לא רק בטלוויזיה: הרחוב שקם עקב יוזמתו של כוכב הילדים. צילום מסך מהאינסטגרם

לא רק בטלוויזיה: הרחוב שקם עקב יוזמתו של כוכב הילדים

השכונה שמלאה ברחובות ללא מוצא, העיר ששינתה שמות לעשרות רחובות קיימים והרחוב שקם בעקבות יוזמתו של השחקן בסדרה "הפיג'מות". קבלו את הרחובות הכי משונים שיש לנו בארץ הקודש

האם אי פעם עצרתם והודיתם לאותם האנשים שדואגים שלא נתבלבל בדרך? לא, אנחנו לא מדברים על ממציאי הוייז. הגיע הזמן שנכיר בחשיבותם של ממציאי שמות הרחובות וגם... קצת נצחק עליהם. פתחו את המפות, כי אתם עומדים ללכת לאיבוד!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

דרך ללא מוצא

שם הרחוב: שכונת מוצא בירושלים.

הידעתם? השכונה הייתה בעבר מושבה חקלאית, אשר סופחה לירושלים בשנת 1993. 

מה לעזאזל: בשכונה הנושאת את השם "מוצא" ישנם ארבעה רחובות ללא מוצא. האירוניה הזו משעשעת רק אותנו? טוב, אנחנו ננסה למצוא מוצא מההומור הרדוד שלנו. אופס, שוב עשינו זאת!

ד"ש לאריק ולבנץ

שם הרחוב: רחוב סומסום בהרצליה.

הידעתם? עודד פז, שחקן "הפיג'מות", הוא שיזם את מהלך שינוי שמו של הרחוב בשל מעבר דירה לרחוב.

מה לעזאזל: הרחוב ממוקם בשכונה ובה מחוות רבות לשירים וסדרות. לכן, כשהשחקן עודד פז עבר לגור ברחוב במתחם המסילה ב'- הוא החליט לחבור לשאר תושבי הרחוב ולבקש ממועצת העיר לשנות את שם הרחוב לסומסום באופן רשמי. 

איזה נחום?

שם הרחוב: רחוב נחום וסמטת נחום בגבעת שמואל.

הידעתם?  רחוב נחום קרוי על שמו של נחום סוקולוב, בעוד שסמטת נחום על שמו של אדם בשם נחום זילברברג.

מה לעזאזל: הרחוב והסמטה, אשר נושאים שם זהה מוקדשים לשני אנשים שונים (כן, יש כמה נחום בעולם הזה) ונמצאים במרחק שתי דקות הליכה זה מזה. יצירתיות ומקוריות אזלו בחנות, גבעת שמואל? אם כן, למעשה הסיכוי שתוזמנו ל"נחום" מספר 8 ותגיעו אל הבניין הנכון הוא סיכוי של 50%. מקסימום, אם הגעתם ונתקלתם בפרצופים המומים תדעו למה.

די לדבר ברבים!

שם הרחוב: רב אמי ורב עמי בבני ברק.

הידעתם? בשנת 2012 העיר עשתה מתיחת פנים ושינתה שמות לעשרות רחובות קיימים.

מה לעזאזל: שני הרחובות, בעלי משמעות שונה, ממוקמים במרחק של כשני קילומטרים זה מזה. כיוון שצורת ההגייה שלהם זהה (לאלו חסרי המזל שאין להם ע' בולטת) רבים מתבלבלים ונדרשים לעשות מסע בדרכיהם ליעד הנכון.

צריך לקנות מפה ארוכה יותר!

שם הרחוב: רחוב פאת השולחן בתל אביב.

הידעתם? שם הרחוב הינו ספר העוסק בהלכות ובארץ ישראל.

מה לעזאזל: שמו של הרחוב אינו מוקדש לחלק ספציפי של שולחן האוכל שלכם, אלא לספר מאת הרב ישראל משקלוב. הרחוב ממוקם באזור נחלת יצחק ונמצא רק כקילומטר ממגדלי עזריאלי! אולי שם נצליח למצוא מפה מספיק אורכה? 

 

 

 

 

תגובות