תלמידי עוטף עזה: "קשה מאוד לחזור לשגרה". צילום: gettyimages.il/Ilia Yefimovich

תלמידי עוטף עזה: "קשה מאוד לחזור לשגרה"

האזעקות והפיצוצים שנשמעים באזור עוטף עזה, מעמידים את התושבים במצב לחוץ מתמיד וגורמים לבני הנוער להתמלא בדאגות בזמן הכי עמוס עבורם בשנה - תקופת הבגרויות. איך בני הנוער חשים במצב כזה ועד כמה הם מסוגלים לחזור לשגרת הלימודים?

אתמול (ג') היה יום לא פשוט עבור מדינת ישראל בכלל ויישובי עוטף עזה בפרט. סבב ההסלמה, שהחל בגבולת רצועת עזה, גרם לבני נוער רבים לעבור יממה קשה המלווה באזעקות ובהדי פיצוצים חוזרים, שהפסיקו את השגרה ועוררו פחד, חשש ובעיקר דאגה. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 יחד עם זאת, נראה כי שגרת הלימודים לא נפגעה וממשיכה להתנהל כרגיל. על פי הערכות משרד החינוך, שפורסמו הבוקר, 75% הילדים ביישובי עוטף עזה הגיעו היום לבתי הספר והגנים כמדי בוקר וזאת על אף המצב הבעייתי והמתחמם בגבול הרצועה.

על פי הנחיות פיקוד העורף הנכונות לשעה זו, הלימודים בינתיים יתקיימו כשגרה, כל עוד קיים מרחב מוגן תקני במוסד החינוכי, אשר אלינו ניתן להגיע תוך הזמן הדרוש. בשאר הארץ לא הוטלו עד כה כל מגבלות על קיום הלימודים.

איך ממשיכים בשגרה? © GettyImages

בני הנוער עצמם מעידים על כך שאין זה פשוט לחזור לשגרה בצל האירועים האחרונים. חיים מושקוביץ, תלמיד כיתה י"ב המתגורר בכפר מימון, אמר לפרוגי כי "קשה מאוד לחזור לשגרה, אחרי שלא ישנו במשך כל הלילה. לא מצליחים לקום מוקדם והראש שלך כבר לא בלימודים, אלא בדברים אחרים, למרות שמדובר בתקופת הבגרויות".

לצד זה, הוא הוסיף: "אנחנו מרגישים מוגנים מאוד וסמכים על הצבא שלנו. המועצה דאגה למגן את כל בתי הספר והיישובים עוד לפני שהמצב התחיל. אני מקווה שיעשו את הדברים הנכונים ושלא נצטרך להגיע שוב למצב של מלחמה".

מנשה, תלמיד כיתה י"א מכרם שלום, חווה אף הוא את המצב הלא פשוט. אולם, בשונה ממושקוביץ, שכבר מרגיש בנוח לומר כי "הוא רגיל למצב", מנשה מתקשה להתמודד עם המציאות החדשה. "בכל פעם כשיש אזעקה, כולם נכנסים להיסטריה ורצים למרחב המוגן, לא תמיד מספקים ולפעמים האזעקה תופסת אותך מחוץ לבית".

 "למרות שאנחנו כבר רגילים למצב הזה, אין ספק שזה מפחיד בכל פעם מחדש", אמרה אופיר בוסקילה, תלמידת כיתה י"ב המתגוררת במושב תקומה. "קשה להירדם בלילה ומפחיד לצאת מהבית, כי אין לדעת מה יקרה בזמן הזה".

"מפחיד בכל פעם מחדש" © צילום: gettyimages.il/Ilia Yefimovich 

באשר ללימודים, בוסקילה מציגה תמונה לא פשוטה עבור תלמידי עוטף עזה: "המצב מקשה על הלמידה שלנו בתור תלמידה. הרבה לא מגיעים לבית הספר ומפספסים חומר. יש תחושה באוויר של חרדה וחחש ממה שיכול לקרות". 

 אולם, היא לא שוכחת לשמור על אופטימיות ומסיימת בתקווה לעתיד: "אנשים במדינה עוזרים מאוד, במיוחד אלו שגרים באזורים אחרים. רואים עד כמה אכפת להם וזה לא מובן מאליו שמציעים לנו, תושבי הדרום, להתארח אצלם עד שהמצב יסתדר. אני מאמינה שנעבור את זה ושנצא מחוזקים!".

 

 

תגובות