לא עומדים מנגד: הנוער מתגייס למען נשים ממעגל הזנות. צילום: פרטי

לא עומדים מנגד: הנוער מתגייס למען נשים ממעגל הזנות

"אסור אף פעם לעמוד מנגד, חשוב לפעול גם כאזרחים" - תלמידים מבית הספר "בית החינוך המשותף" בשפיים חברו לעמותת "לא עומדות מנגד-מסייעות לנשים במעגל הזנות" וסייעו באיסוף מוצרי טיפוח וקוסמטיקה והכנת חבילות ל-250 נשים.

בני הנוער מוכיחים לנו שוב שהם יודעים לתרום ולתת מעצמם למען האחר, שהחברה בה הם חיים חשובה להם ומעניינת אותם והם לא עסוקים רק בכמות הלייקים שיש להם ברשתות החברתיות. תלמידי כיתות י"ב מבית הספר "בית החינוך המשותף" בשפיים חברו לעמותת "לא עומדות מנגד- מסייעות לנשים במעגל הזנות" ויחד התגייסו לעזור לנשים ונערות שעוסקו, בזנות וסובלות מאלימות מינית.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

המיזם החדש מגייס ומחלק לנשים הללו מוצרי טיפוח ויופי. התלמידים התגייסו למשימה ואספו עשרות חבילות שימסרו לנשים הללו. הם אוספים מוצרי טיפוח שאין להם שימוש בבית ומעבירים אותם לנשים. שוחחנו עם תום ברק וליהיא גבעון שלוקחים חלק בפרויקט.

לא עומדים מנגד, ברק וגבעון
לא עומדים מנגד, גבעון וברק © צילום פרטי

גבעון מספרת לנו שכשהיא שמעה בפעם הראשונה שהיא תשתתף בפרויקט היא התרגשה מאוד, "הנושא קרוב מאוד ללבי. קיוויתי שהפרויקט יסחוף את הקהילה לתרום ולעזור לנשים שרוצות להשתקם וכל כך מגיע להן", גבעון מוסיפה כי "ככל שהגיעו עוד ועוד 'משלוחים' הרגשתי שזה זה, שהפרויקט באמת יוצא לפועל ויגרום לאושר, אפילו קטן, נקודת אור בלב ל-250 הנשים שיקבלו את המשלוחים." ברק מוסיף כי "שמחתי מאוד שהכיתה החליטה לקחת חלק בפרויקט, כיוון שזנות הוא נושא שכמעט ולא עוסקים בו אך הוא פוגע בהמון בני אדם."

במה לדעתך הפרויקט הזה נבדל מפרויקטים אחרים?

ברק: "היופי בפרויקט הזה הוא שהוא רואה נשים במעגל הזנות כבני אדם שמגיע להן גם יותר מרמת חיים מינימלית, כיוון שמוצרי טיפוח הם בטח לא מוצר הכרחי לחיים אבל הוא יכול להביא המון שמחה לנשים שאין להן גישה למוצרים כאלו".

גבעון: "אני חושבת שבפרויקט אנחנו לא מנסים לדאוג לצרכים הבסיסיים של הנשים הללו, אלא דווקא לגרום להן להרגיש טוב עם עצמן, משהו שייתן להן נקודת אור במשך היום, משהו לצפות לו. אנחנו בעצם רואים אותן כיותר מהצרכים הבסיסיים אלא כבנות אדם, שלפעמים רוצות להרגיש יפות".

חלק מהמוצרים שנאספו
חלק מהמוצרים שנאספו © פרטי

ומה לגבי השאלה האם זה בכלל מקומם של ילדים ובני נוער לטפל בנושא כזה רגיש? ברק אומר לנו שלדעתו הטיפול בתופעה הוא באחריות המדינה אבל הוא מוסיף כי "אסור אף פעם לעמוד מנגד כקהילה וכאזרחים ולצפות שהמדינה תטפל בהכל. חשוב גם לפעול כאזרחים". גבעון מסכימה ומוסיפה " על המדינה לדאוג לצרכים ולשיקום הבסיסי של הנשים. מה שאנחנו מציעים כאן זה אקסטרה".

זה לא מוקדם מדי לחשוף את בני הנוער לתופעה?

ברק: "להפך, אולי אפילו מאוחר מדי. הזנות הוא נושא שחייבים לדבר עליו וחייבים לפעול על מנת לשנות את המצב, ויפה שעה אחת קודם".

גבעון: "יש להסביר, לחנך ולגייס את האוכלוסיה לעזור ולתמוך במי שצריך, ובכך לפתור את המצב".

"אם נרתם כולנו גם כנוער אז נוכל לשנות"

ברק וגבעון חושבים שבני הנוער יכולים להשפיע אם יתאחדו וכך לקדם נושאים שחשובים להם. "אף אדם שהוא לבד לא יכול להציל את המצב, אבל אם נרתם כולנוביחד אז נוכל לשנות, גם אם לא להציל לגמרי את המצב ולהביא לשיפור משמעותי", אומר ברק.

גבעון: "אני חושבת שיש לנו את היכולת להשפיע ולתקן במידה את המצב. כך למשל הפרויקט הזה, ופרויקטים חברתיים נוספים כגון הבזאר לנפגעי/ות תקיפה מינית, צעדת השרמוטות ועוד- אלו אירועים שנוער יכול לקחת בהם חלק כדי להשפיע ולקדם מטרות שחשובות לו".

 




תגובות