אף פעם לא מוקדם מדי: עשר סיבות להתחיל עכשיו. צילום: Fotolia. אילוסטרציה

אף פעם לא מוקדם מדי: עשר סיבות להתחיל עכשיו

הרגשתם אי פעם שיש בכם משהו שונה מרוב האנשים שאתם מכירים? בוער בכם הרצון להשפיע ולטרוף את העולם, אך אתם מרגישים שאתם צעירים מדי? הרי לכם עשר סיבות, שיוכיחו לכם כי העובדה שאתם בני נוער יכולה רק לשחק לטובתכם

אם גם אתם חולמים ליצור אפליקציות, לפרסם ספרים, לפתוח עסק, או להכינס לפוליטיקה, אבל חושבים שאתם צעירים מדי וכי לא יקחו אתכם ברצינות, כדאי שתחשבו על כך שוב. הזמן המושלם כדי להתחיל הוא האתמול , וכן ההתחלה בתור בני נוער היא יתרון ולא חסרון כפי שאולי נדמה לכם במבט ראשון.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ניסיון החיים

מה?

כל מה שלמדתם ואתם יודעים לעשות אין רייל לייף יכול לשמש לטובתכם. בין אם מדובר בהפקת אירועים, בהקמת פרויקטים חברתיים, או בכתיבה אפקטיבית. מיותר לציין שהדברים הכי מרכזיים להצלחה ולהמשך הקריירה שלכם הם מה שאתם יודעים לעשות בפועל וכל מה שלמדתם תוך כדי העשייה. 

איך?

להתנסות, להתנסות, להתנסות. רצוי לעשות זאת בכמה שיותר תחומים על מנת שתוכלו למצוא את מה שאתם טובים בו. זה המקום הזה שכיף לכם להיות בו, שיש לכם רצון אמיתי להיות מעורבים, להשפיע, וליצור דברים חדשים. ואז, לקחת הרבה אחריות, להרחיב את האופקים לתחומים נוספים, וכמובן לתפוס עוד ועוד הזדמנויות.

© shutterstock

לא בושה לבקש עזרה

מה?

מעבר לכך שאנשים רבים שמחים לעזור כל עוד הם יכולים, מומחים ישמחו לעזור אפילו יותר לבני הנוער. 
למה? כי יש משהו מדהים בבני נוער שלא מחכים לעולם, ורוצים לעשות דברים גדולים כבר עכשיו.
יהיה לכם סיכוי סביר יותר לקבל מקום לאירוע, תקציב, עזרה מקצועית, מנטורינג כבר בגיל צעיר. מי יודע, אולי אפילו יתנו לכם בחינם  שירותים המוצעים לרוב בתשלום.

איך?

היו האנשים האלה שמדברים עם המרצה בסוף ההרצאה. הרשו לעצמכם להיות חצופים. שלחו מיילים גם למי שנראה לכם עסוק מדי. מצאו דרכים יצירתיות להגיע לכל מי שמעניין אתכם. ספרו להם מה החלומות שלכם, מה הצעד הבא שלכם, מה חסר לכם, ובעיקר - התכוננו להיות מופתעים!

קשרים

מה?

האנשים שמלווים ועוזרים לכם לאורך הדרך הם חלק בלתי נפרד מההצלחה שלכם. אם אתם רוצים לעשות דברים גדולים - עליכם לפגוש אנשים גדולים. אתם יכולים להתייעץ עמם, ליצור שיתופי פעולה, לעבוד אצלם, או להופיע באירועים. יותר מזה - אין כמו להקיף את עצמכם באנשים חולמים, כאלה שמתעניינים במה שמעניין אתכם, זורעים בכם מוטיבציה ומעוררים בכם השראה. 

איך?

לשלוח מייל לאנשים ולארגונים שמתעסקים בתחום שאתם עוסקים בו. הצטרפו לקבוצות רלוונטיות ברשתות החברתיות, לכו לכנסים ולאירועים בתחום שלכם, ואפילו תרצו על מה שאתם עושים. 

© Fotolia

להיות מוכרים

מה?

אתם דבר מעניין בגיל צעיר? אתם מעוררים השראה. סיכוי סביר שתופיעו בתקשורת ותוזמנו לכנסים שונים. יעלו לכם העוקבים ברשתות החברתיות, ובכלל - היו משפיעים יותר. תיהנו מפרסום שהוא לא "ריק". התפרסמו כדי שכמה שיותר אנשים יוכלו ליהנות המערך שיש לכם לתת לעולם.

איך?
לפרסם את עצמכם ברשתות החברתיות, להופיע בכנסים, לספר לכל מי שאתם פוגשים על מה אתם עושים.
רק כמובן, שימו לב שאת רוב הזמן שלכם אתם משקיעים בעשייה עצמה, ולא בפלאשים.

להיות מיוחדים

מה?

