בדרך לרישיון: חמישה דברים שאסור לשכוח בטסט. צילום: Fotolia

בדרך לרישיון: חמישה דברים שאסור לשכוח בטסט

אין ספק שבמהלך שיעורי הנהיגה הורגלנו לא מעט לכביש ולמדנו הרבה, אך כשמגיע השלב האמיתי, הטסט, ישנם חמישה דברים עיקריים שאסור לכם לשכוח בשום פנים ואופן. אנחנו כאן כדי להזכיר לכם אותם ולוודא שלא תשכחו אותם

לימודי הנהיגה הם תהליך ארוך ומורכב, אשר במהלכו אנו לומדים עשרות ואפילו מאות מיומנויות שלא היו לנו קודם. כל שינוי הילוכים או מעבר נתיבים מורכב מפעולות קטנות וחשובות המובילות להצלחה. בכתבה הזו ננסה לענות על השאלה: מה הטסטר רוצה לראות, בשביל שהוא ישתכנע שאתם נוהגים טוב. מכל הדברים שלמדתם בשיעורי הנהיגה, אלו חמשת הדברים שאסור לכם לשכוח בטסט, שאנו מביאים לכם באדיבות אתר סימוטסט  - הכנה לטסט אונליין מהבית.

עוד בסדרת הכתבות "בדרך לרישיון" בערוץ המגזין של פרוגי:

1. נסיעה במהירות המותרת

כאן מגיע לידי ביטוי כל מה שלמדתם בתיאוריה ובשיעורים. לא קל לנהוג במהירות המותרת בטסט: לפעמים אין תמרורים שמראים באיזה מהירות צריך לנסוע, או שתנאי הדרך נראים לא מתאימים למהירות. לדוגמה, בכבישים עירוניים רחבים שנראים כאילו אפשר לנסוע בהם מהר יותר. גם הנהגים שמסביב לא עוזרים, כמעט כולם לא נוהגים לפי כללי המהירות ובכלל, כשאתם בטסט עדיף לא לסמוך על המכוניות שמסביב ולנהוג רק לפי מד המהירות באוטו. טיפ אחרון וחשוב – לנהוג במהירות המותרת זה לא אומר לנהוג לאט. הטסטר רוצה לראות אתכם נוהגים כמה שיותר קרוב למהירות המותרת, בהתאם לתנאי הדרך, במיוחד בכבישים בין עירוניים וכבישים מהירים. כן, יש דבר כזה להיכשל מפני שנסעתם לאט מדי. חשוב לזכור לנהוג במהירות שמראה לטסטר שהבנתם את חוקי המהירות בכביש.

© Fotolia

2. לאותת ולהסתכל במראות

סליחה, אמרו לכם פעם שיש לכם עיניים יפות? מה קשור? התפלאו, אבל הטסטר מתעניין בעיניים שלכם. בזמן שאתם מסתכלים על הכביש, הטסטר מסתכל על העיניים שלכם ובודק - האם הסתכלתם במראה האחורית בזמן הבלימה? האם הסתכלתם במראת הצד בזמן מעבר נתיבים? כל הזמן הטסטר בודק את השימוש שלכם במראות הרכב בנהיגה וגם בחניה. חשוב לתרגל את הנושא לפני הטסט ולהתייעץ עם מורה הנהיגה שלכם. וזכרו לאותת, לאותת, לאותת. אין תנועה של הרכב שהיא בלי איתות והטסטרים קשוחים בנושא האיתות. טיפ מיוחד – זכרו לאותת גם כשאתם מבצעים חניה במקביל.

 

 3. לשמור מרחק – מקדימה מאחורה ומהצדדים. 

מה זאת אומרת לשמור מרחק מהצדדים? ובכן, לשמור מרחק ממכוניות בצד הכביש הוא נושא חשוב מאוד לטסטר והרבה פעמים קל לשכוח ממנו. הטסטר רוצה לדעת שאתם 'מרגישים' את האוטו ויודעים באיזה גודל כלי הרכב שאתם נוסעים בו. בגלל זה, הרבה מהטסטים נערכים ברחובות צרים ודו סטריים, שם הטסטר רוצה לראות אתכם מתמודדים עם התנועה ממול ושומרים מרחק מהרכבים שחונים בצד. הכי טוב לא להיצמד לימין הכביש ולנסוע לאט. אם מגיע רכב ממול אפשר אפילו לעצור. אם הטסטר ירגיש שאתם מתקרבים מדי לרכבים בצדדים ,יכול להיות שהוא יכשיל אתכם. חוץ מזה, דגש גדול בטסט הוא נושא הבטיחות ושמירת מרחק מהרכבים שמלפנים. בזמן נסיעה בכביש חשוב לשמור מרחק לפי מהירות הנסיעה ולפי תנאי הדרך. אם אתם לא בטוחים כמה מרחק צריך לשמור, אתם יכולים לבדוק עם המורה שלכם לפני הטסט. טיפ מיוחד - חשוב לשמור מרחק גם מרכבים שמאחוריכם ולהביט במראה כשאתם בולמים, כדי לראות שהרכב שמאחורה לא קרוב מדי.

4. פניות נכונות בצמתים

בדקנו עם מורי נהיגה בכל הארץ מה הדבר שטסטרים בודקים יותר מהכל וכולם חזרו עם אותה התשובה: פניות נכונות. מהצפון ועד הדרום, הטסטים מתקיימים בשכונות קטנות עם רחובות צרים ופניות מחד סטרי לדו סטרי והפוך. הכי חשוב לזכור בטסט איך מבצעים פניות, בכל סוג של צומת מקטן ועד גדול. ובערים שיש בהן כיכרות עם מספר נתיבים, איך עושים את הפניה בכיכר. הנה כמה שליפים שיזכירו לכם: ברחוב חד סטרי, אם יש פס עצירה הוא יהיה לאורך כל הכביש וברחוב דו סטרי הפס יהיה רק בצד אחד של הכביש. זאת תזכורת שברחוב חד סטרי פונים שמאלה מצד שמאל וברחוב דו סטרי פונים שמאלה ממרכז הכביש. בערים מטופחות יותר יהיו חצים על הכביש שיזכירו לכם שבכיכר דו נתיבית ממשיכים ישר מהנתיב החיצוני ופונים שמאלה מהנתיב הפנימי. כרגיל, כדאי להתייעץ עם המורה לפני הטסט אם יש מקומות שאתם לא בטוחים לגביהם.

 

5. אל תשכחו לנשום!

באמת ולא בקטע של מדיטציה. לחץ מיותר לא רק מביא לטעויות, אלא הוא אף משדר לטסטר חוסר שליטה ברכב. זכרו לנשום רגיל, להיות עירניים ולהגיב לתנאי הכביש ולנהגים שמסביב. זה טיפ שלא רק יעביר אתכם בטסט, אלא גם יעזור לכם לנהוג טוב יותר בהמשך.

בהצלחה בטסט!

 

 

 

 

תגובות