קשה באימונים, קל בקרב: כך תגיעו מוכנים לתקופת הבחינות. צילום: gettyimages

קשה באימונים, קל בקרב: כך תגיעו מוכנים לתקופת הבחינות

את תקופת המבחנים כולנו כבר מכירים מקרוב, אך עדיין בכל פעם מחדש אנו תוהים איך אפשר להתכונן למבחן ולהכניס בלוח הזמנים הצפוף שלנו גם את החרישות. מה ניתן לעשות וכיצד תוכלו להגיע לבחינה עם ראש שקט? הבאנו עבורכם את כל הטיפים והשיטות

יום שבת בערב, אתם לאחר שבוע ארוך וסוף שבוע ארוך עוד יותר, נכנסים לקבוצת הוואטסאפ הכיתתית כדי להתעדכן. פתאום אתם מגלים שמחר יש לכם מבחן מסכם בהיסטוריה, עם כמות חומר בשמיים ו.. אה כן, הוא מחר. מיד אתם פותחים מחברת ומתחילים לעבור על סיכומי השיעור, משננים תאריכים רנדומליים ומסבירים לעצמכם שלכולם מותר ליפול במבחן וזה אנושי. כדי לחסוך לכם מראש את כל ההסברים, הרי לכם הזדמנות להכיר את הדרכים שיעזרו לכם להתכונן לבחינות הבאות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הפרד ומשול

בבחינות שינון (דוגמת הכתבות מילים או בחינה על תאריכים) מומלץ מאוד למיין את החומר לתתי קבוצות לפי אותיות שחוזרות, מבנה המילה או תחומי חיים. לאחר מכן שננו כל קבוצה בנפרד וכך תזכרו את המילים עם הקשר ולא 'באוויר' ותוכלו לזכור את החומר מהר יותר ובקלות.

מיינו את החומר
מיינו את החומר © fotolia

בכל פינה

לפני מבחן גדול המכיל הרבה חומר, רצוי מאוד ליצור סביבת למידה שבה החומר 'מקיף' אותנו. הרעיון הוא שבתת המודע נזכור אותו מהקשרים שונים - אפשר לכתוב על כיסוי הטלפון עובדות או חוקים (או אם יש לכם כיסוי שקוף אז להכניס דף מתחת), לתלות על דלת החדר, להקליט את עצמנו אומרים אותו ולהאזין לכך בנסיעות.

שירים וסיפורים

חומר שבא ברצף מסוים וחשוב, או בסדר שקל לזכור ניתן לשבץ בתוך תבנית שיר או סיפור מוכר, ובכך לזכור את תוכנו בקלות יותר. לדוגמה, אם נצטרך לשנן רצף אירועים, אפשר לשזור את הרצף בשיר מוכר שאנחנו אוהבים ועל המנגינה של אותו השיר להמציא שיר עם מילים חדשות שהן החומר עצמו. כיון שהשיר או הסיפור מוכר, התבנית ידועה לכם גם בלי החומר ואז קל מאוד לזכור את ה'מילוי' החדש.

המציאו שיר מהחומר
המציאו שיר מהחומר © Fotolia

מתכתבים ונהנים

אם יש לכם בחינה חשובה שגם חבריכם מתכוננים אליה, מומלץ לפתוח קבוצת וואטסאפ של כל הנבחנים ולשלוח שם שאלות להתקלה על החומר. כך גם עונים על שאלות שלא חשבנו עליהן לפני כן, וגם עוזרים לחברינו להתכונן. העיקר בטיפ זה הוא שלא חייבים לשבת מול החומר- כך מתאמנים גם בזמנים כמו נסיעות, טיולים או חוגים.

מוכנים מראש

כדי לא לגלות על המבחן ערב לפני ולהתחיל ללמוד באטרף, היו במעקב אחר מבחנים. שימו לב למשוב, לסקולי או לסמארט סקול, שמרו על יומן מסודר ובכל שבוע בדקו מה מתוכנן לשבוע וחצי הקרובים - כדי שלא יוכלו להפתיע אתכם, ותהיו הכי מוכנים ורגועים שאפשר.

שמרו על סדר
שמרו על סדר © fotlia

חלוקת העבודה

כבר ביום שבו אתם מקבלים את החומר לבחינה, שבו וחשבו: כמה נושאים עליי ללמוד? מה אני צריך/ה ללמוד מההתחלה ועל מה רק לחזור? ובהתאם לכך, בנו תכנית למידה מפורטת המחולקת לפי ימים ועמדו בה. כך לא תישארו עם כמות חומר מטורפת יום לפני המבחן ותוכלו ללכת לישון בראש שקט. בהצלחה!

 

תגובות