מורים לחיים: כתבי פרוגי מספרים על המורות שלהם. צילום: פרטי

מורים לחיים: כתבי פרוגי מספרים על המורות שלהם

המורים והמורות שמלמדים את בני הנוער מהווים חלק חשוב ועיקרי בחייהם. תומר כרמלי ונוי טל, מספרים על המורות המיוחדות שלהן שהעניקו להם השראה, עוררו בהם מוטיבציה ללמוד, תמכו ואף שינו עבורם את חווית הלימודים

בשיתוף עם מפעל הפיס

המורים והמורות הם חלק עיקרי בחייהם של התלמידים. הם נמצאים איתם רוב שעות היום, מלמדים, מחנכים, מקשיבים ולמעשה ממלאים תפקיד חשוב בחייהם של בני הנוער. תומר כרמלי ונוי טל, כתבי אתר פרוגי, מבקשים להודות למורות שהכי השפיעו עליהם. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נוי טל - "התלמידים הם מעל הכל"

לפני כשלוש שנים, רגע לפני שהגעתי לתיכון, פגשתי לראשונה את מי שהפכה לרכזת המגמה שלי. אולי זו הכריזמה השופעת שלה, אהבתה האינסופית לתחום אותו היא מלמדת או האכפתיות שלה, שגרמו לי להגיע ללמוד אצלה במגמת "מדעי הרפואה והבריאות", מבלי מחשבה או רצון קודם לעסוק בתחום.

אפרת מלכה היא ללא ספק, עבורי, המורה של המדינה. לאחר שני תארים וקריירה בתחום מדעי הרפואה, היא, עזבה את הכל והגיעה להיות מורה. כשמורה אוהב את החומר, חי אותו ומכיר אותו כל כך לעומק, ומעבר לכך הוא גם אכפתי בצורה יוצאת דופן ומדבר בגובה העיניים - זה ללא ספק בעל אפקט שונה על התלמידים. והיא בדיוק כזאת.

]]]
טל, לומדת מדעי הרפואה והבריאות בזכות המורה © פרטי

מבחינת מלכה, התלמידים הם מעל הכל. אכפת לה מכל תלמיד ותלמיד כבן אדם. כל דבר, היא עושה על הצד הטוב ביותר ולא מתפשרת על איכות. השיעורים שלה, מעבר לכך שהם מעניינים, הם שיעורים של שחרור, כי היא באמת מתעניינת לשלומו של כל תלמיד, לרמת הלחץ והעומס שלנו ומנסה להרגיע ולסייע כמה שאפשר. אכפת לה מהצלחתו של כל תלמיד לא רק בתחום הלימודי אלא אף בתחום המקצועי ו"הקריירה" של כל תלמיד ותלמיד, והיא מעודדת את תלמידיה לפתח את תחביבם וכשרונם.

במגמה, אפרת דואגת לשלב, בנוסף ללמידה העיונית, אף רגעי למידה חוויתיים, במרכזם למידה באמצעות דגמים אנטומיים של מערכות הלימוד, ביקורים בבתי חולים ובחדרי סימולציות וערבי מגמה להעשרה עם מרצים וירטואוזים בתחומם. בנוסף יש ימים בהם אנו מלמדים בעצמנו צעירים מאיתנו בצורה חוויתית בבתי ספר ובגנים ובכל שנה יום לפני חגיגות הפורים אנחנו, תלמידי המגמה, מצטלמים לקליפ מיוחד בהשראת "יום המתים" ומתאפרים לקראתו ומקשרים אותו ללימודי הרפואה. זו הדרך שלה לצאת איתנו מהשגרה ולעשות כיף עם ערך מוסף.

תומר כרמלי - "היא נותנת מעצמה בשביל התלמידים"

אני רוצה לספר על המורה שלי לתאטרון, זיטה זינגר. בתחילת כיתה יא' החלטתי שאני רוצה לעבור שינוי- הייתי במגמת אלקטרוניקה שלא התחברתי אלייה וממש רציתי לעבור משם. כשהחלטתי לעבור למגמת תאטרון, פגשתי את זיטה שתמכה בהחלטה שלי וליוותה אותי לאורך כל הדרך עם מוטיבציה מטורפת.

אחד המקרים שאני הכי זוכר, היה השיעור הראשון אליו הגעתי. במהלך השיעור ניתנה לנו משימה - להקצין דמות מסויימת שאנחנו מכירים. בגלל שזו הייתה הפעם הראשונה שלי על במה, לא הייתי רגיל לעניין וביצעתי חיקוי קיצוני ויוצא דופן שגרם לכל המגמה להישאר פעורי פה. הרגשתי נורא, חשבתי שאמרתי משהו לא במקום והייתי בהלם מכמות האנרגיות שיצאו ממני. אחרי השיעור פרצתי בדמעות בפני זיטה, התנצלתי ואמרתי שלא התכוונתי להיות כזה קיצוני. זיטה מיד קטעה אותי ועודדה אותי - "זה בסדר גמור שעשית את זה תומר, זה בדיוק המקום להקצין את הרגשות שלנו" היא אמרה תוך כדי שהיא מחבקת אותי.

צתומר כרמלי
כרמלי: "היא מגיעה העם הילדים שלה לחזרות שלנו" © פרטי

מעבר לכך, היא כל הזמן נותנת מעצמה בשביל התלמידים- היא מגיעה עם הילדים שלה לחזרות שלנו, עונה בשעות ממש מאוחרות ואף פעם לא גרמה לנו להרגיש לא בנוח. זיטה היא דוגמא מצויינת למורה האידאלי שהמדינה צריכה. היא גם יודעת להיות רצינית, קשוחה ומחנכת אבל עם זאת היא חמה, אוהבת ומקשיבה - וזו בדיוק הדוגמא האישית והחינוכית שמורה צריך להוות.

זיטה, המורה האידיאלית
זינגר, המורה האידיאלית © פרטי

 

רוצים להמליץ על המורים שלכם לתואר המורים של המדינה? היכנסו לכאן

תגובות