הידיעה שעשית דבר יוצא דופן זו התחושה הכי טובה בעולם. הרי עשית דבר בעל ערך, שמעטים עושים, או אפילו - אף אחד לא עשה לפניך. פתאום אתה מרגיש משמעותי ותורם, הרי אף אחד עוד לא מת בשקט על כך שעשה בדיוק את מה שכולם עושים.

איך?

אל תחששו לשחות נגד הזרם וללכת אחר האמת שלכם. נסו להיות שלמים עם עצמכם, לעמוד מאחורי העמדה שלכם ולהיות גאים בעצמכם.

© shuttetsyock

אין תחרות בפסגה

מה?
אם אתם הולכים לעשות משהו יוצא דופן בעודכם בני נוער, סביר להניח שכמעט ולא תתקלו בתחרות. הרי אם רוב האנשים שואפים לבינוניות, הכביש פקוק בדיוק בדרך למטרות האלה. למטרות הגדולות באמת יש פחות תחרות, בעיקר כי אנשים לא מאמינים שביכולתם להשיג אותם, והם שוכחים שכל מי שהגיע להישגים יוצאים מן הכלל היו בעצם אנשים רגילים עם קצת אומץ והתמדה. הרבה בני נוער חולמים להיות רכזים בתנועת נוער, מעט חולמים להקים תנועת נוער בעצמם. המטרות הגדולות האלה, והשגעון שטמון בהן ממריץ אותך לעשות מעל ומעבר כדי להשיג אותן.

איך?
הרשו לעצמכם לחלום ובענק. ואז, התחילו להתקדם אל עבר המטרה שלכם, צעד אחר צעד, עד שאחרון הסקפטים שאמר לכם "אתם לא יכולים!" יברך אתכם ב"כל הכבוד!".

כי אנחנו לא נשואים עם ילדים ומשכנתא

מה?
זאת התקופה הכי פחות מחויבת בחיים שלנו, בה יש לנו כי הרבה זמן. כן, יש לימודים, חוגים, חיים אישיים וכל שאר ירקות, אבל העניין הוא שאף פעם אין זמן מוגדר, ואם משהו חשוב לנו - אנחנו מפנים זמן בשבילו. אך דווקא מאחר שאנחנו לא צריכים לממן לעצמנו את קורת הגג והמזון ולפרנס משפחה - זה הזמן המושלם לטעות ולהתנסות. זאת בעצם המהות של גיל ההתבגרות.

איך?
לשים לעצמנו סדר עדיפויות בנוגע לזמן שלנו. השקיעו את מירב האנרגיה במה שאנחנו אוהבים ובמה שיקדם אתכםבעתיד. התרחקו מאנשים שאומרים לכם להקדיש את הזמן בדברים שאין בהם תועלת. למדו איך מנהלים את הזמן שלכם בצורה שנכונה לנו. כמובן- קחו ראו בכל כשלון הזדמנות לשיפור וללמידה.

© shutterstock

ההזדמנויות של העת שלנו

מה?
התקופה כי טובה בהיסטוריה להגשים חלומות. האפשרויות הבלתי מוגבלות שנפתחו בפנינו בגלל מהפכת האינטרנט, איכות החיים שאנחנו חיים בה שמאפשרת לנו לשאול את עצמנו: "האם אני עושה את מה שאני רוצה לעשות?", אינספור ספרי וקורסי העזרה העצמית, הקלות להגיע לכל מקור מידע ולכל אדם, המקצועות המיושנים שהולכים ונעלמים, בעוד שהחדשים שמחפשים את האנשים שימציאו אותם. מי שלא הולך להגשים חלומות - לא רק יפספס את ההזדמנות שלו, אלא גם ישאר מאחור ובענק.  

איך?
תמיד להיות עם יד על הדופק, לפתוח את הראש ולנסות דברים חדשים.

תשוקה

מה?
לעשות, כי אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים. אנחנו מרגישים זרימה, כאילו שהגענו למקום הנכון שלנו.
מכירים את המבוגרים האפורים האלה, שאיבדו את עצמם במירוץ של החיים? כן, אלו שאומרים "זה לא יעבוד" על כל רעיון חדשני. אז אנחנו לא כאלה. אנחנו אידיאליסטים יותר, יש לנו יותר רצון ואנרגיה לשנות ולהשפיע.

איך? 
ליהנות מהדרך, אפילו יותר משאנחנו נהנים מהתוצאה.

© Fotolia

אתם לא רוצים להתעורר באמצע החיים ולהבין שחייתם חלומות של אחרים

אם בשלב מסויים לא תחליטו שאתם עושים את זה - זה לא יקרה. חבל שתגמרו כמו המבוגרים, שחדלו מלהאמין.
אין משהו חשוב יותר מההגשמה העצמית שלכם, ממה שעושה לכם טוב, גורם לכם להרגיש חשובים ולהיות מאושרים.

אם תשאלו כל מצליחן מהו הדבר שהוא מתחרט עליו, הוא לא יספר לכם על טעויות או צעדים שגויים, אלא: "חבל שלא התחלתי מוקדם יותר. אז מה התירוץ שלכם? 

תגובות