"עומדת להיכשל בביולוגיה כי רימיתי במבחן". צילום: Fotolia. אילוסטרציה

"עומדת להיכשל בביולוגיה כי רימיתי במבחן"

קרה לך שהעתקתם מחבר, על אף שלקחתם בחשבון את חוסר המוסריות ואת המחיר הכבד, שאתם עלולים לשלם? כמובן שאתם לא לבד. הנערה, שפנתה לגולשי אתר askpeople, מכירה מקרוב את התופעה ותוהה מה ביכולתה לעשות על מנת להציל את הציון שלה

אם נודה באמת, לכולנו יש לעתים רצונות לעשות דברים שהם לאו דווקא מוסריים. לפעמים זה עובר בשתיקה, אך בפעמים אחרות אנחנו "נתפסים", עלולים לחטוף עונש ובעיקר להתמלא בתחושה פנימית שלילית המלווה בחרטה על הדרך, שבה בחרנו לפעול. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נערה בת 16, פנתה לגולשי אתר askpeople ושיתפה אותם במקרה, שעלול לקרות לכל אחד מאיתנו. הייתה לה בחינה במגמת ביולוגיה, שבה היא קיבלה ציון, אשר אינו משביע רצון עבורה. המורה אפשרה לה ולמספר תלמידים נוספים להגיש תיקון מבחן, שיזכה אותם בבונוס של חמש נקודות. אך לצער הנערה, המקרה הזה לא הסתיים בטוב שלו יחלה. 

 "באחד מהשיעורים ראיתי שחברותיי למגמה מגישות את תיקוני המבחן שלהן על שולחן המורה. כולם כבר יצאו מהכיתה ונותרו בכיתה רק חברתי למגמה, ילד נוסף ואני. פתאום מתוך אינסטינקט, פשוט הוצאתי את הטלפון לצלם את תיקון המבחן של אותן בנות. כך גם עשו חבריי שהיו איתי בכיתה, חוץ מילד אחד שלא הספיק, כי בדיוק באותו הרגע נכנסה המורה לכיתה ו'תפסה' אותנו".

© צילום מסך

כפי שטבעי לעשות, מורתם החליטה למנוע מהם את האפשרות להגיש את התיקון למבחן עקב ההעתקה. "אני באמת לא יודעת למה עשיתי את זה. מתביישת ומתחרטת על המעשה. חייבת את הנקודות האלה כדי לא להיכשל", כתבה הנערה.

לסיום, הנערה החליטה לנסות את מזלה ולפנות לגולשים בשאלה: "מה אני יכולה לעשות עכשיו? האם לדבר עם המורה ואיך? מה לומר לה?" אומנם מעטים הגולשים שהשיבו, אך אלו שבחרו לענות, הביעו רצון לסייע לנערה. "אם את צריכה עזרה - אשמח לעזור. עדיף לך לעזוב את זה ולהוציא מאה במבחן הבא", כתבה אחת הגולשות.

גולש נוסף כתבה לה כי "מי שמתבייש נשאר יבש - ללכת לדבר עם המורה ולהסביר לה שהמסר עבר, ושאת מתחרטת". הוא מסביר שהכל תלוי בגישה, ואם תעשה את זה נכון, ותבהיר למורה שהיא מתחרטת, אין סיבה שהיא לא תאפשר לה להגיש את התיקון. "בסופו של דבר, אני לא מאמין שהיא רוצה ברעת התלמידים שלה".

© צילום פרטי

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שסוף מעשה במחשבה תחילה. אך גם אם טעיתם, אין זו בושה להתנצל על כך ולהביע חרטה.

תגובות