הם חזרו: המשפטים שכולנו אומרים בתקופת הבחינות. צילום: Fotolia. אילוסטרציה

הם חזרו: המשפטים שכולנו אומרים בתקופת הבחינות

המבחנים מלווים אותנו מכיתה א' עד ללימודים האקדמאים, אך בואו נודה באמת שרובנו לא אוהבים את תקופת הבחינות, ודי מעדיפים את החופש ואת השקט שלנו. היות שאנחנו מבינים אתכם, ערכנו רשימה של כל המשפטים שאנחנו נוהגים לומר בתקופת המבחנים שלנו. מזדהים?

לרוב בתקופת המבחנים אנחנו מרגישים מאויימים מכמות החומר שעלינו ללמוד, חשים בלחץ ובחוסר ביטחון, אבל בעיקר משתוקקים שהכל יהיה כבר מאחורינו. מאחר שמבחנים הם נושא שכולנו פוגשים במהלך החיים שלנו, אספנו עבורכם עשרה משפטים, שבטוח גם אתם אומרים בתקופת המבחנים

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יש למישהו סיכום טוב?

 במהלך השיעורים כשאנחנו מסכמים את המורה, מדי פעם אנחנו נעשים עייפים, או לא מרוכזים ומחליטים שרק הפעם לא נסכם את החומר, שנשלים אותו אחר -כך או שנצלם ממישהו. אך מה שקורה בפועל הוא שיומיים לפני המבחן אנחנו מנסים להשיג מחברות מכל אחד כדי שנוכל להשיג סיכומים טובים וברורים, שישלימו לנו את מה שחסר לנו. זה אותו הסיפור בכל פעם מחדש.

רגע, גם הנושא הזה בחומר?

 לאחר שלמדנו למבחן, השקענו שבוע שלם (או יום אחד) והיינו בטוחים שאנחנו מוכנים, תמיד אנחנו מגלים מאחד החברים שלנו, שלא במקרה הלימוד בא לנו בקלות ושכנראה שכחנו ללמוד חלק מהחומר. הכי מעצבן!

לאיזה מבחן אני אלמד קודם? 

 כולנו מכירים את זה שמרוב עומס בלוח המבחנים שלנו, אנחנו לא יודעים למה ללמוד קודם. האם נלמד למבחן שהמועד שלו הכי קרוב אלינו, או שנלמד למבחן שיתקיים בסוף השבוע עם החומר שאורכו כאורך הגלות? 

© gettyimages

אילו עמודים צריך ללמוד למבחן?

אנחנו יודעים שלפחות פעם אחת כולכם לא ידעתם מהו החומר למבחן. גם אם תדעו מהם הנושאים שצריך ללמוד, אתם תהיו חייבים להתעקש על העמודים בספר.

לא יכול להיות שכל המבחנים כל כך קרובים אחד לשני!

אנחנו מעיפים מבט בלוח המבחנים שלנו לעתים קרובות ובכל פעם מחדש מתפלאים - למה יש לנו מבחן בכל יומיים?! מי בנה את הלוח הזה? אין ספק שאנחנו צריכים לנהל  עמו שיחה צפופה.  

נלמד מהסיכומים זה מספיק, למי יש כוח לקרוא מהספר?

לנגד עינינו נמצאים הספר והמחברת ואנחנו מתלבטים מאוד מאיפה כדאי להתחיל, מבסיכומים הקצרים והתמציתיים, או מהספר המפורט והארוך עם מיליון ואחת העמודים? ברור שנבחר בסיכומים, זה יספיק והעיקר שנגמור עם זה.

© fotolia

לא יכול, יש לי מבחן

בזמן תקופת המבחנים שלנו תמיד יהיה איזה חבר מבית ספר אחר שיהיה חופשי ומאושר, ובעיקר לא נמצא בתקופת מבחנים. בדיוק בזמן הזה הוא יחליט לנסות לקבוע איתך לצאת, אבל לצערך הרב דווקא מחר יש לך מבחן. 

מה? מתי למדנו את הנושא הזה?

 ברגע שנשב ללמוד ונתחיל לקרוא את החומר, חלק ממנו ייראה לנו זר, כאילו לא קראנו אותו לפני כן, אפילו פעם אחת. 

נו, מתי כבר יסתיימו המבחנים?

לפני כל מבחן, בעיצומה של למידה, אנחנו חווים רגעי ייאוש קשים, אוכלים המון ובעיקר מתמרמרים על איך שהחיים שלנו נראים כרגע. עד מתי מבחנים? 

© GettyImages

האמת, בסוף היה די קל

בסוף כל מבחן ואחרי כל תקופת מבחנים אנחנו מרשים לעצמנו לקחת אוויר ולנשום לרווחה. עברנו את זה ואחרי כל הקושי, אנחנו מבינים שבסופו של דבר זה לא היה עד כדי כך נורא. 

תגובות