משנה חיים: הצעירה החרדית שמלמדת שפה בחודשיים. צילום פרטי

משנה חיים: הצעירה החרדית שמלמדת שפה בחודשיים

לפני כחצי שנה, בחרה יהודית אוביץ לסיים את דרכה כמורה במערכת החינוך. אך למעשה, זו הייתה רק ראשית דרכה. אוביץ רק בת 23 וכבר מלמדת עשרות אנשים מהארץ ומהעולם איך להקסים כל אדם שהם פוגשים ומעניקה את הכלים, שמאפשרים ללמוד שפה תוך חודשיים. נשמע לכם מופרך? אם תכירו אותה, תבינו שהשמיים הם רק ההתחלה

יהודית אוביץ (23) צעירה חרדית מנתניה, עברה לא מעט בחייה על אף שהיא רק בהתחלה. אוביץ דוברת חמש שפות - עברית, אנגלית, צרפתית, רוסית וספרדית, אשר היא למדה בעצמה תוך חודש וחצי וכבר נמצאת באמצע הדרך לשפה החמישית. אף על פי שהחיים עוד לפניה, אוביץ כבר מרצה בארץ ובעולם, ועומדת בראש מכללה אינטרנטית, שמעניקה כלים ייחודיים במינם ל-153 תלמידים הן מישראל והן ממדינות אחרות. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 סוד ההצלחה 

אוביץ מודה שהיא כלל לא תכננה ללמוד שפות ומחזירה אותנו אחורה, לתקופה שהייתה בת 18. "נקלענו במשפחה למשבר כלכלי חמור וזה היה החודש האחרון לשנה הראשונה שלי בתואר. הייתי צריכה כסף, אז חיפשתי עבודה. חברה אמרה לי שיש משפחה שמחפשת מישהי שיודעת צרפתית כדי שתשמור על הילדים בבית. למרות שידעתי רק שתי מילים, אמרתי לה: 'אני יודעת צרפתית'. רציתי לעבוד, כי הייתי צריכה מאוד את הכסף והגעתי למשפחה מבלי שידעתי להגיד אף מילה בצרפתית. האישה שהעסיקה אותי הייתה משלמת לי רק 12 שקלים לשעה ולא אמרה מעולם אף מילה בעברית. מתוך אינסטינקט, לימדתי את עצמי צרפתית".

אולם, הרומן של אוביץ עם שפות כלל לא הסתיים עם צרפתית. מאז, היא המשיכה לרוסית באמצעות אותן השיטות שהכתיבה לעצמה, לאחר מכן למדה ספרדית ובימים אלו אף לומדת סינית. לפני כחצי שנה, היא עשתה את הצעד ששינה את חייה ופתחה את המכללה האינטרנטית המלמדת עשרות אנשים את השיטה הייחודית לה. 

"לימדתי את עצמי" © צילום פרטי

גדלת בבית חרדי. איך המשפחה מקבלת את הבחירה שלך?

"המשפחה שלי לא מתעניינת בראיונות שלי, לא שומעת את הדברים האלו ולא מכניסה עיתונים הביתה. בדרך כלל הם אוהבים מאוד את מה שאני עושה, לפעמים מרגישים שאני קצת חוצה גבולות. אבל אני אומרת להם שאני שומרת על עצמי, אני חרדית לכל דבר ואוהבת את זה. אני רוצה לתת קצת השראה לעוד חרדיות, ולגרום להן לצאת מהקופסה, ולהגשים את החלומות שלהן".

פיתחת שיטות המאפשרות לכל אחד מאיתנו להתחבר לכל אדם וללמוד שפה תוך חודשיים . איך זה בכלל אפשרי?

"זה מאוד אפשרי, כי בעצם בעולם החברתי יש עקרונות וחוקים שאם נעשה אותם, אז פשוט יצליח לנו. זה בדיוק כמו רושם ראשוני. גם בשפות פועל אותו העיקרון - אני מביאה כלים שעובדים".

קרה שאנשים למדו אצלך ויצאו ללא הידע המיוחל?

"יש אנשים שלא מצליחים, כי הם לא מבצעים את הדברים. אם מישהו מבצע את הדברים, אין דבר כזה שהוא לא יצליח. זה בדיוק כמו טכנולוגיה, כל עוד עושים את הדברים האלו - הם עובדים", אומרת אוביץ בביטחון מלא.

 

 מילדה אילמת לצועקת החלומות

כילדה, סבלה אוביץ מבעיות חברתית קשות. כאשר הייתה נמצאת בסמוך לאנשים חדשים, היא חשה כי איבדה את הדיבור והתמלאה על כך בתסכול. אך שיא ההשפלה שעברה היה בכיתה ז', כאשר ילדה אחת המרידה את כל בית הספר נגדה, כשבשיא החרם שפכו עליה מים חמים בהפסקה. הכאב הזה היה למעשה נקודת המפנה שלה בסיפור והיא הפכה אותו לנקודת החוזקה שלה. "כשהמים החמים טפטפו לי על התלבושת, ניגבתי אותם ואמרתי לעצמי 'לא עוד, אני לא מוכנה שמישהו בחיים ישפיל אותי'.

בעקבות אותן המילים שמלמלה לעצמה אז, היא עשתה הכל כדי להפוך להיות אדם כריזמטי וחוללה שינויים רבים, שהובילה אותה למקומות מטורפים, אשר מעטים האנשים שמגיעים אליהם. "כיום, אני אחרי תהליכים ומאושרת על כל דקה שסבלתי. אני יודעת שבלי זה הייתי שואפת לבינונית. דווקא הנקודות השחורות האלו, הן אלו שמעצבות אותנו".

כשאת מביטה עשר שנים לאחור, מה היית אומרת לאותם הילדים שפגעו בך?

"חבר'ה, אתם עוד תרצו לעבוד אצלי. כל מה שאני אומרת פשוט יקרה, כי כל החלומות שהצבתי לעצמי אכן התגשמו".

כבר עשרות תלמידים זכו לקבל את הכלים שאת מעניקה. יש תוצאות בשטח?

"לגמרי. תלמיד שלי שהיה מאבטח, התפטר מהעבודה והפך להיות מנהל. תלמידים שהיו חסרי ביטחון, פתאום באים למקום חדש ומדברים בכיף. יש הרבה שינויים מדהימים ומעוררי השראה".

"רוצה להגיע ל-1000 תלמידים" © צילום פרטי

בדרך לתעודת בגרות משלה

אף על פי שהיא תוקפת לא מעט את מערכת החינוך ומספרת לא אחת למה בית הספר הוא המקום הכי נורא בעולם כדי ללמוד בו, משרד החינוך בחר בה ובעוד מספר מצומצמם של אנשים, לכתוב תוכנית בגרות משלהם. "למרות שאני מתנגדת לבגרויות וחושבת שזה בזבוז זמן, אני יודעת שעדיפה תכנית שתביא לילדים פרקטיקה מאשר בגרות משעממת. אני אשתף פעולה אם זה יהיה בדרך שלי. ברגע שלא יתנו לאור שלי לזרוח בדרך שלו, הוא יהיה האור שלהם ולא שלי, ואני לא מוכנה לכך". 

  מהו הצעד הבא שלך?

"אני רוצה להגיע ל-1000 תלמידים במכללה שלי, לעוד הרבה מדינות ולפתוח סניפים בעולם. אני לא רק משיגה, אני לפעמים גם נלחמת מול הרגליים שמנסים לשים לי. מתכוונת להמשיך בעוצמה ולהוציא תעודת בגרות משלי, ולהפוך את המכללה שלי למכללה האינטרנטית הגדולה בישראל".

 

 

תגובות