כמעט איינשטיין: בן ה-12 שניגש ל-5 יחידות במתמטיקה. צילום פרטי

כמעט איינשטיין: בן ה-12 שניגש ל-5 יחידות במתמטיקה

אייל זוסימן אומנם רק לומד בכיתה ו', אך בשונה ממרבית בני הנוער - הוא מגלה עניין רב במתמטיקה. בעקבות כך, הוא אינו מסתפק בבסיס וכבר בכיתה ג' ידע לוגריתמים. היום (ה'), הוא ניגש לבגרות במתמטיקה ברמה של חמש יחידות, ללא כל שיעורים פרטיים

בזמן שבני גילו עסוקים במשחקי מחשב וברשתות החברתיות, החליט אייל זוסימן (12) מהוד השרון ללכת נגד הזרם ולוותר על הדברים האחרים ושעות הפנאי, למען המקצוע שנחשב למאיים ביותר לדעת מרבית התלמידים - מתמטיקה. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 למעשה, כבר כשהיה בכיתה א' התגלה הכישרון המתמטי יוצא הדופן, שבו ניחן. זוסימן למד בכוחות עצמו שברים פשוטיים ושברים עשרוניים, ואף המציא שיטה לחיבור שברים באופן מהיר המבוססת על מבנה השעון. כשהגיע לכיתה ג', הוא כבר ידע חזקות, לוגריתמים ופתרון משוואות עם נעלמים. 

כשאמו, רחל, סיפרה לו על התוכנית המואצת של אוניברסיטת בר אילן לסגרות במתמטיקה, אייל התלהב מיד והחל ללמוד בה כבר בכיתה ד'. "המורות, היועצות ועוד כל מיני "נשמות טובות", אמרו לנו לאורך השנים שזה לא בשבילו. הוא רגיש מידי. זה מלחיץ מדי. זה יעשה לו לא טוב. זה יהרוס לו את הילדות ולמה למהר. בשביל מה צריך את זה", כתבה רחל בפוסט שהעלתה לפייסבוק.

זוסימן בן ה-12
זוסימן בן ה-12 © צילום פרטי

על אף הדעות החלוקות, אמו מספרת כי אייל למד והשקיע, והתמיד במקצוע שהוא כל כך אוהב. "הוא היה מספר לי בעיניים נוצצות בכל פעם שלמדו נושא חדש. הוא חיכה לשיעור השבועי בכל שבוע. הוא ישב, תרגל והשקיע, כי זה היה לו חשוב וכי הוא נהנה להתמודד עם אתגרים ולהתקדם".

נקודת השיא מבחינתו היא הגשמת החלום שלו - בחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות, בה הוא נבחן היום (ה'). זוסימן ניגש אליה, אף על פי שהוא מתמודד עם בעיית קשב וריכוז קשה ולקויות למידה, שלא גרמו לו להרים ידיים. אין זה משנה מהו הציון שאייל יקבל, הוא כבר הצליח!

 

 

 

תגובות