אוספת עולמות: "אני רוצה שהעולם יהיה מיוחד". צילום פרטי

אוספת עולמות: "אני רוצה שהעולם יהיה מיוחד"

לכולנו יש השקפות עולם ודעות שונות על כל דבר בחיים, רק שבשונה מאיתנו, החליטה יובל שפר לאסוף את כל הדעות למקום אחד החושף בכל חודש את עולמו של אדם ייחודי אחר במסגרת "פרויקט העולמות"

יובל שפר (18) בוגרת י"ב מהוד השרון, יזמה את "פרויקט העולמות". מדובר על פרויקט ייחודי במינו שפותח בפני הקוראים עולם של השקפות ודעות מגוונות על שלל נושאים. "אני מעלה לאתר הפרויקט ראיונות עם אנשים. אני מראיינת אותם לגבי תפיסות העולם שלהם ומי שהם", מספרת שפר. "המילה 'עולם' מייצגת את הפנימיות של כל אדם. בנוסף לעולמות של האחרים, יש את 'העולם שלי' באתר, שאליו אני מעלה מאמר פילוסופי מדי חודש".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מתקופה קשה לשינוי ממשי

הפרויקט נולד מתוך תקופה קשה, שחוותה שפר לפני כשנה. היא הרגישה שהכל חסר משמעות. התפיסה הזו השפיעה על חייה בכל התחומים. התקופה הקשה הגיעה לשיאה כשיצאה למסע לפולין. שפר הושפעה והתרגשה מהסיפורים, אך מצד שני, ידעה שהאנשים שעליהם שמעה, אינם בחיים. "זה היה שבוע מאוד קשה, כי הרגשתי שהסתירה הזו היא לא בסדר. הרגשתי שלהכל יש ואין משמעות יחד".

© צילום פרטי

בעקבות האינטנסיביות של המסע, פיתחה שפר תיאוריה, שהסבירה את הסתירה שחשה - "תיאורית העולמות". "כשדיברתי במסע על התאוריות שלי עם חברים, הבנתי שאני אוהבת לדבר, לתת מעצמי ולהביע דעה. יותר מכך, היה מדהים שאחרים התחילו להביע את הדעות שלהם על נושאים עמוקים, שבדרך כלל לא יוצא לדבר עליהם ביום יום, אפילו עם חברים. זה היה סיפוק מדהים. שיח שמתבסס על דברים כנים ועמוקים".

"עלה לי הרעיון ללכת ולראיין אנשים. אני כל כך אוהבת את זה. זה גם נותן לאנשים ניצוץ בעיניים, וזה מדהים כשאתה זוכה להרגיש את מה שהמרואיין מרגיש", היא מספרת. לדבריה, האתר שהקימה הוא תוצר של תאוריית העולמות. "הוא מבטא את המשפט 'כל יצור הוא עולם ומלואו'. למרות שבמקביל לזה, להכל אין משמעות".

"לבד לא הייתי יכולה לעשות את כל זה"

איך הגיבו המשפחה והחברים כשהם שמעו על הפרויקט הזה?

"בלעדיהם 'פרויקט העולמות' לא היה קיים. בלעדי החבר שהיה לי בתקופה שבה התחלתי את הפרויקט, האתר לא היה נראה כמו שהוא נראה ואני חושבת שלא הייתי מגיעה לתובנות שאליהן הגעתי. אבא שלי עוזר לי, אמא שלי מאפשרת לי את הכל, כל המשפחה והחברים קוראים ומגיבים. לבד לא הייתי יכולה לעשות את כל זה".

 

עם המרואיין ברוך גוסקין
עם המרואיין ברוך גוסקין © צילום פרטי

באילו קשיים נתקלת בדרך?

"החשיבה סוחטת מאוד, אבל אבל הסיפוק שווה את זה. זו גם מי שאני. זה מה שאני רוצה לעשות".

יצא לך להיתקל באנשים שסירבו לשתף פעולה?

"כן ולא פעם אחת. כשהתחלתי לעבוד על הטריילר של האתר ורציתי שהוא ייראה טוב, היו לי קרובי משפחה שלא כל כך שיתפו עם זה פעולה. אני מנסה לקבל את זה בטוב, כי לא כולם חייבים לאהוב את הפרויקט, שכל אחד יעשה את מה שטוב לו. כל המטרה היא להפיק רגעי אושר".

את לא חושבת שזה מוקדם מדי לנערה בגילך להתחיל לחשוב על הדברים האלה?

"זה משהו שקרה מעצמו. אף אחד לא כפה את זה עליי, זו אני. זה קשה, גם בגלל הרגישות שלי. לפעמים זה מחרפן, כי אתה מפקפק בכל דבר ויש דברים שלפעמים עדיף לך לקבל אותם כמו שהם. מצד שני, זה גרם לי להגיע למסקנות שבלעדי המחשבות האלו, לא הייתי מגיעה אליהן".

 

עם המרואיינת ורה לופו
עם המרואיינת ורה לופו © צילום פרטי

"יש לי הרבה אומץ לפעול למען הדברים שאני רוצה להשיג"

מה השתנה בך בזכות "פרויקט העולמות"?

"מאוד התגבשתי כבן אדם. אני יודעת מי אני. יש לי הרבה יותר ביטחון משהיה לי לפני. אני מרגישה שאנשים מקבלים אותי, אני מקיפה את עצמי באנשים שאוהבים את השוני והמיוחדות שלי. הפרויקט  עונה לי על הצורך לכתיבה שתמיד היה לי. הוא בעיקר מפתח אותי בתור בן אדם. יש לי הרבה אומץ לפעול למען הדברים שאני רוצה להשיג".

היית רוצה שלכל אדם תהיה את האפשרות לבטא את ה״אני מאמין״ שלו?

" אני חושבת שהדרך לחיים שהם באופן יחסי מאושרים זו הגשמה עצמית. הגשמה, שבה אנשים ירגישו שהם מביאים את עצמם לידי ביטוי ושהחברה מקבלת את זה".

תגובות