לוקחים נשימה: חמישה תרגילים שיעזרו לכם להירגע. צילום: Fotolia

לוקחים נשימה: חמישה תרגילים שיעזרו לכם להירגע

חרדה ולחץ הם מצבים שכולנו חווים במהלך היום ולכן חשוב לדעת איך להירגע, לעצור הכל ולקחת נשימה עמוקה. זה הזמן המתאים להכיר מספר דרכים שיעזרו לכם להירגע ולבחור את התרגיל שהכי מתאים עבורכם

לכל אחד מאיתנו יש את האירועים שגורמים לו להילחץ או לחוש חרדה, ואלו מצבים המוכרים לכולנו. לכן, חשוב לדעת איך להירגע. יש מספר לא מבוטל של תרגילים שיכולים לעזור לכם, בין אם אלו תרגילים בהם אתם עוצרים הכל, תרגילים שאתם עושים בבוקר לפני תחילת היום, או תרגילים שנכנסים בין המשימות השונות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

עשו מדיטציה

מדיטציה אינה פשוטה, אבל ברגע שלומדים איך הכי נוח לכם להיכנס למצב של שקט והתבוננת פנימית, היא יכולה לעזור לכם להירגע במצבי חרדה ולחץ. תחילה, חפשו לעצמכם מקום שקט שבו תוכלו להירגע, התיישבו בנוחות והתרכזו בנשימות שלכם - לאט לאט תרגישו כיצד אתם נרגעים. אם מתחשק לכם, אתם יכולים להדליק לכם מנגינות רגועות, שיעזרו לכם להיכנס לאווירת המדיטציה.

הזדמנות להירגע
הזדמנות להירגע © fotolia

עיסוי לכף היד

עיסוי היד מסייע בהרגעת הלב כשהוא פועם במהירות, דבר שקורה לרוב במצבי לחץ וחרדה. מומלץ לעשות את העיסוי עם קרם ידיים. התחילו מהבסיס של שריר האגודל והמשיכו לאורך כל כף היד, עד שאתם מרגישים שפעימות הלב שלכם נרגעות וגופכם נהיה פחות מתוח.

ברכת השמש

דרך מצוינת להתחיל את היום רגועים היא לעשות את התרגיל יוגה "ברכת השמש". כך, תוכלו להתחיל את הבוקר לאחר שמתחתם את כל השרירים והרפתם את גופכם. אנחנו מבטיחים שאחרי מספר "ברכות השמש", לא משנה מה היום "יפיל" עליכם, זה יראה לכם קטן ופשוט.

תרגיל נשימה

כשנכנסים למצבי לחץ או חרדה הנשימה מהירה מאוד. לכן, דרך טובה ויעילה להירגע היא להסדיר את הנשימה ולנשום בצורה עמוקה, איטית ויציבה. קחו נשימה איטית ועמוקה מאוד, מלאו את הריאות שלכם באוויר, עצרו את את הנשימה לארבע שניות ולאחר מכן, הוציאו את האוויר באיטיות. חזרו על כך ארבע פעמים, עד שאתם נרגעים.

רוצו במקום

לפעמים לא מתאפשר לברוח מהלחץ או מהחרדה, אך דרך נוספת בה אפשר להירגע היא באמצעות שחרור אדרופינים, חומרים כימיים בגוף שמשפרים את מצב הרוח ומפחיתים את הכאב. האדרופינים משתחררים לגופנו במהלך פעילות ספורטיבית, לכן כשאתם מרגישים לחוצים נסו לרוץ במקום במשך כמה דקות.    

הזדמנות להירגע
הזדמנות להירגע © Fotolia



תגובות