חבל על הזמן: הטיפים שיעשו לכם סדר בבלאגן. צילום מסך מהאינסטגרם

חבל על הזמן: הטיפים שיעשו לכם סדר בבלאגן

בשגרה היומית שלנו אנחנו נתקלים לא אחת בעומס, מוצאים את עצמנו עם חוסר זמן מנוחה ושוכחים לעתים תכופות לבצע את המטלות השונות. אם אתם מבינים על מה אנחנו מדברים - כדאי שתקראו את המדריך הבא, שיעזור לכם לתכנן את הזמן שלכם בקלות וביעילות

אתם מוצאים את עצמכם דוחים את הדברים שעליכם לעשות, או מרבים לשכוח את התוכניות שלכם? הכל יכול להיפתר בעזרת חמש דרכים. כל מה שעליכם לעשות הוא לקרוא את המדריך הבא ולנסות ליישם עצה, או שתיים, שתעזור לכם להפוך את היום שלכם למסודר יותר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יומן מסודר 

רבים מאיתנו נוטים שלא להשתמש ביומנים, בעיקר בכל הנוגע לשיעורי הבית שלנו. אם תשאלו אותנו - זהו כלי שאינו מנוצל מספיק. תוכלו לקנות יומן בגודל בינוני עד קטן, כזה שייכנס כמעט לכל תיק שיש לכם. אנחנו ממליצים לקחת אותו אתכם לכל מקום יחד עם עט בצבע האהוב עליכם. תוכלו לרשום בו דברים שעליכם לעשות, יציאות שאתם קובעים, תאריכים למבחנים ובעיקר את כל הדברים שאסור לכם לשכוח. לאלו שמחבבים את הטכנולוגיה קצת יותר, תוכלו להוריד את אפליקציית היומן של גוגל. 

© giphy

לוח חודשי 

אם אתם אוהבים שכל הדברים מונחים לכם מול העיניים, אנחנו חושבים שזה יהיה פתרון טוב עבורכם. תוכלו לקנות לוח שנה גדול, או להכין בכל חודש טבלה חודשית עם כל ימי השבוע והתאריכים, או לאלו שמסתדרים טוב יותר עם הסמארטפונים שלהם - תוכלו להשתמש באפליקציה של לוח השנה שלכם. תוכלו לציין שם דברים כלליים שעליכם לעשות, תוכלו לסמן את הדברים שבוצעו וכך אף תוכלו לראות לנגד עיניכם מה נותר לכם לעשות בשארית השבוע. 

© giphy

תכנון זמן נכון 

הדבר שאולי הכי חשוב בארגון לוח הזמנים שלכם הוא התכנון שלו. חשוב לתכנן את הזמן שלכם ביעילות, כדי שתהיו מודעים לכל מה שעליכם להספיק, תוך ארגון על פי סדר עדיפויות. תוכלו לקחת פיסת נייר ולכתוה לעצמכם את כל מה שעליכם להספיק ביום - יומיים הקרובים ברשימה אחת, ולאחר מכן לקחת פיסת נייר חדשה ולכתוב את כל מה שעליכם לעשות לפי סדר העדיפויות שלכם, כך שהדבר שהכי חשוב לכם לעשות יהיה בראש הרשימה, עד לדבר הכי שולי שיהיה בתחתיתה. 

© giphy

מזל שיש לנו משפחה וחברים

תוכלו להיעזר בבני משפחתכם או בחבריכם הקרובים ולבקש מהם, שיעזרו לכם לתכנן את הזמן. הם יוכלו גם להזכיר לכם דבר, או שניים שחשוב לכם לעשות, דברים שאתם די מפחדים לשכוח. אם אתם גם קצת עצלנים, הרי בכל אחד מאיתנו יש צד עצלן, תוכלו לבקש מהם שלא יוותרו לכם על דברים חשובים שעליכם לעשות. 

חברות
חברות © giphy

אל תחכו למחר 

כל דבר שאתם יכולים לעשות היום - תעשו. אל תדחו שום דבר למחר. סיימו עם מה שהתחלתם ואם יש לכם זמן פנוי, נצלו אותו כדי להספיק כמה שיותר דברים. גם ביום למחרת יהיו לכם מטלות אישיות, אם תדחו אותן עוד ועוד - אתם תהיו עלולים להיכנס לעומס שלא יהיה לכם קל לצאת ממנו. אחרי שתסיימו עם כל המשימות שלכם לאותו היום, אתם תהיו בעלי ראש שקט וחסרי דאגות באשר לדברים שעליכם להספיק לעשות, וכך תוכלו לנצל כראוי את זמן המנוחה שלכם.

© giphy

 

 

תגובות