בדרך לרישיון: כך תעברו את הטסט בהצלחה. צילום: Fotolia

בדרך לרישיון: כך תעברו את הטסט בהצלחה

הטסט שלכם קרוב יותר מאי פעם? אנו לגמרי מבינים את הדאגה ואת החשש, וכאן כדי להרגיע אתכם. קבלו את חמשת הטיפים המנצחים, שיעזרו לכם לעבור את הטסט בהצלחה רבה וללא בעיות מיותרות

לאחר שעברתם בהצלחה את מבחן התיאוריה, המשכתם בלימודי הנהיגה והגעתם למצב בו אתם מכירים את הכביש היטב, מגיע השלב הבא והגורלי ביותר / הטסט. אומנם הוא חשוב, אך במקרה הזה לחץ הוא הדבר האחרון שיעזור לכם. בניגוד אליו, חמשת הטיפים שלפניכם, שאנו מביאים לכם באדיבות אתר סימוטסט  - הכנה לטסט אונליין מהבית, יסייעו לכם להגיע מוכנים ובטוחים מתמיד.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

1. רוגע - חרדה ולחץ הם הגורמים המובילים לכישלון בטסט

רוב התלמידים שנגשים לטסט מפחדים לעשות טעות שתכשיל אותם בטסט. אבל זה הפחד, לא הטעות, שבסוף תביא לכישלון. כששואלים מורי נהיגה למה תלמידים נכשלים בטסט הם אומרים: בדרך כלל בגלל הלחץ והחרדה. אחרי הכל, אם המורה שלכם החליט להגיש אתכם לטסט סימן שהוא מאמין בכם שאתם כבר יודעים לנהוג. עכשיו רק נשאר לכם להאמין בעצמכם! אז איך נרגעים לפני הטסט? לכל אחד יש שיטה, חלק לא מספרים לחברים שהם נגשים לטסט, אחרים עושים תרגילי הרגעה. אם תשאלו אותנו הדבר הכי טוב לעשות בשביל להגיע לטסט בלי לחץ, זה להכיר את המסלול. ככה תדעו שלא יהיו לכם הפתעות בדרך ונשאר לכם רק לנהוג. ואת זה, כמו שאמרנו, אתם כבר יודעים. אז בקשו מהמורה שבשיעורים לפני הטסט ייקח אתכם יותר לאזור של הטסטים ויסביר לכם איפה המקומות הקשים. היום גם יש אתרים שמראים את המסלולים של הטסטים מהבית ועוזרים לכם לשנן מה לעשות במקומות שקשה. תזכרו, כמה שתגיעו יותר רגועים לטסט ככה יותר סיכוי שתעברו.

© צילום: fotolia

2. בטחון עצמי בנהיגה

אוקיי, בטחון עצמי נשמע אותו דבר כמו התמודדות עם חרדה אבל זה לא בדיוק אותו דבר. לנהוג בביטחון עצמי, זה אומר להראות לטסטר שיש לכם שליטה על הרכב ואתם מרגישים בנוח עם הנהיגה שלכם. בטחון עצמי מתחיל מהנהיגה עצמה, צריך לנהוג בזהירות אבל בהחלטיות. אם הטסטר מבקש ממכם לבצע פעולה, כמו לעבור נתיב, חשוב להראות שהבנתם ולהתחיל לבצע, לא צריך מהר, אפשר בקצב שלכם, אבל בתנועה רציפה שהטסטר יראה שאתם בשליטה. להיות בביטחון עצמי זה גם בהתנהגות עם הטסטר, לא צריך לדבר איתו הרבה או להסביר כל דבר שאתם עושים בטסט. פשוט להקשיב, לבצע ולתת לטסטר הרגשה שהוא יכול לסמוך עליכם בנהיגה.

