עוד לפני הבחינה: תלמידים פתחו עצומה נגד הבגרות בספרות. צילום: fotolia

עוד לפני הבחינה: תלמידים פתחו עצומה נגד הבגרות בספרות

בחינת הבגרות בספרות טרם התחילה, אך מאות תלמידים כבר חתמו על עצומה הקוראת למשרד החינוך להעניק פקטור לכלל הנבחנים בשל קושי הבחינה, אופי השאלות והתסכול של התלמידים - וכל זה עוד לפני שהם בכלל נחשפו לשאלון

היום (ה') יתכנסו תלמידי בתי הספר התיכונים לבחינת הבגרות בספרות. תלמידים הנבחנים בשאלון 70% יבחנו בשעה 13:30 ואילו התלמידים שהבחינה שלהם תהווה רק 30% מהציון יכנסו לחדר הבחינה בשעה 16:30. הבחינה טרם התחילה, אך כבר יש תלמידים שמצאו לנכון לפתוח עצומה שמכריזה כי הבחינה קשה ואכזרית מנשוא וקוראת למשרד החינוך להעניק לתלמידים פקטור.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

באתר "עצומה", בו כלל הציבור יכול לפתוח עצומות בנושאים השונים הבוערים לו, נפתחה הבוקר עצומה חדשה תחת הכותרת "בגרות בספרות", עליה חתמו כבר למעלה מ-800 תלמידים. התלמידים שפתחו את העצומה החדשה מסבירים כי: "במשך ימים, אנו תלמידי ספרות ברמת שתי יחידות לימוד למדנו ותרגלנו בלי סוף, פתרנו בגרויות. הבחינה תהיה קשה ומפרכת, ארוכה מאוד ולא מותאמת לרמה של שאר מבחני הבגרות במהלך השנים.תלמידים רבים ייצאו מהבחינה בוכים וכועסים. התלמידים המצטיינים של הכיתה ייצאו עם דמעות מהמבחן, ותלווה אותם תחושת תסכול עזה". כך נכתב בעצומה, עוד לפני שהתלמידים כלל טרחו לראות ולהשיב על הבחינה. 

© צילום מסך מאתר עצומה

עוד נכתב כי: "אנו תלמידי שתי יחידות ספרות במדינת ישראל דורשים ממשרד החינוך למצוא פתרון לבעיה ולהגיב לה בהתאם, המורים שלנו גם כן אמרו כי הבחינה תהיה השנה קשה למדי ולא מותאמת לרמה של מבחני הבגרות ברמת שתי יחידות לימוד ולכן אנו יודעים כי תחושותינו לא מבוססות על דעת התלמידים בלבד. יש לתת פקטור לבחינות הבגרות בספרות השנה".

תופעת העצומות והמחאות לאחר בחינות בגרות אינה חדשה כלל. כמעט אחרי כל בחינת בגרות קמים תלמידים וזועמים על קושי הבחינה, חוסר ההוגנות בשאלות והאכזריות של משרד החינוך - כך לפי טענותיהם. תלמידים רבים תולים תקוותיהם בפקטורים שאולי יינתנו לכלל התלמידים ובכך ישפרו את ציונם הסופי בבחינה. אומנם התופעה של המחאות והעצומות לא חדשה לנו, אך כאן מדובר בעצומה שנפתחה עוד לפני קיום הבחינה. 

 

 

תגובות