התיכון הופך לבית השני? סימן שתקופת הבגרויות מתקרבת. צילום: gettyimages

התיכון הופך לבית השני? סימן שתקופת הבגרויות מתקרבת

לאחר אינספור תרגולים, תגבורים וחרישות, תפתח מחר באופן רשמי תקופת בגרויות החורף של תלמידי ישראל. אילו תופעות לוואי מלוות את כולנו בתקופה הזו ומה גורם לנו לאושר? קבלו את הסימנים, שיתריעו עבורכם מתי הרגע הנכון ביותר להתחיל להילחץ

השמיים התכולים מתחלפים בענני הגשם, הציפורים נכנסות למקום המסתור שלהן והחופשה הקרבה עוד רחוקה מאיתנו. אם אתם נמצאים בכיתה י"א או י"ב, כנראה שכל הסימנים הללו מעוררים גם בכם תחושות המבשרות את בואה של אחת התקופות המפחידות והעמוסות ביותר של כל תלמיד במערכת החינוך בישראל, הלא היא תקופת הבגרויות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שינויי מזג האוויר

החורף הגיע - תקופת הבגרויות באה. כפי שכבר הבנתם, שינוי מזג האוויר מבהיר וחמים לחורפי וגשום, מבשר על בואה של תקופת הבגרויות המפחידה, ורק מנסה להכין אותנו לקראת המכה הקשה שהולכת להגיע.

 שבוע התגבורים

שכחו ממנוחה ומהשלמת שעות שינה, כל יום שכזה הופך ליום שבו תמצאו את עצמכם מסתובבים במסדרונות בית הספר ועושים מרתונים לקראת הבגרויות שמגיעות אוטוטו. 

© gettyimages

לילות לבנים

זוכרים איך אהבתם ללכת לישון מאוחר? איך תכננתם לילות בלי שינה עם החברים, צפייה בסרטים שכבר ראיתם מיליון פעמים או סתם העברתם הזמן ברשתות החברתיות השונות? ובכן - גם זה לא יקרה. הקטע עם הלילות הלבנים אכן יתגשם, אך מדובר בלילות לבנים מסוג שונה: פתירת תרגילים במתמטיקה, כתיבת סיכומים בספרות, שינון תאריכים בהיסטוריה ולמידת ההבדל בין חפ"נ לחפי"צ בלשון.

הרגלי אכילה רעים

בגלל כל ההורמונים המשתחררים בגופכם בעקבות הלחץ והחרדה לקראת הבגרויות הקרבות, השעון הביולוגי שלכם משתבש בגדול! אתם קמים בשעות מאוחרות בלילה ומנשנשים מכל הבא ליד, אוכלים תפריט המורכב בעיקר משוקולדים וממתקים ועוד מאכלים לא מזינים שמצליחים להושיב אתכם על הישבן כדי ללמוד קצת, משלבים בין ארוחת הצהריים לבין הלמידה כשביד אחת מוחזק סנדוויץ' וביד השנייה עיפרון (ומי שלא מצליח לשלב בין השניים נאלץ ללמוד לאכול במהירות שיא כדי לא לבזבז זמן ולחזור שוב ללמוד). אל תופתעו אם תעלו כמה קילוגרמים בתקופת הבגרויות, זה נורמלי לחלוטין!

© fotolia

בית הספר הופך לבית השני שלכם

אתם נמצאים בבית הספר יותר זמן מאשר בבית. אתם רואים את המורים שלכם יותר מאשר את ההורים שלכם, וחבריכם לכיתה כבר מכירים אתכם יותר טוב מאשר האחים שלכם! בית הספר הופך לבית השני שלכם, אם לא הבית הראשון, ואתם מוצאים את עצמכם מבלים בו שעות על גבי שעות, מהבוקר עד הערב. אל תרגישו יותר מדי מובכים אם תקראו בטעות "אמא" לאחת המורות.

בידוד חברתי

לימודים, לימודים ועוד קצת לימודים. כל עולמכם עוסק בשינון החומר הלימודי ואתם נאלצים להיפרד מחיי החברה שלכם. כל בילוי הופך בעיניכם לבזבוז של זמן שהיה יכול להיות מנוצל בלמידה של החומר שאתם מתקשים בו, ולפתע אתם כבר לא מוצאים טעם לצאת ולבלות. אבל אל תדאגו, הדחף לבלות עם החברים יחזור מיד לאחר תקופת הבגרויות.

© shutterstock

התחנפות למורים

מי לא רוצה מגן גבוה יותר ממה שהוא כבר קיבל? לפתע, כל תלמידי הכיתה מתחילים לקרקר סביב המורים ולהתנהג כמו מלאכים קטנים ותמימים  כשמטרתם האמיתית היא לשכנע את המורים שיעלו את המגן שלהם ב- "10 נקודות לפחות, בבקשה!". לפעמים זה עובד ולפעמים גם לא, אז עדיף לא להסתמך על יכולות השכנוע שלכם ולהשקיע במתכונות לא פחות מהבגרות עצמה.

החנון של הכיתה הופך לילד המקובל של השכבה

מכירים את הפתגם "שמור את חבריך קרוב, ואת אויבך קרוב עוד יותר"? ובכן, אמנם לא מדובר בממש "אויב", אבל בכל כיתה יש את התלמיד ה"חרשן", זה שלומד, משקיע וגם מצליח, ובין היתר גם התלמיד עם הסיכומים הטובים ביותר. ולצערנו, לא תמיד אותו התלמיד הוא החבר הכי טוב שלנו. לכן, בדיוק לקראת תקופת הבגרויות, הכוחות מתהפכים והחנון של הכיתה נהפך לילד הנחשק ביותר שכולם רוצים להתיידד ולבלות איתו כדי להשיג דבר אחד – את הסיכומים המעולים שלו.

התקרבות לאמונה

יום לפני הבגרות הראשונה שפותחת את תקופת הבגרויות העמוסה והמלחיצה, תמצאו את עצמכם מניחים תפילין בבוקר, מברכים לפני האכילה ומנשקים כל מזוזה שנקרית בדרכיכם. ביום הבגרות עצמו תמצאו את עצמכם מגיעים לבחינה עם ספר תהילים קטן ותנהלו דו-שיח קטן עם אלוקים לגבי הצלחתם בבחינה. קראו "קריאת שמע" אחרונה ומלאת כוונה תכנסו ברגל ימין לכיתה, וכמובן שלא תשכחו לנשק את המזוזה.

© אדם ליבל


לפני סיום, קבלו טיפ קטן מאיתנו - הכי חשוב זה לנשום עמוק ולהירגע. אם הקשבתם בשיעור ולמדתם כראוי, אין סיבה שלא תצליחו! לחץ וחרדה רק יגרמו לביצועים שלכם להיות פחות טובים - וחבל.

תגובות