אין גבול לטוב: הצעירים שמוכיחים שכל יום הוא זמן להתנדב. צילום פרטי

אין גבול לטוב: הצעירים שמוכיחים שכל יום הוא זמן להתנדב

יום המעשים הטובים? הצחקתם אותם! עבור זוהר שגב, אורי תמיר ואיתי אביב הרואים בכל יום זמן להתנדבות, שרשרת המעשים הטובים אינה נגמרת לעולם. החל מחגיגות בר מצווה ותרומת משלוחי מנות, וכלה בחונכות שיצרה קשר קרוב

כשמסביב כולם מדברים על מעשים טובים ומתכננים פעילות התנדבותית לקראת יום המעשים הטובים, שיצוין מחר (ג'), איתי אביב, אורי תמיר וזוהר שגב אינם צריכים לשבור את הראש. השניים מכירים היטב את המשמעות העומדת מאחורי המילה נתינה, לא נחים לרגע ופועלים בכל מרצם, במטרה לתת למען האחר בכל ימות השנה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מקבלת את הטוב בחזרה

זוהר שגב, תלמידת כיתה י"ב בתיכון "קוגל" בחולון אינה מתנדבת רק כי "צריך" כשם שנוהגים לעשות מרבית חבריה לכיתה. היא עושה בדיוק את ההפך ומתדבת במרכז הנוער "שטרודל" כבר למעלה משלוש שנים, כאשר בכל שנה היא עמלה על פרויקט אחר. 

"בשנה שעברה חגגנו בר מצווה ובת מצווה לחמישה ילדים מהשכונה, שאין להם את היכולת הכלכלית לממן אירוע שכזה. הכל היה מתרומות - מאוכל, די ג’יי, ממתקים ואפילו בובת ענק", סיפרה שגב. לדבריה, האירוע שהיא ארגנה עם חבריה למרכז היה מרגש ועוצמתי עבורה במיוחד. 

כמו משפחה אחת גדולה © צילום פרטי

לאחר ההצלחה בשנה שעברה, הוחלט במרכז בו שגב מתנדבת לפעול השנה למען אוכלוסייה אחרת, ילדים בבית החולים. "אנחנו אוספים תרומות לקניית משלוחי מנות שהכינו ילדים בעלי אוטיזם, כדי לחלק אותם בבית החולים 'וולפסון' במחלקת הילדים. נתרמתי אליו מכל הלב ובקרוב הוא גם ייצא לפועל".

מה מניע אותך לעשות טוב?

"כשאתה עושה את זה - אתה מקבל בחזרה. כשאני זוכה לעשות מעשים כאלו, מבחינת זו זכות ומתנה מהשמיים. אני מרגישה את הטוב חזרה. ההרגשה הפנימית היא מדהימה".

"אפשר גם ללמוד וגם להתנדב"

התחושות הטובות העולות בה אף נוגעות למרכז בו היא מתנדבת, אשר לו היא מודה מכל הלב. "הוא הפך להיות הבית השני שלי. האנשים שם מאוד מיוחדים וחמים אליי. אני רוצה להגיד גם להם תודה על כל האהבה שאני מקבלת".

את תלמידת תיכון, איך את מוצאת זמן בין כל הבחינות והעבודות?

"נכון, אני עכשיו סביב הבגרויות, אבל אני מוצאת זמן כי זה חשוב לי. בשנה שעברה השקעתי מאוד בבגרויות של ועדיין הצלחתי לשלב. אפשר גם ללמוד לבגרויות וגם ללכת להתנדב בשעות אחר הצהריים".

אם היה לך את הכוח לשנות משהו בעולם - במה היית בוחרת?

"הייתי בוחרת להפיץ האת השקפת העולם שאני מאמינה בה, כדי שהיא תשנה את הדברים. בדיוק כמו שאני עושה כבר עכשיו".

