כוחן של המילים: בת ה-15 שנלחמת נגד האלימות המילולית. צילום פרטי

כוחן של המילים: בת ה-15 שנלחמת נגד האלימות המילולית

מי מאיתנו לא נתקל באלימות מילולית בין ילדים ובני נוער? מי לא חלם שהתופעה הזו כבר תיפסק? אם תפגשו את אופק ראובני בת ה-15, תבינו שזה לא רחוק מהמציאות. הכירו את הנערה שיזמה פרויקט שנאבק באלימות המילולית

אופק ראובני (15) מבית חורון שביהודה ושומרון, תעלה לכיתה י' בשנת הלימודים הקרובה. למקרה שחשבתם שהיא עסוקה בלבחור מגמות או לאגור כוחות, כדאי שתחשבו שוב. על אף גילה הצעיר, יזמה ראובני פרויקט בשם "כוחן של מילים", אשר עוסק בכוח הגדול שיש למילים שאנו אומרים לאחרים, הן לטובה והן לרעה. ראובני, שעברה בריונות חברתית קשה בילדותה, למדה על כוחן של המילה בדרך הרשה ובחרה להשתמש בחוויה הלא נעימה שעברה, על מנת ללמד אחרים כיצד להשתמש במילים שלהן באופן הנכון. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"המיזם שלי נולד במסגרת הפרויקט להכשרת מנהיגות צעירה על שם סגן הילה בצלאלי ז"ל, שהופק על ידי מועצת התלמידים המחוזית של ירושלים לזכרה", סיפרה ראובני לפרוגי." תוך כדי הפרויקט, הגיתי את הרעיון של המיזם ומשם, לאחר שגייסנו צוות מתאים לעבודה, התחלנו לפתח את הרעיון, לבנות מערכי שיעור להרצאות בכיתות ובפעולות נוער, ולהפיץ את המיזם ברשתות החברתיות".

אופק (למטה משמאל) ושאר חברי "כוחן של מילים" © צילום פרטי

מצלקת בלב להעלאת המודעות

לדבריה, מכיתה ב' עד כיתה ה', היא נאלצה לעבור חרם לא פשוט, אשר הותיר בליבה צלקת גדולה שאין ביכולתה להגליד והשפיע עליה מאוד בפן הנפשי. אולם, בכיתה ו', היא כבר עברה לגבעת זאב ושם, חייה רק השתפרו. ראובני ציינה כי "בלי השינוי הזה, אני לא בטוחה עוד כמה זמן הייתי כאן. המיזם נבע מתוך הצורך שלי לעורר מודעות בקרב בני הנוער על כמה כוח יש למילים ולמעשים שלנו, ולהראות את ההשלכות הנוראיות שיכולות להיווצר מכך".

עוד היא הוסיפה כי "המיזם הזה הוא קצת כמו תיקון נפשי בשבילי. לי, לא היה מי שיעזור, תמוך בי ויגן עליי במסגרת הלימודית ואני רוצה להיות בדיוק המשענת עבור האחרים שעוברים דברים דומים, ולמנוע מקרים קשים שיכולים לקרות".

כמה זמן זה דורש ממך?

"אני משקיעה במיזם בכל זמן אפשרי. אני וחבריי למיזם עובדים על פיתוח ההרצאות, על רעיונות חדשים לפעילויות, ועל הפצת המיזם שלנו. זה לוקח זמן, אבל הסיפוק הוא גדול מאוד. ולמרות כל הזמן שזה לוקח, תמיד יש זמן לבלות".

"המיזם הזה הוא קצת כמו תיקון נפשי בשבילי" © צילום פרטי
 

את לא מרגישה שאת רוצה קצת מנוחה בחופשה?

"לא כל כך. בתחילת החופשה, כמובן, צריך קצת רוגע ושקט, אך לאחר קצת זמן השגרה הרגועה נמאסת. העבודה על המיזם שלי שומרת אותי עסוקה ומרוצה".

מה את מרגישה שהחוויה הזו נותנת לך?

"אני מרגישה שהחוויה הזו נותנת לי את הכוחות לדבר על מה שאני עברתי יותר בקלות. כמו כן, אני גם רוכשת ביטחון בהופעה ודיבור מול קהל. יש כל כך הרבה סיפוק בלראות איך אנשים מתחברים למטרה ולוקחים אותה ברצינות, וזה נותן את כל הכוח להמשיך".

"חשוב לי להמשיך להעלות את המודעות" 

באיזה מקום היית רוצה לראות את המיזם בעתיד?

"חשוב לי להמשיך להעלות את המודעות לנושא הזה בקרב בני הנוער בישראל. אני מקווה להמשיך להרצות בכל רחבי הארץ עם הצוות המדהים שלי ולהמשיך לפתח את המיזם.  עד היום, המיזם מתקדם בצורה מדהימה ואנחנו מאוד מרוצים מכך".

אופק (משמאל) וחברות המיזם "כוחן של מילים" © צילום פרטי

 ואיך תגיבי אם בפועל זה יהיה אחרת?

"אם בפועל התוצאות יהיו שונות, אני קצת אתאכזב כמובן, אך לא אתן לזה להפיל אותי. אני אמשיך לנסות ולהתאמץ, כי המטרה הזו חשובה לי מאוד - המיזם שלי הוא אחד מהדברים המשמעותיים והחשובים שעשיתי בחיי".

 

 

תגובות