אמ;לק: מי הם השחקנים שידליקו משואה ביום העצמאות?. צילום: Fotolia

אמ;לק: מי הם השחקנים שידליקו משואה ביום העצמאות?

זאב רווח וליא קניג ידליקו משואה ביום העצמאות, "מחאת הצמיגים" בעזה ואירוע הדריסה בגרמניה. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה לנו השבוע? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בלנצל את השבוע האחרון של החופשה? בדיוק בשביל זה, הבאנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

המהומות והתגובות שהגיעו

ברקע המהומות בגבול רצועת עזה, אנו עדים שוב להדרדרות ביחסים בין ישראל לטורקיה. לאחר ההפגנות בגבול, אשר בהן נהרגו 17 פלסטינים, כאשר עשרה מהם פעילי טרור, תקף רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא טורקיה ואמר: "אני מגנה בתקיפות את ממשלת ישראל על המתקפה הבלתי אנושית שלה". בתגובה לכך, צייץ ראש הממשלה, בנימין נתניהו את המילים הבאות: "ארדואן לא רגיל לכך שעונים לו. כדאי שיתחיל להתרגל. מי שכובש את צפון קפריסין, פולש לחבל הכורדי וטובח אזרחים בעפרין - שלא יטיף לנו על ערכים ומוסר". הנשיא הטורקיה השיב לנתניהו כי "אינני צריך לספר לעולם כמה אכזרי הצבא הישראלי, אנחנו יכולים לראות מה מדינת הטרור הזאת עושה כשאנחנו רואים מה קורה בעזה ובירושלים. נמשיך לחשוף את הטרור הישראלי".

יום שני

הניצחון של סיסי בבחירות

נשיא מצרים, עבד אל- פתח א-סיסי זכה ברוב קולות לכהונה נוספת כנשיא מצרים. סיסי, אשר היה המתמודד החזק, זכה ל-97% מן הקולות בבחירות וימשיך בתפקיד לארבע שנים נוספות. יש לציין כי בפניו ניצבות שלל בעיות עמן יצטרך להתמודד במהלך כהונתו וכן אחת מהן הם היחסים בין מצרים לבין ישראל. 

יום שלישי

ביטול ההסכם שנחתם בנושא מבקשי המקלט

בתחילת השבוע, כינס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הפנים, ח"כ אריה דרעי, בה הכריז כי נחתם הסכם עם סוכנות הפליטים של האו"ם. במהלכה, הסביר כי על פי ההסכם יגורשו מישראל למעלה מ-16 אלף מבקשי מקלט לאיטליה, קנדה ולמדינות נוספות וכן יישארו בישראל כ-16 אלף מבקשי מקלט שיפוזרו ברחבי המדינה, תוך שישוקם אזור דרום ת"א. 

ביום שלישי הודיע ראש הממשלה רשמית כי הוא החליט לבטל את ההסכם. עם ביטולו, החל שחרור השוהים הבלתי חוקיים ממתקן הכליאה סהרונים ונשלח נציג ישראלי לאוגנדה, במטרה לנסות לחתום על הסכם גירוש למדינה. שר החוץ של אוגנדה, הנרי אוקלו אוריים, אמר כי "מעולם לא נחתם הסכם עם ישראל, אנו לא מקבלים מהגרים בכפייה". ביום שלישי צפוי בג"ץ לדון בעתירה נגד גירוש בכפייה.

הפגנה נגד גירוש הפליטים
הפגנה נגד גירוש הפליטים © צילום פרטי

 ירי במטה יוטיוב

נסים ארדם, פעילת זכויות בעלי חיים, בת 39 הנמצאת בסכסוך עם יוטיוב, נכנסה למטה הנמצא בעיר סן ברונו, קליפורניה ופתחה במסע ירי במשרדי החברה. אירוע הירי הוביל למותה של אישה אחת ולפציעתם של שניים נוספים. בסוף האירוע, החליטה ארדם לשים קץ לחייה.

יום רביעי

 פסגה משולשת

נשיא איראן, חסן רוחאני, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, נפגשו לוועידה משותפת. במהלך הפגישה, שנערה בארמונו של הנשיא הטורקי, דנו השלושה במלחמה הנמשכת בסוריה ובסיום המלחמה המדממת. בהצהרה שמסרו, הם הבהירו כי בכוונתם להמשיך לשתף פעולה ולהגביר את המאמצים בהם הם נוקטים.

הפועל באר שבע גברה על בית"ר

גם הפעם בדומה לפעמים האחרות בהן שיחקה באצטדיונה הביתי, ניצחה הפועל באר שבע את בית"ר ירושלים  בתוצאה של 1:3, במסגרת המחזור השני בפלייאוף העליון. הניצחון של באר שבע, גרם לה להגדיל את הפער בטבלה לארבע נקודות. 

יום חמישי

נשיא הונדורס יגיע לחגיגות ה-70 של ישראל

נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס, ייקח חלק בטקס הדלקת המשואות, שייערך ביום העצמאות הקרוב של מדינת ישראל. במהלכו, יתךווה למדליקת המשואה מטעם המרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי של משרד החוץ. יש לציין כי הונדורס הצביע בעד ישראל בהצבעה שנערכה סביב ההכרה בירושלים כבירת ישראל. 

יום שישי

מחאת הצמיגים

לאחר המהומות בשבוע שעבר, הנסיונות לביצוע פיגועים מצד הפלסטינים אף המשיכו אתמול (ו'). כ-10 פלסטינים הפגינו בגבול עזה ושרפו צמיגים, כאשר השיא היה בשעות הצהריים לאחר התפילה. הפרות הסדר נערכו בחמישה מוקדים באזור גבול רצועת עזה. במהלכן, נהרגו שני פלסטינים, חמישה נפצעו באורח קשה וסוכלו ניסיונות לפיגועים.

יום שבת

זאב רווח וליא קניג ידליקו משואה ביום העצמאות

השחקן והבמאי, זאב רווח והשחקנית ליא קניג, ידליקו משואה בטקס יום העצמאות הקרוב, שייערך בהר הרצל. בהודעה שפרסם משרד התרבות על הבחירה ברווח, נכתב בין היתר כי "זאב נחום רווח, מענקי הקומדיה, המסך והבמה בישראל, יליד רבאט שבמרוקו עלה עם משפחתו לירושלים, שבה גדל והתחנך על ברכי המסורת היהודית וטעמי המקרא. רווח הוא מנשמת אפה של התרבות לעם בישראל, שחקן, מפיק, תסריטאי, קומיקאי ובמאי ישראלי, שיצירותיו בקולנוע ובתאטרון חקוקות בפנתאון החוצות של העם שלנו".

חשד לפיגוע דריסה בגרמניה

 רכב מסחרי פגע בסועדים במסעדה בעיר מינסטר שבמערב גרמניה. כתוצאה מהדריסה, נהרגו שלושה ונפצעו 30-50 בני אדם, כאשר שישה מהם במצב קשה. הנהג הדורס שם קץ לחייו. גורמים במשטרה חושדים כי מדובר בפיגוע. נזכיר כי בשנים האחרונות בוצעו בגרמניה פיגועים רבים, כאשר באחד מהם, שהיה בשוק חג המולד בברלין נהרגו 13 בני אדם, בהם אזרחית ישראלית.

 

 

תגיות
תגובות