישלב את לימודי הגאוגרפיה לצד הכרות מעמיקה עם עולם הסייבר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

המסלול "סייבר גאוגרפי" יהווה 40% מתוך הבגרות בגאוגרפיה. כאשר בשונה משנים עברו, מערכות המידע הגאוגרפיות כבר לא יהיו רק אמצעי לניהול, תכנון, הובלה והפצה, שכן הוא יהיה חלק בלתי נפרד מלימודי המקצוע. הבגרות תכלול בין היתר את מערכות המידע הגאוגרפיות, מידע דיגיטלי ויישומי GIS, או עבודת חקר שתכיל את המיומנויות שירכשו במסגרת התוכנית. על מנת שהמורים יעבירו את המסלול באופן המיטבי, הם עברו קורס הכשרה במסגרת יחידת המיפוי של צה"ל.

מסלול חדשני
מסלול חדשני © shutterstock

מלבד חלקה בבחינת הבגרות, התוכנית אף תכשיר את תלמידי הגאוגרפיה לתפקידי מודיעין ותפקידים אחרים שימשו אותם במהלך החיים האזרחיים, כמו המרכז למיפוי ישראל והמשטרה, שכן מערכות המידע הגאוגרפיות בצבא מהוות חלק מהותי בטכנולוגיה הצבאית ומשמשות הן לניתוח והבנת המרחב, והבן לקבלת החלטות חשובות בזמן אמת. 

"מדובר במסלול חדשני, מבוקש ומתקדם. אנו רואים במורים ובמנהלים המובילים את מסלול "הסייבר הגאוגרפי" - פורצי דרך ומובילי שינוי", אומרת פנינה גזית, מפמ"ר גאוגרפיה - אדם וסביבה. לימוד 'הסייבר הגאוגרפי' יקנה לתלמידים את היכולת ליצור מידע חדש תוך שימוש במידע קיים, להציגו ויזואלית, לנתח את המידע מבחינה גאוגרפית וליצור מפות חדשות".

יש לציין כי מדובר במסלול חדשני ופורץ דרך, שיקנה לתלמידים כלים חשובים התואמים את המיומנויות הנדרשות במאה ה-21. התוכנית תאפשר ליצור דור בוגרים איכותי שישרת בתפקידי מפתח בצבא ובאזרחות, וכן תספק לתלמידים מפגש עם עולם הסייבר מקרוב.

 

תגובות