זמן לאהבת חינם: "קל לנו לשכוח שכולנו בני אדם". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

זמן לאהבת חינם: "קל לנו לשכוח שכולנו בני אדם"

מהי אהבת חינם בשבילכם? לאהוב את האחר בלי כל סיבה, ההפך משנאה, או מושג מעולם היהדות? מיכל ארבל מאמינה שהמשמעות האמתית היא בראש ובראשונה לראות את האדם שמולנו כשווה בין שווים • טור אישי לכבוד שבוע אהבת חינם

אהבת חינם תוגדר אחרת אצל כל אחד ואחת מאיתנו. חלק יגדירו אותה כאהבת הזולת ללא מחיר או תנאי, אחרים יגדירו אותה כהפך משנאת חינם ויהיו גם שיגידו שהיא עוד מושג שלומדים בבית הספר. בעיניי היא הרבה יותר מזה. אהבת חינם בשבילי היא הידיעה שכל אדם שעומד מולי הוא שווה בין שווים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בין המוסכמות החברתיות, הדילמות הפוליטיות והקונפליקטים הבין אישיים, שאנחנו מתמודדים איתם, קל לנו מאוד לשכוח שכולנו בני אדם. "אהבת חינם" היא בדיוק המושג המתייחס לכך. זה לא משנה אם האדם שעומד מולי מאמין בדת שונה ממני, נראה אחרת ממני או דובר שפה שונה. כל אלו לא אמורים להיות המכשולים שיפרידו בינינו, אך לצערי הרב הם כמעט תמיד מפרידים.

"האדם שעומד מולי הוא שווה בין שווים" © Shutterstock

אני חלילה לא באה לזלזל בקיומו של שבוע עם מסר בעל חשיבות כה גבוהה. עם זאת, אני לא חושבת שאהבת חינם צריכה להתבטא בשבוע אחד בלבד. אם רוצים שיהיה שבוע מסויים להעלאת המודעות או לימוד הנושא - זה לחלוטין מבורך, אבל חייבים לזכור ששבוע הוא רק ציון דרך שעובר תוך שבעה ימים. ואחריו מה? אחריו אנחנו מקווים שהמסר, או לפחות פיסות ממנו, יעברו ויוותרו בנו ובבני הנוער שמסביבנו.

גם אם זה נשמע קצת קיטשי או מעט נדוש, אני קוראת לכם לאמץ זאת. נסו ללמוד מהשבוע הזה והפכו אותו לדרך חיים בכל ימות השנה. אם כבר יש שבוע כזה, בואו נעצים אותו, נהפוך אותו למיוחד ולבלתי נשכח, כל אחד בדרך שלו. רק אם ננסה להפוך שבוע בעל מסר כל כך חשוב לבעל משמעות גדולה עבור הרבה בני נוער אחרים, נדע שעשינו את שלנו.

"נסו ללמוד מהשבוע הזה" © GettyImages

גם אם לא נרצה להודות בכך, לכל אחד מאיתנו קראו אי פעם בשמות גנאי, או הדביקו סטיגמה שאינה מגדירה אותנו בשום צורה. למה אנחנו צריכים לבייש מישהו אחר ולהצמיד לו הגדרות? כי אנחנו לעתים מנסים בכוח להתעלם מהעובדה שאותו ילד שקיללו אותו חזר הביתה בוכה ואותה ילדה שהציקו לה נאלצה לעבור בית ספר. אז אומנם "אהבת חינם" תוגדר אחרת אצל כל אחד מכם, אך אין זה משנה. כולנו בני אדם והגיע הזמן שנתחיל להתייחס כך זה לזה ולאהוב ללא תנאי.



תגובות