יחד עם הנוער: הצצה מיוחדת למעבדה שמהנדסת רקמות לב. צילום: ירון שרון

יחד עם הנוער: הצצה מיוחדת למעבדה שמהנדסת רקמות לב

מיכאל שליזרמן רק בן 18 אבל כבר זכה לקחת חלק במחקר שעוסק בהנדסת רקמות לב, בזכות תכנית "אלפא" של מרכז מדעני העתיד. קיבלנו הצצה מיוחדת למעבדה ולתהליך העבודה

בשיתוף עם מרכז מדעני העתיד

מסתבר שלא צריך לחכות עד אחרי התיכון והצבא כדי ללמוד באוניברסיטה או כדי לקחת חלק בניסויים מדעיים מתקדמים במעבדות הנחשבות. בני הנוער שחולמים כבר מגיל צעיר לקחת חלק בעולם המדע והמחקר, להשתתף בניסויים וללמוד מהחוקרים המובילים בתחומם - עושים זאת בעזרת מרכז "מדעני העתיד". המרכז למחוננים ומצטיינים של קרן מיימונידיס מוביל בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים, את תוכניות "מדעני העתיד".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

צלם: ירון שרון | עריכה: אורי סתו | צולם במעבדת "מדעני העתיד" באוניברסיטת ת"א
 

אחת מתכניות מדעני העתיד היא תכנית "אלפא" - תכנית למחקר בתחומים מדעיים; אנחנו קיבלנו הצצה מיוחדת למעבדה של פרופסור טל דביר - אחת מממעבדות התכנית באוניברסיטת תל אביב ושוחחנו עם מיכאל שליזרמן, בוגר תכנית "אלפא" והיום חבר ב"אסכולה" - רשת הבוגרים של חברי תכניות מרכז "מדעני העתיד", שסיפר לנו על המחקר המיוחד בו הוא לקח חלק. המחקר עוסק בהנדסת רקמות לב באמצעות מדפסת תלת-מימד. המחקר של שליזמן עסק בהנדסת רקמות בשריר הלב. 

© ירון שרון

"אלפא" היא תכנית שמיועדת לתלמידים מחוננים בבתי הספר העל יסודיים. התכנית מאפשרת לבני הנוער להשתלב בעולם המחקר המדעי העכשווי. התכנית הוקמה כדי לספק את הצרכים הייחודיים של התלמידים המחוננים וכדי להעשיר את עולם הידע המדעי שלהם, לחשוף אותם למחקרים ברמה גבוהה ולהקנות להם את הכישורים הנדרשים לגיבוש מחקר עצמאי ועבודת מחקר ברמה אקדמית. התכנית מבסקשת לתת לאותם תלמידים חוויה אינטלקטואלית משמעותית, בשילוב עם פעילות חברתית, כדי לאפשר להם להתפתח בו-זמנית בשני כיוונים אלו. 

 

תגובות