"אומרים לי שאין מצב שאני לא יוצאת". צילום פרטי

"אומרים לי שאין מצב שאני לא יוצאת"

"האם כדאי לצאת למסע לפולין?" זו השאלה החולפת בראשם של מרבית תלמידי התיכון לקראת ההרשמה למסע. בדומה לכל מי שהגיע לשלב הזה, גם תלמידת כיתה י"א, שאלה את עצמה את אותה השאלה ופנתה לגולשי האתר בבקשה לעזרה

מדי שנה, יוצאות ממרבית בתי הספר משלחות לפולין. לקראת היציאה למסע, התלמידים עוברים ימין עיון ומתכוננים היטב, לקראת העלייה על המטוס, שמפגישה אותם עם שרידי השואה וההיסטוריה של העם היהודי. אך תמיד עולה השאלה - עד כמה המסע הזה משמעותי והאם כדאי לצאת אליו?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נערה בת 16, פנתה לגולשי אתר askpeople, תוך שהיא תוהה האם לצאת למסע לפולין ולחסוך עבורו כסף, או שמא לוותר עליו? "אני תלמידה בכתה י''א ובשנה הבאה כנהוג השכבה שלי תטוס לפולין, על מנת ללמוד על השואה בצורה שאמורה להיות מעמיקה ומקיפה יותר", היא כותבת. לטענתה, עד לפני מספר ימים הייתה בטוחה שלא תצא למסע, היות שמנקודת המבט שלה זה הפך ל-"חו"ל עם חברים", והיא לא רוצה להיות חלק מזה. "השואה ממש חשובה לי ואני לא רוצה להיות בחברת אנשים שלא יכבדו את המעמד". 

אולם, בהמשך, מציינת הנערה כי בשל מקרים כאלו, החליט בית ספר לערוך מיונים לכל מי שמעוניין לצאת למסע, כאשר בסופו של דבר, ייבחרו רק 70 תלמידים איכותיים. "אני חייבת לדעת אם שווה לי לחסוך כסף שקשה לי מאוד להשיג לפולין עם השכבה, או שעדיף להשקיע במשהו אחר, כמו רישיון או טיול לחו''ל עם חברים לפני הצבא". 

© צילום מסך

רבים מהגולשים השיבו לנערה. אחת מהם כתבה כך: "הכי קל זה לראות את מי שמצטלם באנדרטאות ולא מכבד, כי מי שמכבד לא יעלה את זה לפייסבוק ולא תוכלי לדעת את זה. מה שאת רואה באינטרנט לא מייצג את הכל, וגם אם זה היה - איך זה קשור אלייך? את רוצה לצאת למסע פולין - לשם עניין, חלוקת כבוד, לימודים וכו', אז תצאי. להגיד שילדים מבזים מייצגים את המדינה זה פשוט לא נכון, תמיד אפשר למצוא אנשים מפה ומפה".

גולשת נוספת, ששבה מהמסע לפני ימים אחדים הוסיפה: "אני ממליצה לך מאוד ללכת. זו חוויה מעצימה, משמעותית ומבגרת. זה מסע קשה רגשית ולעיתים גם פיזית, אבל זה שווה כל רגע. ממליצה לך לבדוק באיזה תקופה תגיעי לפולין ותדעי מה המזג אוויר שם ותתכונני אליו. אל תוותרי על זה!"

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם לא להחליט דברים חשובים במהירות. מומלץ לברר לפני שפוסלים, כי ישנן הזדמנויות שלא יחזרו שוב.

תגובות