לאונרדו דיקפריו למען בעלי החיים . דיקרפיו דואג לנמרים. צילום: פייסבוק

לאונרדו דיקפריו למען בעלי החיים

סלבריטאים אכפתים: הכוכב ההוליוודי החליט לעשות מעשה ולקרוא לאנשים פרטיים להפסיק לגדל אריות ונמרים כחיות מחמד: "זו אכזריות". וגם, הנסיך וויליאם פועל למען שימור בעלי חיים נדירים

הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו מתפנה מעיסוקיו למען הגברת המודעות לסכנות שבהחזקת בעלי חיים פראיים כחיות מחמד בבתים הפרטיים. בסוף החודש האחרון, פרסם דיקפריו על דף הפייסבוק שלו את המסר הבא: "טיגריסים, אריות ופומות מוחזקים במספרים מדאיגים כחיות מחמד ברחבי ארצות הברית".

עוד כתב כי הדבר מוביל לטיפול גרוע ולאכזריות כלפי בעלי החיים עצמם וגם להצטמצמות שימורם של חתולים גדולים ברחבי העולם. "בואו נמנע ממקרה טרגי נוסף כמו זה שהיה בשנה שעברה מלקרות שוב ונפעל לאסור על בעלות פרטית של חתולים גדולים בארצות הברית", הוא קרא.

המקרה אליו התייחס דיקפריו הוא הסיפור המזעזע שנחשף בשנה שעברה בעיירה זנסוויל, במדינת אוהיו שבארצות הברית, שם חוואי החליט לשים קץ לחייו, לא לפני ששחרר מביתו את גן החיות הפרטי שהצליח להקים לעצמו. בדיעבד נתגלה כי החוואי הצליח להחזיק בחווה שלו עשרות חיות פרא, ביניהן: 18 טיגריסים נדירים, תשעה אריות, שמונה לביאות, שישה דובים שחורים, שלושה פומות, שני דובי גריזלי, שני זאבים ושני קופים.

השכנים המבוהלים הסתגרו בבתיהם וקראו לשירותי החירום. כוחות המשטרה וגורמי עירייה הגיעו והרגו 49 מבעלי החיים ששוחררו.

מלבד דיקפריו, גם הנסיך וויליאם מאנגליה עלה לכותרת החודש בשל עניינים הקשורים בבעלי חיים. הנסיך פועל משנת 2001, בארגון שימור הסביבה LEWA ותומך כלכלית בארגון Tusk Trust, שבו פועלים למען חיות אפריקאיות. עכשיו מתחילות להתפשט השמועות שהנסיך מתכוון להופיע בסרט דוקומנטרי שיעלה את המודעות לבעיית הציד באפריקה.

תגובות