ירושלמית גאה: "הטוב שלה מצליח לגבור על הכל". צילום: Fotolia

ירושלמית גאה: "הטוב שלה מצליח לגבור על הכל"

עם ציון 51 שנים לאיחודה של בירת ישראל, בוחרת מור שקל לראות את כל היופי, להניח את הכאב בצד ובעיקר להרים את הראש בגאווה על היותה ירושלמית • טור אישי מיוחד לכבוד יום ירושלים

זה התחיל מביקור טראמפ אשתקד והטיול שלו בכותל, וממשיך עם חגיגות 51 שנה לשחרורה של העיר, לצד ציון 70 שנות עצמאות למדינת ישראל והזכייה של נטע ברזילי באירוויזיון, שתביא אותו אלינו, לירושלים בשנה הבאה. העיר הזו, שידעה כל כך הרבה כאב, שכול, פיגועים ובעיקר פחד, הכירה בשנה האחרונה את האור, את אהבת החינם ואת הרצון האמיתי לשינוי. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ירושלים תמיד הייתה עיר מיוחדת במינה, הרי לא סתם היא ממוקמת בדיוק באמצע העולם. איפה עוד תוכלו לראות שילוב בין כל הדתות? היכן תזכו לראות בחור חרדי, אישה דתיה, ילד חילוני וילדה ערביה יושבים זה לצד זה ברכבת הקלה, ופוחדים מהפיגוע, שהתרחש מספר מטרים ספורים מהם? רק בבירה שלנו. על אף שיש בה הרבה שפיכות דמים, שנאה ולא מעט פחד שמלווה את תושביה מדי יום, הטוב שלה מצליח לגבור על הכל. היא עיר מדהימה, יפיפייה ובעיקר - אחת ויחידה.

"אין לך כל תחליף" © gettyimages

ירושלים שלי, אני מודה ש-19 השנים הראשונות שלנו ביחד היו לא מוצלחות, אך כבר שנתיים שאנחנו על דרך המלך. למדתי להכיר אותך טוב יותר, לאהוב אותך ולהבין עד כמה הקושי הטמון במגורים כאן הוא הוא מעלה. אומנם לעיתים עדיין מעט קשה, אבל בדבר אחד אני בטוחה - אין לך כל תחליף. 

יום ירושלים המצוין היום (א') הוא ללא ספק יום חג לכל ירושלמי גאה, כמוני, ועבור כל אזרח במדינת ישראל. חלפו להן כבר 51 שנים מאז שנאמר "הר הבית בידינו" - המשפט המוכר, אשר אמר מוטה גור, דאז מפקד חטיבת הצנחנים, לאחר שחטיבתו שחררה את הר הבית והכותל המערבי בקרב בו נהרגו 97 חיילים. חלפו 51 שנים מאז שחרורה. העיר היחידה בעולם הכוללת בתוכה מגוון רחב של דתות, מגזרים וקדושה לשלוש דתות שונות.

"את חלק גדול מהכוח של המדינה" © fotolia

ירושלים שלי, אלו היו 51 שנים לא פשוטות, של ריבים רבים ומוות, אך גם של אהבה וחיבור בלתי מוסבר המצליחים לנצח את הכל. כן, כזו את - העיר שסופגת את רוב הפיגועים בתקופת הקשות, אך מאידך מלאה באהבת חינם ומחברת בין כולם בצורה הטהורה ביותר - האמונה. 

מזל טוב ירושלים שלי, מקווה שהשנה הבאה תהיה טובה עוד יותר מקודמותיה. את מיוחדת, את חלק גדול מהכוח של המדינה שלנו ומהווה עמוד תווך בין כולנו. מי ייתן ונדע רק רגעים שמחים, בזכותך. 

תגובות