אמ;לק: זהב לתלמידה ישראלית באולימפיאדת המתמטיקה. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: זהב לתלמידה ישראלית באולימפיאדת המתמטיקה

חגיגות ה-70 של ישראל, הקאמבק של הפועל תל אביב והנאום שבקרוב יילמד בבתי הספר. קבלו את סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

חגגתם את יום ההולדת ה-70 למדינה ולא היה לכם זמן להתעדכן בחדשות? רציתם לדעת יותר, אך שוב הייתם עסוקים בלימודים? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

המנהרה שהושמדה

בתחילת השבוע, נחשף כי צה"ל חשף וסניכל מנהרת טרור, שהתגלתה בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס מסר כי מדובר במנהרה החמישית שהתגלתה בגבול עזה מאז מבצע צוק איתן בקיץ 2014. בצה"ל הדגישו כי מדובר ב"מנהרת טרור התקפית" של חמאס, שחדרה לשטח ישראל.

גאווה ישראלית במתמטיקה

מאיה נווה, תלמידת י"ב מחיפה, זכתה במדליית הזהב באולימפיאדה האירופית במתמטיקה לנערות שנערכה בפירנצה, איטליה. נוה זכתה בכבוד הגדול כשגברה בידיעותיה על 195 נערות, שהגיעו מ-52 מדינות שונות. בתגובה לזכייה, אמר שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט כי "זוהי מתנה נפלאה לכבוד שנת ה-70 למדינת ישראל וכבוד עצום". 

שני

גדלה פי 11 

לקראת יום העצמאות ה- 70 למדינת ישראל, פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני האוכלוסין המעודכנים, לפיהם מונה האוכלוסייה במדינה מונה כ- 8.84 מיליון תושבים. על פי הנתונים, מאז קום המדינה גדלה אוכלוסיית המדינה פי 11- מ-806 אלף תושבים עם קום המדינה ל- 8.84 מיליון תושבים ב- 2018.
האוכלוסייה היהודית מונה כ- 6.59 מיליון תושבים (74.5% מכלל האוכלוסייה), האוכלוסייה הערבית כ- 1.85 מיליון תושבים (20.9%) ויתר האוכלוסייה מונה כ- 404 אלף תושבים (4.6%).

הקאמבק של הפועל תל אביב

המחזור הראשון של הפלייאוף העליון בליגה הלאומית הגיע לסיומו השבוע, כאשר הפועל תל אביב הבטיחה באופן רשמי וסופי את חזרתה לליגת העל, וזאת לאחר עונה אחת בלבד עם 0:3 גדול על אחי נצרת באצטדיון המושבה בפתח תקווה.

שלישי

זוכרים את הנופלים

טקס הזיכרון המסורתי לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, נערך בבית יד לבנים בירושלים ופתח את האירועים הממלכתיים. הטקס התקיים במעמד ראש הממשלה (בנימין נתניהו), יו"ר הכנסת (יולי אדלשטיין), שרת התרבות והספורט (מירי רגב), מנכ"ל משרד הביטחון (אודי אדם), שכיבדו את הנופלים בהנחת זרים לזכרם והתייחדו יחד עם המשפחות ששכלו את יקיריהן. בנאומו, אמר נתניהו בין היתר כי "אהובי נפשנו נעקרו מתוכנו. 23,646 חללי מערכות ישראל מאז החלה תחיית עמנו, אליהם מצטרפים אלפי הקורבנות של פעולות האיבה. אין לכך אף פעם מרפא אמיתי, כל משפחה וייסוריה, כל משפחה וגבורתה".

 רביעי

היא בת 70

טקס הדלקת המשואות, אשר נערך בהר הרצל בירושלים, פתח את יום העצמאות ה- 70 למדינת ישראל עם שמחה רבה, גאווה והתרגשות. הטקס כלל מופע אורקולי מרהיב, שבו השתתפו אמנים ישראלים, כמו שרית חדד ונטע ברזילי. עוד היה מיצג רחפנים צבעוני, השבעה של טירונים, תרגילי סדר מסורתיים ונאומים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין.

ברברה בוש הלכה לעולמה

ברברה בוש, הגברת הראשונה לשעבר, שהייתה רעייתו של הנשיא ה-41 של ארצות הברית, ג'ורג' בוש האב ואמו של הנשיא ה- 43, ג'ורג' ווקר בוש, הלכה לעולמה בגיל 92. הודעה רשמית על מותה נמסרה ממשרדו של בוש האב. יש לציין כי במהלך כהונתו של בוש, תרמה הגברת הראשונה לשעבר רבות בתחום החינוך בארה"ב.

חמישי

יזם הקולנוע הלך לעולמו

מפיק הקולנוע לאון אדרי, שהיה מבכירי תעשיית הקולנוע בישראל ועמד יחד עם אחיו, משה בראש "יונייטד קינג", שהייתה אחראית על ההפקה של כ-300 סרטים, הלך לעולמו בגיל 70, לאחר מאבק במחלה קשה. אדרי הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים ושבעה נכדים. מאות אנשים וביניהם בני משפחה, חברי ואנשי ציבור, ליוו אותו אתמול (ו') בדרכו האחרונה וספדו לו בהלוויה בבית העלמין בקיסריה.

מטס חגיגי

לכבוד יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל, ערך חיל האוויר, שמציין 70 שנה להיווסדו, מטס הצעדה בשמי המדינה. אולם, לא רק חיל האוויר לקח חלק במטס המיוחד, אלא אף עשרות כלי טיס, מטוסים ממדינות אחרות (יוון, איטליה, אוסטריה, קנדה, בריטניה ופולין) וכ-100 צנחנים, ביניהם לוחמי יחידה 669. בנוסף, חמישה מבסיסי החיל פתחו את שעריהם למבקרים והציגו בהם תערוכות החושפות את כלי הטיס של חיל האוויר.

מטס חיל האוויר
מטס חיל הוויר © מוטי קמחי

שישי

הנאום שתלמדו בבית הספר

שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט, הנחה אתמול (ו') את מנכ״ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ללמד בבתי הספר את נאומה של כלת פרס ישראל, מרים פרץ, אשר אותו נשאה ביום חמישי בטקס הענקת הפרס. בנט ציין כי המטרה העומדת מאחוריה הדרישה היא ש"סיפורה המהווה דוגמה ומופת לכולנו יחלחל גם לדור הבא".

מרים פרץ
מרים פרץ © מוטי קמחי

 

 

 

תגובות