"רוצה להתחיל לעשן ומפחדת מהתגובה של ההורים". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

"רוצה להתחיל לעשן ומפחדת מהתגובה של ההורים"

מכירים את זה שאתם רוצים לעשות משהו, אבל חוששים מהתגובה של ההורים? היו בטוחים שאתם לגמרי לא לבד, אך כשמדובר בעניין מסוכן העלול לפגוע בכם, כדאי שתשתפו את ההורים ותבינו שהם רק רוצים בטובתכם

 לכולנו יש מדי פעם חשק לעשות משהו שלא עשינו מעולם, אך אנחנו חוששים ממה שההורים שלנו והסובבים אותנו יגידו על כך. לעתים מדובר בעגיל באף, או ברצון לעבור בית ספר, אבל לפעמים לא מדובר בדברים שאפשר לעשות ולהפסיק ברגע שנרצה, אלא במעשים הפוגעים בגוף, עולים הרבה כסף ואפילו ממכרים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 נערה בת 13 פנתה לגולשי אתר askpeople מתוך רצון להתייעץ איתם על נושא חשוב כשהיא פותחת במילים אלו: "אני רוצה להתחיל לעשן". היא מציינת שהרצון שלה אינו נובע מהשפעות מהסביבה ומסבירה כי היא מרגישה צורך בכך וסבורה שזה יעזור לה. "אני מוכנה לעשן, אבל לא יודעת איך בדיוק להגיד לאמא שלי. היא תכעס ,תתעצבן ותחשוב שאני מסתובבת עם ילדים כאלה ורק תלחץ עליי", מוסיפה הנערה.

© צילום מסך

הגולשים הגיבו מיד בצורה חד משמעית, ללא כל תמיכה במעשה הזה, תוך שהם ניסו לעזור לנערה ככל שביכולתם ונתנו עצות רבות. "בתור מעשנת, שגם התחילה לעשן כי היא חשבה שזה יעזור לה, בגלל שהיא שמעה שזה מרגיע, אל תעשני. את מתחילה להיות תלויה בסיגריות, יושבת כל היום וחושבת מתי תעשני את הסיגריה הבאה, מתכננת את הזמנים שלך ככה שתספיקי לעשן עוד סיגריה, או שתיים וזה לא באמת עוזר לבעיות. 
זה רק מוסיף בעיות, כי זה כסף, זה להסתיר את הריח ואת הקליפרים והטבק, זה באמת באמת מיותר. הבעיות שבגללן התחלת לעשן נשארות. אם אני הייתי יכולה עכשיו לחזור אחורה לא הייתי מתחילה לעשן, עכשיו זה נורא קשה להפסיק", כתבה לה אחת הגולשות המבינה את מצבה, מתוך תקווה שהנערה תשמע בקולה ולא תעשן.

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שהעישון פוגע מאוד בבריאות ובחיים. שימו לב והתרחקו מכך גם כשמדובר בלחץ חברתי. הבריאות שלכם חשובה יותר מכך.

 

תגובות