 3. לבחור נכון אם להיות ראשונים או שניים בטסט

אין הרבה דברים שאפשר לבחור בטסט, אי אפשר לבחור איפה הטסט יהיה ובדרך כלל גם לא מתי. אבל בחלק מהטסטים יוצאים ביחד שני תלמידים ואז המורה שלכם ישאל אתכם אם אתם רוצים להיות ראשונים או שניים. רוב התלמידים עונים שזה לא משנה להם וחבל, זאת תשובה לא נכונה. כדאי מאד לחשוב טוב אם אתם רוצים להיות ראשונים בטסט או שניים. אז איך לבחור? תלוי באופי שלכם. אם אתם לחוצים ומתרגשים מאד מהטסט, דווקא כדאי לבקש להיות ראשונים. לשבת במושב האחורי של האוטו ולהסתכל על הטסטר מחלק הוראות לא תעזור לכם להירגע ורק תלחיץ אתכם יותר שבטסט שלכם יהיו דברים קשים. עדיף לבקש מהמורה להתחיל ראשונים, פשוט לקפוץ למים העמוקים ולסיים. מצד שני, אם אתם מהאנשים שחושבים ומתכננים הרבה, אולי שווה לבקש מהמורה להיות שניים. ככה תוכלו להתרגל לאט לאט לסביבה של הטסט, להסתכל על הנהג הראשון ואולי להתכונן בראש פעם אחרונה ולקחת כמה נשימות עמוקות לפני שאתם נגשים למבחן.
אז כשמגיע יום הטסט והמורה שואל אם תרצו להיות ראשונים, אל תענו שזה לא חשוב, תחשבו, מה בדיוק מתאים לי? זה יכול להעביר אתכם את הטסט!

 

4. לתכנן נסיעה ולפנות נכון

לתכנן את הנסיעה זה לא רק טיפ, זה אחד הדברים שהטסטר מצפה מתלמיד שעובר טסט. הטסטר בוחר את המסלול של הטסט בצורה שתדרוש ממכם לפעמים להשתלב בתנועה, או לפנות בצמתים עמוסים או להפך, בצמתים מאד צרים וקטנים. אם תנסו לבצע פעולה ברגע האחרון יהיה לכם מאד קשה והטסטר יודע את זה. בגלל זה חשוב לשים לב למה שהטסטר אומר, דברים כמו: "להשתלב בצומת ימינה" או "שמאלה ברמזור הבא" זה סימן בשבילכם כבר להתחיל להגיב ולעבור נתיבים.
גם בפניות, הטסטר רוצה לראות שאתם ממקמים את האוטו נכון ופונים בצורה נכונה. אם כבר בנסיעה לפניה תתחילו לכוון את האוטו לנקודה ממנה אתם רוצים לפנות יהיה לכם יותר קל לבצע את הפניה. תכנון של הנסיעה זאת גם דרך להפגין בטחון עצמי ולהראות לטסטר שליטה ברכב.

 5. סבלנות, סבלנות, סבלנות

כשתעברו טסט (בשעה טובה) הדבר הראשון שתגלו זה שלנהוג בארץ זה ממש קשה. הנהג הישראלי מאד חסר סבלנות ותמיד רוצה להיות ראשון ואם חשבתם ששלט "במבחן" על האוטו יעזור לכם קצת, אז אתם טועים. בגלל זה הדבר הכי חשוב במהלך הטסט זה סבלנות, הרבה סבלנות, בשילוב עם זהירות. יכול מאד להיות שבטסט נהגים אחרים ינסו "לחתוך" אתכם, לעקוף בצורה לא בטוחה ואפילו לנסוע ברמזור אדום או בתמרור עצור ממש מולכם. בגלל זה חשוב לנהוג בזהירות וערנות ולגלות סבלנות לנהגים מסביב. אין טעם להתעצבן, זה רק יוצא אתכם מריכוז. ובטח שלא כדאי לנסות להראות שאתם צודקים, אפילו אם אתם כן. הטסטר לא רוצה לראות שאתם יותר טובים מהנהגים על הכביש, הוא רוצה לראות שאתם נוהגים בזהירות ובשליטה.

© צילום: shutterstock

לסיכום, כשניגשים לטסט, דבר ראשון להאמין בעצמכם שאתם יודעים לנהוג, מכאן ירד הלחץ ויבוא הביטחון העצמי בנהיגה. תעשו את הטסט כמה שיותר קל לעצמכם, תחליטו מתי יותר נוח לכם להבחן, ראשונים או שניים. ותזכרו, תכנון של הנסיעה והתחשבות בנהגים שמסביב תהפוך את כל החוויה להרבה יותר קלה. אז... בהצלחה בטסט!

 

 

 

 

תגובות