הח"כים של המחר: נוער הבית היהודי מקדם את ערכיו. צילום: דוברות מטה נוער הבית היהודי

הח"כים של המחר: נוער הבית היהודי מקדם את ערכיו

נוער הבית היהודי דוגל בריבונות, לא שוכח את הכוח הרב הנמצא בידיהם של בני הנוער וכבר חושב על קריירה פוליטית ברוח התורה. • כתבה שלישית במסגרת סדרת הכתבות המיוחדת על דור העתיד בפוליטיקה הישראלית

 בכתבה זו נכיר לכם את בני הנוער הפעילים במסגרת נוער הבית היהודי, אשר קם בשנת 2015 עם הרבה מוטיבציה ונחישות לספק לנוער הדתי-לאומי בפרט והנוער בכלל את המקום שלו במפה הפוליטית, לצד הזדמנות להיות מעורבים בעשייה כבר מגיל צעיר.

עוד בסדרת הכתבות "הח"כים של המחר" בערוץ המגזין של פרוגי:

 מתן ישראל (19) מהיישוב אדם שבאזור יהודה ושומרון, עומד כיום בראש תא הנוער של הבית היהודי. "חיפשתי עשייה חברתית ופוליטית, ובדיוק באותו הזמן הוקם מטה הנוער", הוא מספר לפרוגי. מאז, הספיק ישראל לעבור שורה של תפקידים במטה הנוער. תחילה, הוא מונה לרכז מחוז ירושלים, בהמשך נבחר לתפקיד סגן היו"ר ונשיא הנוער. לאחר כשנתיים בתפקיד ולאחר פרישתו של קודמו בתפקיד, מונה ליו"ר מטה נוער הבית היהודי.

"חיפשתי עשייה חברתית ופוליטית" © צילום: דוברות מטה נוער הבית היהודי

איך נראית השגרה שלך מאז שנכנסת לתפקיד?

"השגרה שלי עמוסה וכוללת פגישות, אירועים של המפלגה והנוער, ועזרה בקידום פרוייקטים. אבל היא עוזרת לי מאוד לקבל כלים להמשך החיים והקריירה".

מה עם הלימודים?

 "הלימודים הם דבר חשוב וכדי להספיק הכול, אני נאלץ לעיתים קרובות לוותר על שעות שינה, חופשות, הפסקות ובעיקר מנוחה".

בעקבות האידיאולוגיה

יו"ר התא מוסיף כי האידיאלים והערכים של הבית היהודי לא היו חדשים עבורו, שכן הוא גדל עליהם, חונך על פיהם ומאמין בהם: "הבית היהודי הוא הבית שלי". עוד הוא מציין כי נוער הבית היהודי מתמקד לא מעט בנושא הריבונות, כאשר לפני מספר חודשים יזמו בני הנוער הפעילים במטה את וועידת הריבונות הראשונה שנערכה בבירה.

 

"הבית היהודי הוא הבית שלי"
"הבית היהודי הוא הבית שלי" © צילום: דוברות מטה נוער הבית היהודי

 

מי המודל לחיקוי שלך?

"הרב אלי סדן, הוא היה אדם שידע להעביר את דעותיו באופן מדהים ובדרך שגם נתנה מקום לדעתם של מי שלא מסכים אית. זהו הערך העליון בו אני מאמין. הכי חשוב היא אמונתו בדרך של אנשי אמונה בעולם המעשה - להיות אדם עם עשייה ציבורית יחד עם חיי התורה".

"יש כוח להניע דברים"

ריעות צפוני, רכזת מחוז ירושלים של המטה, מצטרפת לדבריו ומאמינה שלבני הנוער יש כוח והשפעה. "אני חושבת שלפעילות של נוער מפלגתי יש לפעמים יותר כוח להניע דברים. החיבור אל אחד ממוקדי הכוח במדינה - הפוליטיקה והכנסת, יכולים להוות בסיס לפעילות בנושאים חשובים הדורשים שינוי. אני מאמינה שמטה הנוער חשוב אם אתה רוצה להשפיע ולעסוק בתחום בעתיד".

"מטה הנוער חשוב"
"מטה הנוער חשוב" © צילום: דוברות מטה נוער הבית היהודי

כבר חושבת על קריירה פוליטית?

"אני חושבת על קריירה בתחום הציבורי ברוח אנשי תורה ועולם המעשה. אני קוראת לבני הנוער להצטרף לפעילות פוליטית וציבורית, ולהשפיע בנושאים בהם הם מאמינים".

 

 



תגובות