קטן כגדול: המעשים הקטנים שכל אחד מכם יכול לעשות . צילום: shutterstock. אילוסטרציה

קטן כגדול: המעשים הקטנים שכל אחד מכם יכול לעשות

תאמינו או לא, אך כדי להשפיע על החברה ועל הסביבה בה אנו חיים, לא חייבים לעשות רק מעשים גדולים. ישנם לא מעט מעשים קטנים שאנחנו יכולים לעשות כדי להשפיע על הסביבה שלנו ולהפוך אותה לטובה יותר. הדברים הקטנים הם אלו שיוצרים בסופו של דבר את השינוי הגדול באמת

חולמים על שינוי גדול ומשמעותי בסביבה שבה אתם חיים? רואים בלי הפסקה דברים שצריכים שינוי, אבל לא יודעים איפה להתחיל לשנות? עצרו את אינספור המחשבות שלכם על שינוי גדול דרך מעשים גדולים. חפשו את המעשים הקטנים, שמזדמנים במהלך היומיום שלכם, בהם אתם יכולים לעשות שינוי גדול דרך מעשה קטן אך משמעותי. רכזנו עבורכם חמישה בתור התחלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מילות הקסם

זוכרים את השאלה "מה מילת הקסם?". המעשה הקטן שלכם יכול להתחיל בשימוש במילים תודה, סליחה ובבקשה. לא סתם קוראים לכל אחת מהמילים האלו 'מילת הקסם'. כשתפנו למשל למורה שלכם בבקשה לעזרה יהיה לה הרבה יותר נעים אם תשתמשו במילה "בבקשה" וכשהיא תסיים לעזור לכם תגידו לה "תודה". כך תהפכו את היום של המורים שלכם, החברים שלכם וההורים שלכם ליותר שמח, מכבד ונעים ותתחילו שינוי קטן בכם ובסביבה שלכם שישפיע הרבה על האווירה, ויהפוך אותה לחיובית יותר.

תודה או בבקשה?
תודה או בבקשה? © Sutterstock

שימו לב לסביבתכם! 

זכרו שאתם לא חיים לבד בעולם ובחברה הזאת. פיחו עיניים ושימו לב היכן אתם יכולים לעזור. לדוגמה, כשאתם נוסעים באוטובוס ועולה אדם מבוגר, אך אין לא מקום לשבת - פנו עבורו את מקומכם. יש לכם בגדים שאתם לא לובשים יותר? תרמו אותם לעמותות. יש עוד אינסוף מעשים קטנים שאתם יכולים לעשות כדי לשפר לאנשים אחרים את היום ולהפוך את החברה שלנו לטובה יותר.

שמרו על איכות הסביבה

הסביבה בה אתם חיים חשובה לא פחות. בשנים האחרונות, מצב הסביבה חמור מאוד ולמרות הניסיונות הרבים לשפר אותו, העבודה עוד רבה וקשה. לכן, מעשים קטנים שתוכלו לעשות כדי לעזור לשפר את המצב של הסביבה הם למחזר, לחסוך בצריכת מים וחשמל, להרים לכלוך מהאדמה לפח ובעיקר לשים לב כמה אתם מבזבזים. אם מוצר שאתם כבר לא צריכים, יכול לשמש מישהו אחר במקום להגיע לפח. יש לכולנו אחריות על סביבתנו וגם במעשים הקטנים שלנו יש המון השפעה.

שמרו על הסביבה שלכם
שמרו על הסביבה שלכם © sutterstock

החמיאו זה לזה

מחמאה אחת ביום קשה יכולה לשנות את הכל. שימו לב לחברים שלכם ולמשפחה שלכם. נסו להראות להם את החוזקות שלהם ואת הדברים שאתם מעריכים בהם. זה אולי נשמע מיותר, אך מעשה קטן כמו להגיד לחבר שלכם "אתה טוב בזה" יכול לעודד אותו להגיע להישגים גבוהים ולהעז לעשות. כבר לא נשמע מיותר, נכון? למילים יש כוח השפעה לא קטן וזה פשוט מאוד להשתמש בהן, רק חשוב לזכור להשתמש בהן לדברים חיוביים.

רק מילה טובה - לא יותר מזה
רק מילה טובה - לא יותר מזה © shutterstock

חבקו

חיבוקים הוכחו כמרגיעים, אז חוץ מלהרגיע את עצמכם הרגיעו את אלו שבסביבתכם. מעשה קטן כמו חיבוק יכול לעודד את החברים והמשפחה שלכם ברגעים קשים, וגם את עצמכם תוכלו לעודד. זה ישפר את היחסים ביניכם לבין אחרים, ישפר את האווירה ויקרב ביניכם. אל תהססו לשאול מישהו אם הוא זקוק לחיבוק ותנו לו, אם הוא צריך את מלוא החום שיש בכם.    

 

 

תגובות