יש עתיד: בני הנוער שמשלבים לימודים אקדמיים עם התיכון. צילום: ירון שרון

יש עתיד: בני הנוער שמשלבים לימודים אקדמיים עם התיכון

בזמן שרוב בני הנוער רק מקווים לעבור את תקופת הבגרויות בשלום, יש כאלו שהתשוקה ללימודים בוערת בהם ובנוסף ללימודי התיכון הרגילים הם משלבים גם לימודים אקדמיים. הצטרפנו לאחד מימי הלימודים והכרנו את התלמידים מקרוב. צפו

בשיתוף עם מרכז מדעני העתיד

בזמן שרוב בני הנוער עסוקים בימים אלו בלימודים אינטסנסיביים לקראת בחינות הבגרות ורק מקווים לעבור את תקופת מבחני החורף בשלום, יש כאלו שכבר חושבים על העתיד, על לימודים אקדמאיים ועל המקצוע בו ירצו לעסוק כשיהיו גדולים. מרכז מדעני העתיד לקידום מחוננים ומצטיינים של קרן מיימונידיס פועל למען אותם בני נוער והוקם מטרה להעניק לתלמידות ולתלמידים מצטיינים ומחוננים אפשרויות משמעותיות למיצוי הפוטנציאל הייחודי שלהם. בנוסף, המרכז מציע תכניות ייחודיות למחוננים, המאפשרות להם להשתלב בעולם המרתק של האקדמיה והמחקר כבר בזמן הלימודים בתיכון.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הצטרפנו לאחד מימי הלימודים של ממסלול הביומד של תכנית "אודיסיאה", אחת מתכניות מרכז מדעני העתיד, באוניברסיטת תל אביב לנוער וקיבלנו הצצה מיוחדת לעולמם של בני הנוער שבחרו לקחת חלק בתכנית.   

צילום: ירון שרון | עריכה: שי קנפו
 

אז מה זה בעצם?

אחת מהתכניות של המרכז היא תכנית "אודיסיאה"- תכנית ללימודים אקדמיים במדעים המופעלת כמיזם משותף של מרכז מדעני העתיד, משרד החינוך, האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים ומטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה. התכנית, שלה שותפים גם קרן רש"י וחברת מלונקס, מעניקה לתלמידים מחוננים ומצטיינים הזדמנות להעמיק את הידע שלהם במדעים, להשתלב בזירה האקדמית-מחקרית ולהיחשף להתנסויות בתעשיית ההייטק והביוטכנולוגיה.

התכנית הייחודית כוללת לימודים אקדמיים בתחומי המדעים ונותנת לבני הנוער הצעירים הזדמנות להתנסות במעבדות מחקר. התלמידים רוכשים ידע, מיומנויות חקר ויכולת להתמודד עם בעיות מורכבות, ובמקביל גם צוברים קרדיט אקדמי. הלימודים בתכנית נמשכים ארבע שנים - מתחילת כיתה ט' ועד סוף כיתה י"ב, והם כוללים מספר מסלולי לימוד כמו פיזיקה, מדעי המחשב, סייבר, מדעים ומדעי החיים וביומד.

מסלול הביומד מיועד לתלמידים ותלמידות בעלי נטייה לתחום הרפואה, הביולוגיה והכימיה וכאלה המעוניינים להשתלב בתחומי מדעי החיים והרפואה בעתיד. המסלול פועל בשיתוף פעולה מלא עם הפקולטה למדעי החיים ובית הספר לכימיה באוניברסיטת תל-אביב. המסלול  כולל לימודים שבועיים בביולוגיה, כימיה ומתמטיקה, לצד תכני העשרה מתקדמים ברפואה.

 

תגובות