מתנדבת בכל רגע פנוי © צילום פרטי

אחים לכל דבר

לכאורה, נראה כי אין שום קשר בין שני החיפאים איתי אביב, מהנדס תוכנה לבין אורי תמיר, תלמיד בבית הספר היסודי, אך בפועל, הקשר בין השניים חזק וקרוב - ממש כמו של שני אחים. העובדה כי 20 שנים לפחות מפרידות ביניהם, לא עוצרת את השניים מלחיות את חייהם יחד. מדי שבוע, אביב ותמיר נפגשים יחיו ועושים כל מה שאחים נהנים לעשות - משחקים כדורגל, צופים בסרטים ואפילו רואים יחד הצגות.

יחד גם בקרטינג © צילום פרטי

אביב החל את התנדבותו בעמותה "אח בוגר, אחות בוגרת"  לפני קצת יותר משלוש שנים, אך בעולמם של חברי העמותה, הוא נחשב צעיר. רבים מן המתנדבים כבר מבוגרים מאוד ובעלי רזומה של 20 שנים ואף יותר בעמותה. במסגרתה, מלווים המתנדבים משפחות חד הוריות ומהווים עבור הילדים דמות הורית. 

על אף כל הבלבול הרב בחיי הילדים הצעירים, בין השניים יש גבולות די ברורים. "לדעתי, אורי רואה בי יותר אח בוגר מאשר דמות אבהית", משתף אביב. "הוא בהחלט מבחין בהבדל - אנחנו חברים, הוא לא קורא לי אבא ואני גם לא מרגיש את זה ממנו. אנחנו מספרים זה לזה דברים שאנחנו חווים, גם על התעודות בבית והתחרויות. אפילו הבאתי אותו לחוג הקרטה שלי. מצד שני, אני גם המקום שלו לשתף בדברים הפחות טובים. אם הוא רב עם ילד אחר, אנחנו נשב ונחשוב על דרכים לפתור את הבעיה".

החיבור ביניהם, כך נראה, חיוני ונכון עבור שניהם. תמיר, אח יחיד לאם חד הורית נתרם ותורם לאביב, אח בכור לאחות בעל פיגור שכלי ולאח המתגורר בקנדה כבר שנים ארוכות. המפגש ביניהם הוא זה שעונה על הצורך העז לאחוות אחים, רצון שבוער בשניהם יחד ובקרב כל אחד מהם לחוד.

"זה סיפוק אדיר" © צילום פרטי

 אתה מדמיין את החיים שלך ללא אורי?

"לחלוטין לא. בשבילי זה סיפוק אדיר לראות את הילד מחכה לבואי ולראות את האור בעיניו כשאנחנו נפגשים. הידיעה שיש דברים שהוא מספר אך ורק לי מדהימה, זה כיף אדיר שאי אפשר לקבל במקום אחר. אנחנו בקשר שהוא מעבר לשעתיים בשבוע, זו הרגשה הדדית ומטריפה. זה קשר שוטף של שיחות ודאגה הדדית".

מרגיש שאתה מצליח לעורר אצלו נתינה?

"בפסח האחרון אורי אסף את כל כספי החג שקיבל מאמו, סבו וסבתו, ותרם את כולו למשפחות נזקקות. אחרי כן, לקחו אותו לקבוצת כדורגל בחיפה והוא סיפר את כל הסיפור שלו. היה מרגש ברמות לראות את הילד הזה, שהיה ביישן וסגור, פתאום חושב על אחרים מיוזמתו שלו, מה אפשר לבקש יותר מזה?".

רוצים להתנדב במקומות נוספים? היכנסו לאתר "יום מעשים טובים" ובחרו מתוך מאגר ענק של מעשים טובים את הפעילות הקרובה ללבכם לקראת יום המעשים הטובים, שייערך השנה ב-13.3. הפרויקט מנוהל על ידי עמותת רוח טובה, המציעה מגוון הזדמנויות לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה. 

 

 

תגובות