יותר מאלופה: המתעמלת שתרמה את השיער לאחר הזכייה. צילום: Anatoli Atamanov

יותר מאלופה: המתעמלת שתרמה את השיער לאחר הזכייה

נויה פיירמן אומנם רק בת תשע וחצי, אך את אולם האימונים היא פגשה לראשונה כבר כשמלאו לה שלוש ומאז לא נפרדה מההתעמלות האומנותית. לאחרונה, זכתה פיירמן באליפות הארץ ובמקום להתמקד בהצלחה הגדולה, היא בחרה לתרום את שיערה. "רציתי שעוד מישהי תרגיש טוב"

בניגוד לספורטאים רבים, אשר מקדישים את מרבית תשומת הלב שלהם להצלחה הגדולה לה הם זוכים, נויה פיירמן (תשע וחצי) מראשון לציון, יודעת מהי הדרך הנכונה על אף גילה הצעיר. לאחר שזכתה במקום הראשון באליפות הארץ בהתעמלות אומנותית, היא שאבה אנרגיות בלתי רגילות מהצלחתה ובחרה לתרום את שיערה הארוך מיד לאחר הזכייה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 מתעמלת בכל הזדמנות

כבר בגיל שלוש וחצי פיירמן החלה את דרכה בהתעמלות האומנותית וכנראה שבשל הכישרון הטבעי שלה לענף, היא הגיעה למקום בו היא נמצאת היום. אף על פי שהיא לומדת בכיתה ד', היא מוצאת את עצמה תחת שגרת אימונים עמוסה לדעת כל מי שיביט בה מן הצד. עם תום יום הלימודים, נוסעת פיירמן לאולם האימונים מדי יום, שש פעמים בשבוע. "יש לי זמן בדיוק להגיע, לאכול ולהחליף בגדים ולסדר את השיער", היא אומרת.

נויה בשגרת האימונים © צילום פרטי

לדבריה, המשפחה שלה תומכת בה לאורך כל הדרך. "הוריי מסיעים אותי בכל יום לאימון ומחזירים אותי ממנו, ושניהם נוסעים איתי לכל התחרויות  בארץ. הם מאוד אכפתיים, תומכים ומשקיעים המון מעצמם". פיירמן סבורה כי ליחס האוהד שלהם כלפיה יש חלק בלתי נפרד מההצלחה שלה.

רק בת תשע וחצי וכבר זכית באליפות הארץ. איך התחושה?

"יש לנו מועדון מאוד מצליח, בין הטובים שיש בארץ. זו הרגשה ממש כיפית, לעבוד קשה ובסוף לזכות באליפות".

מה הביא אותך למקום הזה?

"יש לנו את צוות המאמנות הכי טוב בארץ בראשותה של לנה קופילנקו, שהיא גם הייתה מאמנת נבחרת ג'וניור של ישראל וגם שופטת בינלאומית. הצוות מורכב גם מהכוריוגרפית, איילת זוסמן, המתלווה לכל התחרויות בחו"ל. יחד איתם, עבודה קשה והדוגמה הטובה שיש לי, הגעתי לתוצאות".

במעמד הזכייה
במעמד הזכייה © עמית שסל

את מתעמלת מדי יום לצד לינוי אשרם. היא הדוגמה האידיאלית עבורך?

"ברור שהיא מודל לחיקוי שלי. היא צריכה להיות מודל חיקוי לכל אחד - התמדה של שנים ורצון להגיע כמה שיותר גבוה".

אלופה אמתית

אם תשאלו את פיירמן מה הייתה התחרות הקשה ביותר עבורה עד כה, היא לא תחשוב פעמיים לפני שהיא תגיד שמדובר באליפות הארץ, אליה הגיעה פצועה. אך היא לא נתנה לכאב להפריע לה בדרך לזכייה. "באימון שהיה יום לפני התחרות נפצעתי, אבל כשהגעתי לתחרות לגמרי שכחתי את זה ולא הרגשתי שום כאב".

עם קבלת הבשורה המשמחת על הזכייה, היא בחרה להפגין את טוב הלב והרגישות הניחנים בה ולתרום את שיערה הארוך במקום להתמקד בתהילה שלה. "הזכייה נתנה לי הרגשה טובה ודחף לעשות מעשה טובה. רציתי שעוד מישהי תרגיש טוב", מציינת פיירמן. 

מאושרת מהתרומה
מאושרת מהתרומה © צילום פרטי

האמנת שתזכי?

"לא חשבתי על הזכייה. באתי לעשות את הכי טוב שאני יכולה וזה הצליח לי, אני שמחה".

כבר חושבת על האולימפיאדה?

"מזמן כבר חושבת על זה וכולם חושבים גם בשבילי. מקווה מאוד להגיע לשם. הדרך עוד ארוכה וקשה".

מה אפשר לאחל לך להמשך הדרך?

"כוח להמשיך, להתמיד, לא להישבר ולא להיפצע".

 

 

 

תגובות