כך תמנעו מהסתבכויות ותשמרו על הרבה חברים. צילום: Fotolia

כך תמנעו מהסתבכויות ותשמרו על הרבה חברים

חלקכם תעדיפו לוותר על כל דבר מאשר לוותר עליו. אנחנו הולכים איתו לישון, קמים איתו בבוקר וכמובן שהוא מנהל לנו חלק נכבד מחיי החברה שלנו. אבל, לפעמים הוא קצת מסבך לנו את החיים... קבלו כמה טיפים מנצחים שישמרו עליכם גם כשהסמארטפון שלכם צמוד אליכם

קרה לכם פעם שקצת שיניתם את דעתכם לרעה על מישהו, בגלל משהו שהוא העלה ברשת? האם הילדים ששיניתם את דעתכם לגביהם, בעקבות משהו שהם פרסמו ברשת, יודעים על כך? יש מצב שחשבו שאתם חמודים עד שקראו תגובה שהעליתם? אנחנו מגיבים באינסטגרם ובסנאפצ'אט, ומעלים תמונות וסרטונים בלי סוף. אבל היי, רגע! כדאי לזכור שיש הרבה שלא יודעים עליכם דבר, מלבד מה שהעליתם ברשת. הם לא יודעים שבפנים אתם הכי נשמות טהורות שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חשוב שתזכרו שהעבר שלכם ברשת הוא הפנים שלכם, כרטיס הביקור שלכם וזאת לא משנה מה תרשמו בקורות החיים בעתיד. אז קללות? תגובות תוקפניות? אמירות סקסיסטיות, או גזעניות? אולי חוץ מלהסתכל שעות על הפנים במראה, נעשה לעצמנו טובה ונשמור על הפנים שלנו יפות.

ומילה לגבי העתיד - היום כבר שקוף שכל בוס עתידי כחלק מראיון, או כל יחידה צבאית שתרצו להתקבל אליה, יערכו עליכם חיפוש ברשת. הרי בתכלס מי לא בודק מישהו שרוצה לעבוד אצלו ? 

אל תאבדו חברים

 הפלאפון הגיע עם חוברת הפעלה? גם אם כן, בכל 200 העמודים לא יהיה כתוב – זהירות הרשת מסכסכת אותך עם חברים. בוואטסאפ, כל ויכוח קטן, או אפילו אי הבנה, עלול להתפתח בדקות למיני מלחמת עולם. למה? אולי כי בוואטסאפ לא רואים את הבעות הפנים ולא שומעים את טון הדיבור, אולי מפני שכשרבים בפורום קבוצתי עם "קהל", העלבון מוכפל והצורך להראות שאני לא יוצא פראייר, ותוקף חזרה מועצם. כך או כך, רוצים לא לאבד חברים? אם המצב מתחמם – "התנתקו כדי להתחבר". זה בדיוק הזמן לחזור לשיחות פנים אל פנים, להתקשר, או לפחות לעבור להתכתב בפרטי.

שיחה פנים מול פנים עדיפה על התכתבות © צילום: shutterstock

חכו רגע

 מכירים את זה שבלילה יש לכם רעיון גאוני, ובבוקר אתם מגלים שבעצם הוא די סתמי? גם כעס יכול לגרום לנו להיות ממש בטוחים במשהו, ואז אחרי שאנחנו נרגעים אנחנו כבר חושבים ונשמעים אחרת. טיפ – אם אתם ממש עומדים להתפוצץ על מישהו, אולי שווה לכתוב את כל זה, לכתוב, לכתוב ולכתוב. אבל, בסוף לשלוח לעצמי. גם בבוקר השליטה תהיה אצלנו ונוכל לשלוח. אז מה כל כך מפחיד לחכות קצת ולשלוח בבוקר? מניסיון, זה יכול לחסוך הרבה כאב ראש בחיים.

כך תחסכו כאב ראש
כך תחסכו כאב ראש © Fotolia

אל תשמרו בבטן 

אם נפגעתם ברשת, ראיתם מישהו נפגע, או קיבלתם תמונה פוגענית ומשפילה, אל תשמרו זאת בבטן. ספרו למישהו - חבר טוב, הורים, מדריך, או אחות גדולה. זכרו שאם משהו מפריע או פוגע בכם, הוא בטוח מפריע לעוד ילדים סביבכם. אז חפשו את האחרים סביבכם ופעלו ביחד. אם צריך תמיד אפשר להתייעץ באנונימיות,לדווח למוקד 105, או למרכז לאינטרנט בטוח.

מתוך הספר מצמיחים ברשת של עמותת מצמיחים – www.matzmichim.org.il

תגובות